Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar goede oortjes (in ear) die niet al te duur zijn. Ik wil er maximaal €200 aan uitgeven. Zelf heb ik een KRK RP6 setje met een KRK 10s en het liefst zou ik iets vergelijkbaars willen hebben qua kwaliteit en bas, maar dan als oortjes. Ik gebruik nu nog de oortjes van Apple maar ik ben opzoek naar iets beters.

Ik heb even op internet zitten kijken maar kom er niet uit welke ik nou precies wil. Graag hoor ik welke jullie hebben en wat jullie ervaringen daarmee zijn of welke jullie mij kunnen aanraden.

Alvast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:23

FeaR

In GoT we trust

Oortjes vallen onder mobiel gebruik en aangezien het een aankoopadvies is specifiek onder Mobile Aankoopadvies.

AUD > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat voor oortjes wil je? Moeten ze goed isoleren of niet? Misschien is het handig dat je je gebruiksscenario vermeldt, zo weten wij wat je belangrijk vindt en waar je de oortjes gaat gebruiken (op de bus o.i.d.)
Ik heb zelf de Shure SE215 IEM's en ben er erg tevreden over. Enorm goeie isolatie en klinkt erg goed en gebalanceerd.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, ben nieuw op tweakers dus weet nog niet zo goed waar alles zit.

Ik ben opzoek naar oortjes voor buitenshuis gebruik (in de bus en op school). De isolatie moet goed zijn en de lage tonen mogen aanwezig zijn. Ik heb wat gelezen over de Shure SE215 en zag dat de lage tonen soms wat afwezig zijn. Is dit bij jou ook het geval?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:53:
Excuus, ben nieuw op tweakers dus weet nog niet zo goed waar alles zit.

Ik ben opzoek naar oortjes voor buitenshuis gebruik (in de bus en op school). De isolatie moet goed zijn en de lage tonen mogen aanwezig zijn. Ik heb wat gelezen over de Shure SE215 en zag dat de lage tonen soms wat afwezig zijn. Is dit bij jou ook het geval?
Hm, dat vind ik niet.
Ik heb ervaring met de Xiaomi Pistons v2, de Nocs NS400's en een AudioTechnica M50X.
De Nocs waren qua geluid erg bass-heavy, op het randje van té. Dat had wel een erg warm geluidsbeeld tot gevolg, wat eigenlijk wel aangenaam was, maar ik kan begrijpen dat veel mensen er geen fan van zijn.
De Shure's voelen veel nauwkeuriger, vooral de mids en highs klinken veel beter. Bass is er voor mij zeker genoeg, mede omdat de isolatie zo goed is. Qua geluid doet het mij wat aan de M50x denken met ietsjes meer bas. Voor mijn muzieksmaak en veel gebruik op de bus/tram vind ik ze echt perfect (Ik luister veel drum & bass, future bass en house). Maarja, veel komt natuurlijk neer op smaak, en geluidservaringen zijn moeilijk over te brengen via tekst :)

Android developer & dürüm-liefhebber