Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Momenteel heb ik bij mijn PC een setje Alesis Monitor One Active MKII staan. Leuk spul, maar het blijven enorme speakers naast een 22" scherm! :P Dus ik zoek misschien (als er een goed alternatief is) iets anders! Daarvoor zoek k jullie hulp!

Ik zoek een?
Een goede vervangende speaker-set van de hierboven aangegeven, maar dan wat kleiner. Graag geen te boemerige sub's of melkpakjes die volgens de specs ook tot 30hz moeten kunnen gaan. Degelijk geluid vind ik erg belangrijk!

Wat is je budget?
Euro of 300 vind ik eigenlijk wel matje voor PC speakers!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk muziek en games bij mijn PC. Gaat aangesloten worden op het moederbord in mijn PC, dus geen speciale DAC of externe geluidskaart.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kwam gisteren de SoundSticks 3 van HK tegen, ziet er tof uit maar ik vraag me ten zeerste af hoe strak dat geluid kan zijn. Verder kom je voornamelijk uit bij Logitech, maar dat geluid is verre van zo strak als ik het graag hoor.

Welke vragen heb je hier nog over?
Actief of passief? Met of zonder sub? Wat raden jullie aan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Als visueel ten opzichte van je 22" scherm de enige drempel is: groter scherm kopen... Je maakt niet voor niets de keuze voor grotere speakers naast de PC. Dat doe je om goed geluid te willen, iets wat je met een set bestaande uit kleine speakers met eventueel een subwoofer toch anders gaat beleven of zelfs niet haalt. Als je een passief setje speakers pakt moet je ook nog een versterker er bij nemen wat dan weer niet mooi op je bureau staat. Niet dat een T-Amp veel hoeft te kosten of groot is, maar het is wel weer een extra device.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Helaas lijkt €300,- een beetje een tussen-budget waar niet veel voor te krijgen is. Enerzijds heb je de "klassieke" pc-speakers van merken als logitech en creative. De kwaliteit is niet super, zeker niet vergeleken met monitors en een 2.1/2.0 set in die prijsklasse is er gewoon niet. Anderzijds heb je speakers van andere merken als Kef, Audioengine en Teufel. Die klinken mooi, maar zijn ook een stuk(je) duurder.

Ik zie nu in de pricewatch een zeer goede deal. De pricewatch: Kef X300A voor €395,- Normaal kost die speaker het dubbele. Die kef is veelal geroemd, ik heb em destijds niet gekocht ivm de aanschafprijs. Mocht ik nu voor dezelfde keuze staan, had ik het waarschijnlijk wel gedaan.

Ik ben destijds voor de pricewatch: Ruark Audio MR1 Rich Walnut (Bruin) gegaan. Klein formaat, grootse prestaties. Deze is alleen flink duurder geworden (nu €499,-). Ik denk dat die kef nog een stapje beter presteert.

Ik heb destijds een review over geschreven. Hier een simpele vergelijking wat formaat betreft:
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f3/LA-384/Ruark%20Audio%20MR1/Small/groottevergelijking.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 28-11-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LA-384 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:27:
Ik zie nu in de pricewatch een zeer goede deal. De pricewatch: Kef X300A voor €395,- Normaal kost die speaker het dubbele.
De prijs van 395-399 is dan ook per stuk, beetje over budget als het totale budget 300 euro is.

Aanvullend, ik ben zelf content met een paar actieve Argon speakers. Wel met 5" woofers, dus ook relatief groot voor naast een 22" scherm. Slagje kleiner dan je huidige 6,5" maar als het formaat je zo dwars zit moet je denk ik nog een stapje verder terug. Als is het niet zo ver terug als een genoemde HK Soundsticks. Je kan dan ook naar een paartje als de Octave 3A (of 4A) kijken maar door de kleinere woofers lever je dan wel wat in. Idem met de A2+ van Audio Engine, qua looks wel rustiger en zeker kleiner dan de huidige speakers.

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 28-11-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
FeaR schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:00:
De prijs van 395-399 is dan ook per stuk, beetje over budget als het totale budget 300 euro is.
Excuseer, dat had ik niet gezien. Achteraf ook wel logisch. Wel slinks om zo te adverteren terwijl andere winkels de setprijs hanteren >.> Dacht zelf direct aan een black-friday aanbieding, aangezien ik eerder flinke korting ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LA-384 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:58:
[...]

Excuseer, dat had ik niet gezien. Achteraf ook wel logisch. Wel slinks om zo te adverteren terwijl andere winkels de setprijs hanteren >.> Dacht zelf direct aan een black-friday aanbieding, aangezien ik eerder flinke korting ben tegengekomen.
Volgens mij was deze speaker al eens eerder voorbij gekomen. Toen ook dezelfde denkfout van prijs per stuk dan wel per paar. Met actieve speakers is het nog onduidelijker dan met passieve. Die laatste gaan in 99,99% van de gevallen per stuk. Actief hangt weer af van hoe de voeding tussen de speakers is: afzonderlijk of gedeeld.

Pagina: 1