Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 15:04
Goedemiddag allen,

Momenteel oriënteer ik me op mijn eerste smartphone-aankoop (mijn huidige kreeg ik voor niks) en verbaas me over hoe weinig kleine (<4.5") toestellen er met Android >= 5.0 te koop zijn. Sterker nog: er zijn er volgens mij 0 te koop met Android 6. Samsung heeft zelfs nog een model met 4.2 in de verkoop, dat hobbelt dus al 2.5 jaar achter de feiten aan.

Is dat niet raar? Windows 10 is pas 4 maanden uit, en de meeste nieuwe PCs hebben het. Android 5 is ruim 1 jaar oud, maar de helft van de kleine toestellen draait nog vrolijk een oudere versie?

[ Voor 10% gewijzigd door ktf op 28-11-2015 16:45 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:34
Het grote publiek zal het grotendeels worst zijn of een telefoon nou android 4, 5 of 6 draait. Aangezien die apparaten toch wel verkopen hebben de fabrikanten dus geen hele sterke motivatie om de nieuwste versie te gebruiken (en, heel eerlijk gezegd, zo verschrikkelijk groot zijn de verschillen tussen 4, 5 en 6 ook niet, in ieder geval op de punten die de gemiddelde gebruiker zal merken)

De vergelijking met Windows 10 op PC's gaat ook maar beperkt op, de PC markt zit heel anders in elkaar - fabrikanten passen Windows niet aan op hun hardware en eigen launcher, ze hoeven alleen maar drivers aan te leveren.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Groot deel van het land: "Als whatsapp en facebook het maar doen". Veel plezier met je Sony Xperia Z3c of Z5c (ik zou voor de 3 gaan), dat is zo'n beetje de enige optie die je hebt.

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 15:04
anboni schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:06:
De vergelijking met Windows 10 op PC's gaat ook maar beperkt op, de PC markt zit heel anders in elkaar - fabrikanten passen Windows niet aan op hun hardware en eigen launcher, ze hoeven alleen maar drivers aan te leveren.
Tuurlijk wel. Op kant-en-klare PC's zit net zo goed bloatware. Sterker nog, op Windows heb je ook vaak dat het laatste deel van de installatie (gebruikersnaam intikken e.d.) fabrikantspecifiek is. En daarbij, de fabrikant is niet verplicht om iets aan stock Android toe te voegen (net als bij Windows) En of ze nu een ROM compilen (Android) of autoinstaller packagen (Windows) maakt ook niet veel uit. Een linux-kernel compileren op specifieke hardware is ook peanuts.
Bundin schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:39:
Groot deel van het land: "Als whatsapp en facebook het maar doen".
Datzelfde argument kun je voor de PC verkoop noemen, dan zou men nu nog Windows XP verkopen. Lekker makkelijk, en Photoshop werkt er ook op!

Misschien moet Google maar, net als Microsoft, stoppen met het 'leveren' van oude Android versies (als in: het niet meer toestaan Google Apps mee te leveren met een Android versie die meer dan een jaar oud is én geen security upgrades krijgt)