Hallo beste mensen,
Dit gaat mijn eerste desktop build worden en ik kan wel wat hulp gebruiken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor software development en gamen. Het is belangrijk dat ik een IDE zoals Visual Studio met virtual machines soepel kan draaien. Wat games betreft moeten jullie denken aan GTA V, CS:GO, H1Z1, COD en mogelijk The Witcher 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan een systeem van 800 a 900 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle componenten van de desktop zelf zullen nieuw worden aangeschaft. Randapparatuur zoals een monitor, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een lijst met componenten die ik zelf heb uitgezocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar een Intel CPU. De MSI grafische kaart heb ik gekozen omdat ik vanuit reviews heb begrepen dat dit een vrij stille kaart is. Eigenlijk geen merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere eisen aan het systeem qua grootte. Natuurlijk het liefst zo geruisloos en zuinig mogelijk, maar wat kan ik redelijkerwijs van een dergelijk systeem verwachten?
Ga je overklokken?
Ik heb niet de behoefte om te overklokken, voor zover ik heb begrepen kan dit ook niet met de CPU en het moederbord dat ik heb gekozen. Als er een goede reden is waarom ik dit wel zou doen hoor ik het natuurlijk graag!
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik dit nooit eerder heb gedaan is dit voor mij onbekend terrein. Ik heb geen idee of al deze onderdelen wel in elkaar passen. Enkele vragen/onzekerheden:
Is deze voeding geschikt voor de setup?
Is deze CPU een goede keus, of zijn er betere alternatieven?
Hoort er nog extra koeling bij te komen, voor bijvoorbeeld CPU of GPU?
8GB RAM genoeg, of toch 16GB kiezen?
Past alles in de gekozen behuizing?
Wat denken jullie van de gekozen harde schijf?
Hoe zit het met assembleren? Zitten alle benodigde onderdelen bij de componenten of heb ik nog schroefjes, kabeltjes, gereedschappen of andere hulpstukken nodig?
Eigenlijk zijn alle op- en aanmerkingen, suggesties en kritieken welkom! Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
Dit gaat mijn eerste desktop build worden en ik kan wel wat hulp gebruiken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor software development en gamen. Het is belangrijk dat ik een IDE zoals Visual Studio met virtual machines soepel kan draaien. Wat games betreft moeten jullie denken aan GTA V, CS:GO, H1Z1, COD en mogelijk The Witcher 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan een systeem van 800 a 900 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle componenten van de desktop zelf zullen nieuw worden aangeschaft. Randapparatuur zoals een monitor, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een lijst met componenten die ik zelf heb uitgezocht.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 233,80 | € 233,80 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 235,95 | € 235,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/8 | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 847,38 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar een Intel CPU. De MSI grafische kaart heb ik gekozen omdat ik vanuit reviews heb begrepen dat dit een vrij stille kaart is. Eigenlijk geen merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere eisen aan het systeem qua grootte. Natuurlijk het liefst zo geruisloos en zuinig mogelijk, maar wat kan ik redelijkerwijs van een dergelijk systeem verwachten?
Ga je overklokken?
Ik heb niet de behoefte om te overklokken, voor zover ik heb begrepen kan dit ook niet met de CPU en het moederbord dat ik heb gekozen. Als er een goede reden is waarom ik dit wel zou doen hoor ik het natuurlijk graag!
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik dit nooit eerder heb gedaan is dit voor mij onbekend terrein. Ik heb geen idee of al deze onderdelen wel in elkaar passen. Enkele vragen/onzekerheden:
Is deze voeding geschikt voor de setup?
Is deze CPU een goede keus, of zijn er betere alternatieven?
Hoort er nog extra koeling bij te komen, voor bijvoorbeeld CPU of GPU?
8GB RAM genoeg, of toch 16GB kiezen?
Past alles in de gekozen behuizing?
Wat denken jullie van de gekozen harde schijf?
Hoe zit het met assembleren? Zitten alle benodigde onderdelen bij de componenten of heb ik nog schroefjes, kabeltjes, gereedschappen of andere hulpstukken nodig?
Eigenlijk zijn alle op- en aanmerkingen, suggesties en kritieken welkom! Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite