Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
Hallo,

Momenteel zit ik voor een aantal maanden in Azië en ik werd heel erg blij van het nieuws over de nieuwe Huawei Mate 8 die er aan zit te komen. Ik heb Huawei Nederland gecontacteerd om winkels te vinden in China om er een te halen in Januari of Februari en ik kreeg het volgende advies van ze:

"Hallo, Dit model is vandaag aangekondigd, en helaas heb ik hier dus ook nog geen verkoopinformatie over. Wel zou ik je erop willen wijzen dat niet alle modellen die op de Aziatische markt verschijnen hier in Europa werken. Fijn verblijf in Azië nog :) "

Ik dacht dat hij of zij het over de 3G en 4G frequenties had dus ik heb even doorgevraagd en toen kreeg ik dit antwoord:

"Hiermee bedoelen we ondersteuning, reparatie, Google Play etc. Het is een Chinese versie van Android. Adviseer je toch echt om dit toestel niet in China aan te schaffen, maar gewoon wacht tot hij gereleased word in West Europa."

Nette service trouwens, ik kreeg bijzonder snel antwoord.

De telefoon zal waarschijnlijk flink goedkoper zijn hier in Azië. Mijn vraag is, hoe erg zijn de punten die de klantenservice aandraagt? Wat zouden jullie doen? Toch eigenwijs zijn en hem hier halen of netjes wachten tot hij in Nederland verschijnt?

Play every day

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Je zou even kunnen uitzoeken of hetzelfde met het vorige model was, en wat daarmee gebeurt is.
Volgens mij is het mogelijk Huawei toestellen boorloader te unlocken, dus mogelijk kun je hun Europese ROM flashen en de Chinese ROM dan vervangen bijvoorbeeld, mits de toestellen technisch gelijk zijn.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zijn tot op heden 4 verschillende varianten.

HUAWEI NXT-AL10
HUAWEI NXT-CL00
HUAWEI NXT-DL00
HUAWEI NXT-TL00

Het verschil zit hem in de gebruikte frequenties. Met de Mate 8 maakt het verassend voor gebruik buiten China eigenlijk niets uit. Dit komt doordat alle Mate 8 versies FDD-LTE/WCDMA/HSPA+/GSM ondersteunen - zelfs 4G band 20. De verschillen zijn dus vooral van belang voor gebruikers in China, omdat de providers daar verschillende frequenties/technologieën gebruiken. Kortom het toestel zal dus gewoon werken hier.

De AL10 is met ¥ 3199,00 wel ¥ 200 duurder dan de rest, omdat hij simpelweg met alle providers in China overweg kan. Verder heb je van de AL10 nog de duurdere 4GB/64GB en 128GB versie.

Qua software heb je waarschijnlijk alleen de keuze uit Chinees en Engels. Ik weet niet zeker of je later zomaar de Europese firmware kan flashen. Mocht Huawei een van de bovengenoemde versies ook in de EU leveren dan kan het, maar normaal gesproken komt er een andere, zie ook andere Huawei toestellen. Verder heeft Huawei volgens mij 1 jaar internationale garantie, maar dit zou je moeten checken bij de fabrikant.

Zie hier voor een overzicht van de varianten in China:
http://consumer.huawei.com/cn/mobile-phones/mate8/conf.html
http://www.vmall.com/product/2647.html

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
Nuttige info, bedankt. Welke gevolgen zou het hebben voor apps. Kan ik ook gewoon Nederlandse Apps downloaden in de play store als de telefoon niet in het Nederlands in te stellen is?

Play every day