Aan de hand van [topic=82468] had ik geprobeerd om m'n PC133 geheugen op 150 MHz te laten draaien. Geheugen timing op TURBO gezet en de FSB wat omhoog gedraaid. Dit ging dus fout. De PC startte vervolgens niet meer. "Geen probleem!" dacht ik. Kast opengemaakt en de CMOS jumper even heen en weer gezet (discharge) zodat de BIOS fabrieks-instellingen weer teruggezet zouden worden. Vaker gedaan in het verleden, werkt altijd prima. Maar het mocht deze keer niet baten! De PC start niet meer.
Ik zet het systeem aan, het ding biept net zoals altijd, de HD wordt heel even aangesproken... en dan niks! Geen beeld, nada! Ik heb al gekeken of het geheugen defect was mbv een andere PC, maar deze werkt nog gewoon. Blijkbaar is m'n ABIT KT7A BIOS dus geroosterd. Of niet?
Mijn systeem:
Abit KT7A
AMD T-bird 1GHz (266 FSB)
256 MB PC133 Viking SDRAM
Hellupie!
Ik zet het systeem aan, het ding biept net zoals altijd, de HD wordt heel even aangesproken... en dan niks! Geen beeld, nada! Ik heb al gekeken of het geheugen defect was mbv een andere PC, maar deze werkt nog gewoon. Blijkbaar is m'n ABIT KT7A BIOS dus geroosterd. Of niet?
Mijn systeem:
Abit KT7A
AMD T-bird 1GHz (266 FSB)
256 MB PC133 Viking SDRAM
Hellupie!
All that you know, is at an end