Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren een Nefit Easy besteld ter vervanging van onze oude Moduline 30 thermosstaat. De Easy werd vanochtend bezorgd. We willen hem gebruiken i.c.m. onze Nefit Smartline HR-ketel, die vermeld wordt in de lijst van compatibele ketels.

Aansluiten leek een eitje: draadjes los, oude grondplaat eraf, nieuwe grondplaat monteren, draadjes vast, Easy erop klikken en gaan met die banaan. Maar de Easy geeft dus geen enkele sjoege, het display blijft uit. Ik heb de draadjes al eens van positie gewisseld (hoewel dat niet hoort uit te maken) en de multimeter geeft 14,3 Volt aan op de draadjes. Heeft iemand een tip?

Update: Opgelost! :) In combinatie met een Smartline HR(C) ketel moet je de ketel openen en de Moduline RCC module verwijderen. Vervolgens sluit je de kabel direct aan op pinnen 3 en 4 et voila. Shame on Nefit dat dit nergens in de documentatie vermeld staat! 8)7 Na veel zoeken op internet kwam ik op de site van CV Koopjes en daar stond de gouden tip op hun productpagina van de Nefit Easy.

Ketel openen en Moduline RCC ertussenuit halen. Daar zat de oude Moduline 30 thermostaat op.
Moduline RCC

De Nefit Moduline Easy heeft de RCC module niet nodig. Zo gaat het goed.
Moduline RCC

Kijk hem eens shinen! :)
Nefit Moduline Easy

[ Voor 55% gewijzigd door BamSlam_ op 28-11-2015 17:36 . Reden: Probleem opgelost! ]

Verwijderd

Hallo allen,

Ik probeer mijn Nefit Moduline Easy samen met de Easy Connect aan te sluiten aan mijn Bulex Thermosater T25. De moduline start niet op, dus ik denk dat er iets mis is met de aansluitingen.

Ik heb mijn Moduline aangesloten (Moduline: Blauw Boven, Bruin Beneden) aan de Easy Connect thermostaat aansluiting (Easy Connect: Blauw links, Bruin rechts). Vervolgens van de Easy Connect CV Toestel (Blauw links, Bruin rechts) Naar klem 11 en 12 (OpenTherm) van de Thermomaster (12 Bruin, 11 Blauw). De installateur vertelde mijn dat ik ook nog een overbrugging moest maken tussen klem 3 en 4 (Boiler met aquastaat) op de Thermomaster.

Hopelijk kan iemand me helpen, Alvast bedankt!