Hoe audio af te spelen met DS audio naar android box

Pagina: 1
Acties:

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
Ik heb een android boxje voor TV dat permanent aan de audioversterker hangt.
Deze gebruik ik ook om muziek vanaf mijn NAS af te spelen met de DS audio app vanaf de telefoon.

Dat werkt prima i.c.m. KODI(XBMC) met airplay optie aan, maar KODI is nogal groot en ik wil dat niet de hele tijd hebben draaien aangezien het een nogal geheugenvretende app is en het boxje maar 1 Gb ram heeft, verder gebruik ik KODI nl. niet.

Wat ik daarom zoek is een simpel appje dat 24/7 op het android boxje kan draaien en dat de muziek kan afspelen van DS audio. Ofwel wanneer ik DS audio open wil ik dat dat spelertje vanzelf in de lijst met beschikbare spelers op het thuisnetwerk zichtbaar wordt.

Met een app als Bubble upnp moet dat volgens mij makkelijk kunnen, maar daar zitten zoveel mogelijkheden in dat ik de weg compleet kwijtraak, en ik krijg het maar niet zichbaar in de playerlijst in DS audio.
Iemand hints over hoe dat ingesteld moet worden?

Of hints over een andere android app die doet wat ik wil? Hoe simpeler en kleiner het appje hoe beter.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dus kortgezegd zoek je een DLNA Renderer om te installeren op dat Android doosje?
Iets als Cheapcast? http://appcrawlr.com/android/cheapcast
Is in staat om on-boot te starten en inkomende streams te accepteren die je aanstuurt met een willekeurige DLNA controller app (DS Audio in jouw geval)

Edit:
BubbleUPNP is best een leuke tool trouwens, maar die vervult alle 3 de rollen in het DLNA protocol.
Zowel server (media bron), controller (apparaat wat play/pause/next blabla doet) en de renderer (het apparaat wat daadwerkelijk afspeelt).

In jouw geval is je NAS de DLNA Server, je telefoon is de Controller (met DS Audio) en het Android boxje moet ingezet worden als Renderer.
Dan is BubbleUPNP best wel overkill, want je wil eigenlijk alleen zo compact mogelijk een Renderer hebben draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2015 12:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ASW1
Dat Bubble upnp een beetje overkill is had ik al in de gaten, het merendeel van de settings is nauwelijks te begrijpen omdat uit de beschrijving meestal niet duidelijk wordt met welke term welk apparaat aangeduid wordt, maar er zijn natuurlijk ook zoveel configuraties mogelijk....

Anyway ik heb nu een paar apjes geprobeerd inclusief cheapcast maar ik krijg ze maar niet zichtbaar in de playerlijst van DS audio. Ik vermoed dat het er weleens mee te maken kan hebben dat mijn androidboxje met een ethernetkabel is aangesloten i.p.v. met wifi.
Met een van de apjes kreeg ik namelijk een melding dat hij niet op het netwerk kon omdat wifi uit stond (wat natuurlijk flauwekul is) maar wellicht dat meer apps zo werken.(of beter gezegd niet werken)

In de standaard rom van het boxje zit ook een app genaamd "media center"
Daarin zit een "airplayer" en die wordt dan wel zichtbaar in DS audio en ik kan er ook naar afspelen, alleen komt er dan geen enkel geluid uit. :?

Ik begin er een beetje gefrustreerd van te raken, want wat ik wil is volgens mij echt iets heel simpels...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Sommige apps verplichten idd gebruik van WiFi.
Echter, een kabel of wifi maakt geen bal uit in thuis-situaties. Alles komt op dezelfde router uit en zit in hetzelfde IP subnet.

Anyway, kijk voor de grap eens met een PC in je netwerkomgeving (via verkenner, heb je als t goed is een keuze 'netwerk' staan)
Staattie daar wel?

Want het kan ook aan de app op je telefoon liggen. DLNA is een protocol, maar de verschillende implementaties er van zijn soms wat onbetrouwbaar.
Probeer het ook eens met een andere app op je telefoon.

En als je b.v. Mediamonkey op je PC zet, en dan de DLNA functies aan zet, zie je die dan b.v. wel met je telefoon?

• ASW1
Heb geen PC; alleen div. android devices en een desktop mac.
Heb wel nu Bubble upnp op de tablet draaien en het appje "airreceiver lite" dat ik op de android box heb gezet wordt dan wel zichtbaar in Bubble op de tablet, maar niet in DS audio.

[ Voor 10% gewijzigd door ASW1 op 28-11-2015 13:55 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Als dat wel werkt, dan denk ik dat DSAudio gewoon niet 100% DLNA compatible is.
Dan heb je daar een alternatief voor nodig.
Er zijn stapels apps voor iig. Heb alleen zelf geen directe aanrader wegens gebrek aan android devices :P

• ASW1
Wil toch wel erg graag DS audio gebruiken als controller.
(Bedankt trouwens voor het benoemen van de juiste termen, dat helpt al een hoop met zoeken.)
Er moet (naast kodi) toch wel een of ander apje zijn dat werkt in deze combi.

Edit: "airplay/DLNA Receiver (Lite)" lijkt wel te werken.
Wordt blijkbaar op de juiste manier op het netwerk geadverteerd want in de beschikbare player lijst van DS audio en er komt nog geluid uit ook. :+

• ASW1
Te vroeg gejuichd. -O-

Audio houdt na 1 nummer op met spelen, ofwel wil niet naar het volgende nummer uit de lijst.
Zou Kodi nou echt de enige app zijn die normaal kan afspelen van DS audio?
Pagina: 1