Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzoek naar budgetlaptop €400-700. De ASUS F555LA-DM2095T?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mannen,

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe laptop nu mijn oude het bijna begeeft (Samsung R610 uit 2009). Hij heeft het lang volgehouden, maar is nu toch echt aan vervanging toe.

Ik heb een budget van €400,- tot €700,- en zal hem voornamelijk voor school gebruiken (Word, Browsen, (ik heb vaak veel zaken openstaan, 10 word documentjes, 20 tabs) en af en toe voor popcorntime). Voorkeur voor Windows (10). Maar merk maakt me niks uit, gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zal hem regelmatig meenemen in de trein/auto voor op school/stage/werk.

Ik had de aanbieding van incognito22 ook gezien bij Mediamarkt, zo ben ik hier beland. Is dit de beste aanbieding of zijn er nog meer mooie aanbiedingen?
Er zijn ook laptops bij campusshop en Paradigit in de BlackFriday aanbieding, zoals:

http://www.campusshop.nl/...e-c55d-c-16f/details.aspx
http://www.campusshop.nl/...ntial-g50-80/details.aspx
http://www.mediamarkt.nl/...55la-dm2095t-1414636.html
http://www.paradigit.nl/c...lap/32_black/default.aspx

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen, want ik heb er maar heel weinig verstand van. De aanbiedingen lopen allen sowieso t/m morgen, en bij Paradigit volgens mij zelfs t/m maandag.

Ook zou ik graag willen weten of 256 SSD niet heel erg weinig is qua opslagcapaciteit. Is dit eenvoudig en goedkoop om uit te breiden (met meer SSD of met HDD)?
En is 4GB werkgeheugen niet erg weinig tegenwoordig? kan dit makkelijk/goedkoop worden uitgebreid?

Mijn zusje heeft pas deze laptop aangeschaft:
http://www.paradigit.nl/a...01h/80036776/details.aspx
Is dit iets? Hoe staat deze tot bovenstaande aanbiedingen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en hoor het heel graag, Alvast bedankt!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 15:02
SSD is (voor zobver ik weet, ben er al weer een tijd uit) echt iets voor snelheid en langere accutijd. 256GB is niet erg veel opslag ruimte. Als je er veel muziek/film/foto's op wilt gaan bewaren dan loopt dat snel vol. Misschien met de huidige games ook wel maar dat weet ik niet.
Gezien je budget zou ik een laptop uitzoeken met een gewone harddrive.
Scherm zou ik wel erg belangrijk vinden en dan zijn de IPS schermen gewoon de betere.

Dus even recap.

Prio 1 prijs, Prio 2 IPS scherm, prio 3 goede processor en dan blijft alleen deze over:
pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-24T

Liggen je prio's iets anders stop ze even in de 'pricewatch' and behold!

[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 28-11-2015 18:37 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

LootBoxSurvivor

Hallo,

http://www.modern.nl/nl/c...r&utm_campaign=laptop

Dit is denk ik een goeie voor je (vergeet de 5% korting niet, die is geldig tot 1 of 2 december? Dus je hebt dan tijd zat om erover na te denken, je hebt dan 500 gb, en een full Hd scherm, de lenovo die je noemt in de black friday deals heeft dat niet, en die toshiba heeft een AMD processor. Voor een laptop vind ik intel fijner, energie zuiniger etc.

Je hebt dan een full hd scherm
i5 processor wat goed is. (naar mijn mening)
Een 500 gb schijf, wat op zich nouja een SSD is sneller, maar een schijf kun je altijd vervangen of veranderen.
4 gigabyte ram maar je kan er 4 gig bij duwen dat is niet duur, als je niet veel verstand ervan hebt even iemand vragen om hulp of een pc boer vragen, dat zal niet duur zijn omdat het simpel te doen is.

4 gigabyte ram is op zich wel prima ik geloof niet dat je 8 echt nodig hebt, maar nogmaals ik weet niet wat je ermee wil doen. Wil je video's en foto's bewerken dan ja... Maar 4 gig is wel prima tenzij je met 2 schermen en 30 tabs wil werken. Ik gebruik nu 5 gigabyte ram op mijn dekstop maar ik heb dubbele chrome open met in totaal 7 tabs, ICQ+skype nog een programma en steam etc. Maar bij die wat ik hier noem kun je eenvoudig weg 4 gig erbij laten zetten.

Of 256 gig te veel of te weinig is, windows neemt geloof ik 20 in, dus dan heb je nog wel flink wat over, maar dan ligt het eraan wat je wil. Ik wilde perse een SSD omdat ik een snelle pc wil en hem ga gebruiken voor schrijven (word documenten vreten niet veel.) Wil je echt via itunes je muziek erop hebben dan ga je al aardig gauw vol zitten. Je kan wel een externe hardeschijf kopen. Laptops waar je meerdere harde schijven in kan doen bestaan maar zijn ook wel aan de vreemde kant.

Succes met je zoektocht. En ik zou over deze deal nadenken die ik je hier laat zien, hij is wat langzamer want geen SSD maar ruimte kan een issue voor jou zijn dus dan moet je denken ruimte of niet.

En Carlo haalt hier aan dat er meerdere varianten zijn dus ook met 1 terabyte erin en 8 gig ram bv, maar voor de ram hoef je het niet te doen de ram koop je voor een euro of 15-20.

Zie hier Carlo's post.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45222493

Edit: Ik ben geen harde expert maar ik denk dat die wat ik hier aanhaal prima voor je is met 5% korting zit je op 560 ik was aan het twijfelen tussen de deze, en de gene die ik voorheen noemde. Ben voor de SSD overstag gegaan, achteraf heb ik er misschien spijt van, maar van het terugsturen ben ik niet, en ik vind snelheid wel erg fijn en hoef verder geen muziek of opslag te hebben. Gewoon typen en wat muziek en gewoon lekker snel gaan met dat ding. Ik denk voor wat je opnoemt is deze deal die ik je hier laat zien met de 5% korting prima, en je kan nadenken tot en met 2 december. Dat is woensdag tijd zat!

LootBoxSurvivor

Cobb schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:35:
SSD is (voor zobver ik weet, ben er al weer een tijd uit) echt iets voor snelheid en langere accutijd. 256GB is niet erg veel opslag ruimte. Als je er veel muziek/film/foto's op wilt gaan bewaren dan loopt dat snel vol. Misschien met de huidige games ook wel maar dat weet ik niet.
Gezien je budget zou ik een laptop uitzoeken met een gewone harddrive.
Scherm zou ik wel erg belangrijk vinden en dan zijn de IPS schermen gewoon de betere.

Dus even recap.

Prio 1 prijs, Prio 2 IPS scherm, prio 3 goede processor en dan blijft alleen deze over:
pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-24T

Liggen je prio's iets anders stop ze even in de 'pricewatch' and behold!
http://www.modern.nl/nl/c...ijker&utm_campaign=laptop

5% korting bij de deze. Geen slechte koop. Mij was hij te duur ik wilde maar 600 uitgeven.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 15:02
Edit

[ Voor 91% gewijzigd door Cobb op 28-11-2015 20:20 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen de HP-Pavilion 15-ab140nd, ik heb hem met studentenkorting en een tijdelijke 10daagse 5% kortingscode gekocht (15%) dus kwam op 640€ uit. Als jij hem met studentenkorting kan kopen blijf je binnen je budget en heb je naar mijn inzicht een mooie laptop.
Zeer stevig (Het is HP hé)
Snel
1920x1080 mat IPS-scherm
256GB SSD
8GB RAM

Ik denk dat het een goede keus kan zijn.
Denk niet dat je hem eerder hebt gezien aangezien hij alleen bij BCC en de officiele HP store te koop is.
Heb hem gisteren in de Pricewatch van Tweakers laten zetten. Ik ga morgen een review schrijven voor op Tweakers dus zal het tegen die tijd ook even laten weten.

• TweakTweet
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:35:
Dag mannen,

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe laptop nu mijn oude het bijna begeeft (Samsung R610 uit 2009). Hij heeft het lang volgehouden, maar is nu toch echt aan vervanging toe.

Ik heb een budget van €400,- tot €700,- en zal hem voornamelijk voor school gebruiken (Word, Browsen, (ik heb vaak veel zaken openstaan, 10 word documentjes, 20 tabs) en af en toe voor popcorntime). Voorkeur voor Windows (10). Maar merk maakt me niks uit, gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zal hem regelmatig meenemen in de trein/auto voor op school/stage/werk.

Ik had de aanbieding van incognito22 ook gezien bij Mediamarkt, zo ben ik hier beland. Is dit de beste aanbieding of zijn er nog meer mooie aanbiedingen?
Er zijn ook laptops bij campusshop en Paradigit in de BlackFriday aanbieding, zoals:

http://www.campusshop.nl/...e-c55d-c-16f/details.aspx
http://www.campusshop.nl/...ntial-g50-80/details.aspx
http://www.mediamarkt.nl/...55la-dm2095t-1414636.html
http://www.paradigit.nl/c...lap/32_black/default.aspx

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen, want ik heb er maar heel weinig verstand van. De aanbiedingen lopen allen sowieso t/m morgen, en bij Paradigit volgens mij zelfs t/m maandag.

Ook zou ik graag willen weten of 256 SSD niet heel erg weinig is qua opslagcapaciteit. Is dit eenvoudig en goedkoop om uit te breiden (met meer SSD of met HDD)?
En is 4GB werkgeheugen niet erg weinig tegenwoordig? kan dit makkelijk/goedkoop worden uitgebreid?

Mijn zusje heeft pas deze laptop aangeschaft:
http://www.paradigit.nl/a...01h/80036776/details.aspx
Is dit iets? Hoe staat deze tot bovenstaande aanbiedingen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en hoor het heel graag, Alvast bedankt!
productreview: HP Pavilion 15-ab140nd review door TweakTweet
Hier mijn review over de HP Pavilion 15-ab140nd.
Ik hoor het wel wat het is geworden of als je nog vragen hebt!

Verwijderd

Ik heb nu zowel de pricewatch: HP Pavilion 15-ab140nd als de pricewatch: Asus F555LA-DM2095T gekocht (komen morgen binnen), zodat ik (met name) de schermen eens kan vergelijken. De specificaties zijn verder nagenoeg gelijk (althans wat mijn voorkeuren betreft) en de HP is vandaag nog met 10% korting te verkrijgen, waardoor deze maar EUR 70 duurder is dan de Asus (670 om 600).

Ik zal morgen laten weten welke ik gekozen heb.

• TweakTweet
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:46:
Ik heb nu zowel de pricewatch: HP Pavilion 15-ab140nd als de pricewatch: Asus F555LA-DM2095T gekocht (komen morgen binnen), zodat ik (met name) de schermen eens kan vergelijken. De specificaties zijn verder nagenoeg gelijk (althans wat mijn voorkeuren betreft) en de HP is vandaag nog met 10% korting te verkrijgen, waardoor deze maar EUR 70 duurder is dan de Asus (670 om 600).

Dan heb je geluk, zag dat ie was uitverkocht en mensen hem niet meer konden krijgen! Had je de laatste haha
Ben benieuwd of je net zo tevreden bent als mij!

[ Voor 3% gewijzigd door TweakTweet op 30-11-2015 16:02 ]

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021

Ik heb hetzelfde gedaan (en ook nog de Acer Aspire E5-573-37QE :)), de berichten over matige bouwkwaliteit en onboard ram van de Asus zaten toch niet helemaal lekker.

