Toon posts:

Hardeschijf in nieuwe laptop maakt veel geluid

Pagina: 1
Acties:

• Breezyscouting
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-03-2021
Hallo,

Ik heb gisteren bij de Media Markt een HP 15-AC181nd gekocht. Ik zette deze aan en heb hem geïnstalleerd, maar iets viel me op. Toen ik mijn eerste laptop in handen kreeg, was het 2005. De harde schijf kraakte, maar nu, 10 jaar later, is dat toch niet normaal?

De harde schijf kraakt en ik heb net 12 minuten met de klantenservice aan de lijn gezeten, niet omdat ze opnamen, maar omdat ze Hold the Line van Toto als wachtmuziekje hebben.

Ik heb HDTune laten draaien, geeft geen kapotte sectoren aan. Is het dan toch normaal? Goedkope schijf?

Alvast bedankt.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Goedkope laptop...

HD vervangen door een SSD en hij loopt als een zonnetje: http://tweakers.net/categ...d-state-drives/producten/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Jeroen_Galjaard
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:11
http://www.datacent.com/hard_drive_sounds.php

Deze site geeft een aantal voorbeeld geluiden van kapotte, of kapot gaande, HDD's

• br00ky
  • Laatst online: 08:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Breezyscouting schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:56:
De harde schijf kraakte, maar nu, 10 jaar later, is dat toch niet normaal?
Tja, wat wil je, een mechanische schijf blijft mechanisch. Qua geluidsreductie is daar in al die jaren (mits je binnen dezelfde techniek blijft) weinig aan veranderd. Een auto maakt toch ook niet ineens heel veel minder herrie dan pak 'm beet 10 jaar terug*?

*geen vergelijking gaan maken met een V8 en electrisch bakje ;).

• Breezyscouting
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-03-2021
@br00ky: Maar mijn vorige laptop maakte minder lawaai.. Die hdd is kapot gegaan, maar oké. Vervangen door een WD schijfje toen die ook niet bepaald luid was.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 22:11
1 Je had voordat je de laptop koopt, uit testen, de hoeveelheid geluid die gemaakt wordt, moeten onderzoeken, als dat 1 van je eisen is.

2 Een ssd is still, dus geen geluid en veel sneller.

3 Dan heb je nog de mechanische hd, dezelfde model kan nog in geluid varieren, zo kan het zijn dat 1 hd wel vibreert en dezelfde model niet vibreert(of heel weinig).

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sommige HDDs maken meer geluid dan andere, dat verschilt van merk tot merk en ook van model tot model. Als de schijf in orde is dan zou ik me er niet echt druk om gaan maken.

• CiPHER
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-04-2017

CiPHER

Brute Force

Move OH->OT

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

• Renault
  • Laatst online: 28-01 18:52
Je kunt kijken of de fabrikant van de harddisk AAM (Acoustical Management) heeft voor jouw schijf. Dat zal al een stuk schelen in de geluidsproductie en het kost niets.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee