24'' 120/144Hz IPS monitor

Pagina: 1
Acties:

• Ramboi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:16
Hallo,

Graag zou ik jullie advies willen, ik koop binnen kort een hele nieuwe game computer.
Die heb ik al samen gesteld zelf. Echter zit ik nog in een dilemma met monitor kiezen.

Graag zou ik een monitor willen die goed geschrikt is voor gamen. Het mag natuurlijk wel wat kosten maar ook niet te veel.
Het liefst wil ik een met het volgende IPS en 120/144hz 24 inch.

Alle tips zijn welkom

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02 11:22
Ramboi schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:59:
Hallo,

Graag zou ik jullie advies willen, ik koop binnen kort een hele nieuwe game computer.
Die heb ik al samen gesteld zelf. Echter zit ik nog in een dilemma met monitor kiezen.

Graag zou ik een monitor willen die goed geschrikt is voor gamen. Het mag natuurlijk wel wat kosten maar ook niet te veel.
Het liefst wil ik een met het volgende IPS en 120/144hz 24 inch.

Alle tips zijn welkom
Dit topic is eigenlijk toegewijd aan de Dell UltraSharp monitors, maar niet tegenstaande.. my two cents:

De meeste "gaming" monitors hebben 144 Hz, maar komen dan wel met een TN paneel. Op zich prima om mee te gamen, alleen zijn de kleuren en de kijkhoek niet te vergelijken met een IPS paneel. Je moet dus gaan uitmaken wat je het belangrijkst vindt:
  • Hoge refresh rate, lage responstime maar iets minder goede kleurenweergave
  • IPS paneel met lagere refresh rate
Tegenwoordig heb je wel al een pak fabrikanten die the best of both worlds aanbieden, maar dat prijspunt ligt nogal wat hoog: zie de Pricewatch voor IPS & 144 Hz.

Zoals je ziet is het aanbod van 144 Hz + TN paneel veel groter.

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 28-11-2015 11:06 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Afsplitsing, want wat je vraag in het UltraSharp topic deed, is mij niet helemaal duidelijk.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik zou eens beginnen met een lijstje maken van je mogelijk toekomstige systeem.
Handleiding Pricewatch

zodat we weten waar we mee te maken hebben:P. tevens is een budget(mag een schatting zijn) ook handig. voor de 1 is 200 euro toch wel veel. terwijl de ander zegt nou 1000 vind ik toch wel een beetje de max.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
Die combinatie (24", 120+Hz, IPS) bestaat toch bijna niet? Ik vind alleen de pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart, maar dat is een VA paneel. Nu heb ik zelf wel een AMVA paneel en vind dat dat niet echt onderdoet voor IPS, elk heeft zijn eigen voor- en nadelen, maar beide zijn op beeldkwaliteit superieur aan TN. En verder zijn er ook wat 27" monitors die een IPS paneel en 120+Hz halen, maar een 24" IPS snel paneel bestaat gewoon nog niet volgens mij.

Het is wel mogelijk een "trager" IPS paneel te kopen en dat te overklokken om hopelijk 120Hz te halen. De pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart is daar een bekend voorbeeld van (maar die is 27" en 1440p, je meldde niet welke resolutie je zoekt), je moet die wel importeren (bestaat een topic voor op het forum met richtlijnen), maar ook hier heb ik eigenlijk geen weet van 24" IPS panelen die goed overklokken, al kan ik mezelf zeker geen expert noemen.