Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik ben een tijdje geleden begonnen met het bouwen van een HTPC maar ik krijg het zelf niet helemaal aan de praat. Alles is op elkaar aangesloten maar het systeem wilt niet starten en geeft geen beeld. En ik vraag mijzelf af of ik wel de goede componenten gebruik voor deze setup. Momenteel is het systeem aangesloten op het moederboard, de CPU het ram geheugen en de PSU maar kom er niet achter waar bij mij de fout zit.

Het lampje op de case brand voor minder dan een seconde als ik de knop indruk maar het systeem gaat niet aan.

Het moet een HTPC worden zonder fans er in maar heb tijdelijk de CPU fan aangelsoten om te kijken of die blijft draaien maar die draait voor minder dan een seconde en valt weer uit.

Zelf denk ik dat mijn procesor niet goed samenwerkt met mijn PSU ik heb een 120 watt psu en een 150 watt maar deze willen allebij niet werken.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en eventueel verder advies kunnen geven over hoe ik dit systeem nog kan redden. :)

Groetjes Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Zou je een pricewatch tabel willen plaatsen met de onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit echt gebruik gemaakt van het forum. Kan je mij uitleggen hoe ik dit doe Dutchdevelepor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:58:
Beste Tweakers

Ik ben een tijdje geleden begonnen met het bouwen van een HTPC maar ik krijg het zelf niet helemaal aan de praat. Alles is op elkaar aangesloten maar het systeem wilt niet starten en geeft geen beeld. En ik vraag mijzelf af of ik wel de goede componenten gebruik voor deze setup. Momenteel is het systeem aangesloten op het moederboard, de CPU het ram geheugen en de PSU maar kom er niet achter waar bij mij de fout zit.

Het lampje op de case brand voor minder dan een seconde als ik de knop indruk maar het systeem gaat niet aan.

Het moet een HTPC worden zonder fans er in maar heb tijdelijk de CPU fan aangelsoten om te kijken of die blijft draaien maar die draait voor minder dan een seconde en valt weer uit.

Zelf denk ik dat mijn procesor niet goed samenwerkt met mijn PSU ik heb een 120 watt psu en een 150 watt maar deze willen allebij niet werken.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en eventueel verder advies kunnen geven over hoe ik dit systeem nog kan redden. :)

Groetjes Jan
Veel moederborden vinden het niet grappig als er geen signaal komt van een fan.
Dat is vaak een indicatie dat er iets niet goed werkt ( geen koeling )

In het ergste geval heeft jouw bordje in een eerdere poging om op te starten al wat gefrituurd, en is je CPU al doorgebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Betekent dat ik dan met een nieuwe processor dit systeem gewoon werkend kan krijgen? Hoe zou jij dit oplossen FreshMaker? Is een I3 niet te hoog gegrepen en dat ik voor een celeron processor moet gaan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 22:59
FreshMaker schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:20:
[...]

Veel moederborden vinden het niet grappig als er geen signaal komt van een fan.
Dat is vaak een indicatie dat er iets niet goed werkt ( geen koeling )

In het ergste geval heeft jouw bordje in een eerdere poging om op te starten al wat gefrituurd, en is je CPU al doorgebrand
Waarom zou er geen koeling zijn als er geen fan is aangesloten?
Er bestaat zoiets als passief koelen als je dit nog niet wist.

@op volledige specificaties van je systeem aub.
Als je nog hulp nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:22:
Betekent dat ik dan met een nieuwe processor dit systeem gewoon werkend kan krijgen? Hoe zou jij dit oplossen FreshMaker? Is een I3 niet te hoog gegrepen en dat ik voor een celeron processor moet gaan bijvoorbeeld?
Net als anderen hier verwacht ik niet dat je systeem is doorgebrand. Zet even via de pricewatch alles wat je hebt in een inventaris en post dat hier zodat we weten wat je hebt.

Zie bijvoorbeeld inventaris: HTPC voor mijn eigen HTPC. Die heb ik ook helemaal passief gekoeld. Of althans, had. Want ik kwam erachter dat m'n CPU op 80°C bleef hangen en telkens aan het terugklokken was, puur als bescherming. Ik heb 1 ventilator van de behuizing nu aangesloten op een fancontroller die op minimale snelheid is ingesteld en de computer is hierdoor bijna geruisloos zonder problemen te krijgen met temperatuur.

Oh, en als je je inventaris hebt gepost, doe er dan ook gelijk een paar goede foto's bij van hoe je alles hebt aangesloten. Je zal eerder ergens een foutje hebben gemaakt dan dat het systeem niet wil starten vanwege het missen van een ventilator. Het systeem hoort dan namelijk op z'n minst aan te gaan en een melding geven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1