hier stond iets interessants, maar het is even weg...
maargoed. als je een beetje handig bent met je vingers zal het wel lukken
(wel foto's posten als ie af is he !)
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
maaruh mag ik vragen wat je eraan hebt
En bovenal ziet het er gewoon leuk uit! natuurlijk.
Hoe maak ik een rack in en kast? of hoe bevestig ik twee cd-roms en twee diskettedrives naast elkaar (als in plaatje ongeveer). Zijn er losse racks te koop ofzo?
Netwerkje intern zal niet meevallen. De kaarten steken toch achter uit, neem ik aan (video en modem in ieder geval wel) De kabel kan je echter wel lekker strak wegwerken. Maar als je het alleen voor het wegwerken van een UTP kabeltje doet, dan is een ty-rapje wellicht een snellere oplossing.
Voor de rest: Ik zie geen problemen. Twee computers passen makkelijk in een kast, en zolang het allemaal gescheiden is, geen probleem.
Wat je ook kan doen, is een computer voorzien van een writer, en 1 van een cd-rom speler. Je kan dan via het netwerk de beide benaderen. Idem voor de floppy.
Maar inderdaad gaat het om mooi wegwerken. Op wat voor manier dat gebeurd doet niet ter zake, mag ook best via buiten om.
CD-writer is inderdaad een slim idee! Die heb ik alleen momenteel nog niet. Brand nu bij iemand anders op het netwerk (Zit met PC op groot netwerk van uni aangesloten).
En hoezo moet alles gescheiden blijven? Wat bedoel je daarmee?
Verwijderd
nee hoor, wat dacht je van patchkabels ??Op woensdag 20 juni 2001 13:41 schreef Herman het volgende:
was er geen minimale lengte voor UTP kabels? 1 meter toch?
Netwerkje intern zal niet meevallen. De kaarten steken toch achter uit, neem ik aan (video en modem in ieder geval wel) De kabel kan je echter wel lekker strak wegwerken. Maar als je het alleen voor het wegwerken van een UTP kabeltje doet, dan is een ty-rapje wellicht een snellere oplossing.
Voor de rest: Ik zie geen problemen. Twee computers passen makkelijk in een kast, en zolang het allemaal gescheiden is, geen probleem.
Wat je ook kan doen, is een computer voorzien van een writer, en 1 van een cd-rom speler. Je kan dan via het netwerk de beide benaderen. Idem voor de floppy.
die zijn lang niet allemaal 1 meter minimaal, zal een mooie kabelzooi worden dan
naderhand kan je het gat achter je NIC gewoon met een normaal afdekplaatje dichtmikken.
verders bruut idee!
Verwijderd
Als je het van plan bent wel zo doen want is echt leuk
succes
btw wat misschien handig is en mooi is om een gewoon alliminium plaatje te kopen waar je gaten in maakt waar bepaalde dingen moet komen. je hebt dan meteen een strak design.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
en wat betreft de uitvoering:
Ik moet nog veel nieuwe onderdelen aanschaffen.
Dus eerst nog wat sparen...Maar als het ooit af is komt hier een plaatje! beloofd!
Verwijderd
Ennuh? Ben je van plan om de hele kast zelf te maken, of onderdelen uit andere kasten te gebruiken? Want het is wel heel veel meet en kluswerk om alles goed te maken
Edit:
Wat doe je met koeling? 1 grote koeling voor beide pc's? Nog een baybus erin? Schakelaars voor de ventilatoren?
En ik wil twee bestaande kasten gaan gebruiken. Daar kan het meeste dan al zo ingeschroeft gaan worden. Moet alleen gat gedremelt worden in beide zijkanten die aan elkaar komen voor de bekabeling en natuurlijk wat gaten voor de fans.
Grootste probleem is echter het front! Nog geen idee hoe ik dat ga maken!
nou, ik kan je zeggen dat 10cm ook geen probleem is (om van pc naar hub te komenOp woensdag 20 juni 2001 14:22 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
ik werkt zelf met utp cat5 crosslinked kabeltjes van 1 meter en een van 40 cm, allebei probleemloos..
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
zat zelluf dan meer te denken aan een handmade kassie van MDF (of ander soort hout) en dan idd wat ReseTTim zei, zo'n Alu plaat aan de voorkant waar je de Hexdisplay's (voor cpu temp), Ledjes en Schakelaars inzet. en dan gewoon een 5,25" drive (of 2 naast elkaar, je hebt toch genoeg ruimte) uit een kast slopen en daar cd-rom spelers inhangen.
Ik ben er inderdaad ook nog niet helemaal uit hoe het uit te voeren.
Maar voor zover ik het nu in kan zien moet het ook wel lukken met twee kasten aan elkaar schroeven...
Ik voorzie nu nog weinig problemen daarmee.
Kun je me misschien wat voorbeelden geven van problemen/moeilijkheden die ik me op de rug haal wanneer ik het zo zou doen en die ik niet zou hebben als ik de kast zelf maak.
Verwijderd
daar heb je tangetje voor nodig om de stekker aan de kabel te knijpen. tagetje kost 70 piekjes gemiddeld.. of je hebt een goedkoop taiwan dingOp woensdag 20 juni 2001 17:32 schreef newby het volgende:
Je kunt zelf UTP kabels maken, dan moet je van die stekkertjes kopen en losse kabel. Kan je elke lengte maken die je wilt.
Zal je vies tegenvallen, 2 kasten tegen elkaar aanzetten. als Je zelf een Kast maakt, kun je je eigen maten bepalen, en Hout is makkelijker te bewerken dan Metaal.Op donderdag 21 juni 2001 18:57 schreef kazz1980 het volgende:
NrGBoeie, bedankt voor je tip...
Kun je me misschien wat voorbeelden geven van problemen/moeilijkheden die ik me op de rug haal wanneer ik het zo zou doen en die ik niet zou hebben als ik de kast zelf maak.
Je zou bijv. van de 2 kasten die je nu hebt de Mobo tray's kunnen gebruiken, zal er weleens een tekening van fabriceren, als ik tijd heb straks.
Als jij een fout maakt in Metaal is dat moeilijker weg te werken dan in hout.... etc etc etc
Maar zoals ik er nu over denk (en dat is dus zonder enige ervaring of niks!)
Moet het goed mogelijk zijn twee kasten te gebruiken. Die maat klopt namelijk al precies met wat ik wil (twee mobo's naast elkaar en ruimte voor de rest). En als ik van te voren goed bepaal hoe ik het wil hoef ik geen fouten te maken met uitwerking (En heb nog een oude kast om op te oefenen).
Maar ik heb er verder geen ervaring mee en elke tip kan ik goed gebruiken. En als je tijd hebt om dat tekeningetje te maken, graag!!!
Je kunt dat hier posten of stuur het naar kazz1980@hotmail.com
Dan rol je hem toch opOp woensdag 20 juni 2001 13:41 schreef Herman het volgende:
Verwijderd
Dan is-ie in vogelvlucht niet meer 1 meterOp vrijdag 22 juni 2001 21:14 schreef LiquidSmoke het volgende:
[..]
Dan rol je hem toch op
Jaja .. voor coax ... niet voor utpOp woensdag 20 juni 2001 13:41 schreef Herman het volgende:
en dat is een halve meter btw ..
ken je toch beter een kabeltje van 1 meter kopen, das goedkoper dan 70,=--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 20 juni 2001 17:32 schreef newby het volgende:
Je kunt zelf UTP kabels maken, dan moet je van die stekkertjes kopen en losse kabel. Kan je elke lengte maken die je wilt.
--------------------------------------------------------------------------------
daar heb je tangetje voor nodig om de stekker aan de kabel te knijpen. tagetje kost 70 piekjes gemiddeld.. of je hebt een goedkoop taiwan ding
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Maar leuk dat je het aanbiedt!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©