• TweakTweet

Tijmus schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:27:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan (en ook nog de Acer Aspire E5-573-37QE :)), de berichten over matige bouwkwaliteit en onboard ram van de Asus zaten toch niet helemaal lekker.
Ik ben nu toch benieuwd naar jullie ervaringen met die laptops, de mijne (HP Pavilion 15-ab140nd) kan nog altijd terug mochten jullie veel betere ervaringen hebben.
Graag zou ik willen weten wat jullie hebben gedaan op de laptops en op welke dat het beste ging, ik denk dat daarmee iedereen de beste afweging voor zich zelf kan maken!

• Tijmus
Ik ben nu toch benieuwd naar jullie ervaringen met die laptops, de mijne (HP Pavilion 15-ab140nd) kan nog altijd terug mochten jullie veel betere ervaringen hebben.
Graag zou ik willen weten wat jullie hebben gedaan op de laptops en op welke dat het beste ging, ik denk dat daarmee iedereen de beste afweging voor zich zelf kan maken!
De Asus gaat bij mij in ieder geval terug. Het scherm is vergelijkbaar met de Acer, maar de bouwkwaliteit is echt matig. Op het eerste gezicht ziet hij er best netjes uit, maar zodra je begint te typen begint alles te bewegen. Het deel waar het toetsenbord in ligt is veel te slap uitgevoerd. Ook het geluid van de Asus is een stuk minder dan dat van de Acer. De Acer vond ik dan weer een rottig touchpad hebben (maar dat zou ook een productiefout kunnen zijn).

Alle hoop op de HP nu dus, daar verwacht ik wel wat van :).

Edit: de Asus heeft inderdaad geen optische drive (daar was nog wat verwarring over).

[ Voor 4% gewijzigd door Tijmus op 01-12-2015 09:32 ]

• TweakTweet
Tijmus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:29:
[...]

De Asus gaat bij mij in ieder geval terug. Het scherm is vergelijkbaar met de Acer, maar de bouwkwaliteit is echt matig. Op het eerste gezicht ziet hij er best netjes uit, maar zodra je begint te typen begint alles te bewegen. Het deel waar het toetsenbord in ligt is veel te slap uitgevoerd. Ook het geluid van de Asus is een stuk minder dan dat van de Acer. De Acer vond ik dan weer een rottig touchpad hebben (maar dat zou ook een productiefout kunnen zijn).

Edit: de Asus heeft inderdaad geen optische drive (daar was nog wat verwarring over).
Oke dan heb ik dat tot nu toe allemaal goed gezien in de MediaMarkt toen ik aan het vergelijken was.
De HP is erg stevig, buigt niks door en ik vind hem enorm snel en lekker typen!

Hoe was je te spreken over de specs van hardware? (snelheid enz.)

[ Voor 3% gewijzigd door TweakTweet op 01-12-2015 09:45 ]

• Tijmus
Oke dan heb ik dat tot nu toe allemaal goed gezien in de MediaMarkt toen ik aan het vergelijken was.
De HP is erg stevig, buigt niks door en ik vind hem enorm snel en lekker typen!

Hoe was je te spreken over de specs van hardware? (snelheid enz.)
Ik heb niets speciaals gedraaid, alleen even internetten en opnieuw opstarten. Zowel met de Acer (i3-5005u) en de Asus (i5-5200u) gaat dat allemaal behoorlijk rap natuurlijk (icm de SSD). Deze twee vergelijkend: ik zou zelf de mindere specs van de Acer (kleinere SSD, minder snelle CPU) op de koop toenemen, maar ik ben dan ook niet van plan om zware videobewerking of games te gaan doen.

Verwijderd

Tijmus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:29:
[...]

Ik heb ook de HP gekozen en stuur de Asus terug. Om dezelfde redenen als Tijmus hierboven; voelt allemaal niet heel stevig aan. HP ziet er netjes uit, stevig, duidelijk beter scherm dan de Asus (full hd, led, ips), en het prijsverschil is iets van 70 euro (in het nadeel van de HP). Easy choice voor mij derhalve.
Pagina: 1