[Linux] Office 2000 onder Linux - Unix

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Goedendag,

Ik ga zeer binnenkort beginnen met Linux dus ik loop hier en daar wat info te vergaren. Ik las in de FAQ dat je met WINE de meeste Windows progamma's kan draaien onder Linux. Nu is mijn vraag of dat met Office 2000 ook kan omdat ik binnenkort een Psion REVO ga kopen, en deze toch wil koppelen met Outlook. En ja, ik wil helemaal overstappen op Linux (als het me lukt...).

Bedankt alvast!

BOINC stats

Verwijderd

Proberen en je weet het. :)

Anders kan je het proberen door VMWare gebruiken. Het is wat omslachtig. Maar ja...Office2k in Linux is ook raar. ;)

Verwijderd

Office 2000 onder linux ?

Jazeker ! Corel Office 2000 http://www.corel.com/

Verder kun je denken aan staroffice, openoffice, abiword

MS office 2000 kun je proberen met wine te draaien, maar beter is het een alternatief te gebruiken. Die draaien beter en zijn minder irritant (gebruiksvriendelijker) dan MSoffice.

Ik zou zeggen: probeer ze allemaal en kijk wat het beste is !

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had laats een bericht gezien dat ut zonder problemen zou moeten werken. Wine heeft een database waarin je kunt zoeken hoe goed de applicaties onder Wine werken. Voor Office is bv de volgende link.

http://wine.codeweavers.com/appdb/appview.php?appId=31

Ik heb ff naar MS Word 2000 gekeken en die krijgt 5 sterren.

Kijk ook eens naar (K)Lyx.

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ik ben nog helemaal nieuw hoor wat dat betreft. Maar kun je met deze progamma's dus ook linken met de Revo+?

BOINC stats

Verwijderd

Ik kreeg laatst word 97 goed aan de praat hoor. Alleen lukte me het niet om Office 2000 te installeren

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 12:48 schreef bkor het volgende:
Ik had laats een bericht gezien dat ut zonder problemen zou moeten werken. Wine heeft een database waarin je kunt zoeken hoe goed de applicaties onder Wine werken. Voor Office is bv de volgende link.

http://wine.codeweavers.com/appdb/appview.php?appId=31

Ik heb ff naar MS Word 2000 gekeken en die krijgt 5 sterren.

Kijk ook eens naar (K)Lyx.
Goed kijken, er staan 5 grijze sterren, dat betekent dat er nog helemaal niet is gestemd!!!!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 12:58 schreef eissenhower het volgende:

Goed kijken, er staan 5 grijze sterren, dat betekent dat er nog helemaal niet is gestemd!!!!
Aha, vroeg me al af waarom die dingen grijs waren. Ik had ook naar Excel gekeken en die had een screenshot. Best vaag dat ze wel een screenshot maken onder Linux, maar niet ff wat sterren geven.

Toch had ik een tijdje geleden een announcement gezien (geloof op linuxtoday) dat MS Office 2000 zonder problemen onder Wine draaide.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Overstappen op Linux lijkt me sowiezo niet echt een heel sterk plan. Dual boot des te meer !

Ondanks dat windows misschien niet altijd even optimaal werkt (en dan druk ik me nog zachtjes uit..) is het wel het meest ondersteunde en uitgebreide platform voor de PC. Ik verwacht dan ook niet dat Linux kan opbotsen tegen het grote geld van MS. Maar dat is een hele andere discussie.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ga jij je er ook nog effe mee bemoeien! :+. kijk natuurlijk weet ik ook wel (jammergenoeg) dat er altijd wel enige vorm van Microsoft zal moeten blijven draaien, al is het alleen al voor de spelletjes. Maar als ik hoor dat Linux een stuk stabieler draait wil ik er toch wel over nadenken. En buiten dat je moet ook zoveel mogelijk proberen om Microsoft een beetje tegen te werken anders is het einde zoek.

BOINC stats

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik had laats een bericht gezien dat ut zonder problemen zou moeten werken.
Ja, dat doet t al heel lang, zonder wine ofzo, maar gewoon native....
kijk natuurlijk weet ik ook wel (jammergenoeg) dat er altijd wel enige vorm van Microsoft zal moeten blijven draaien, al is het alleen al voor de spelletjes
Zolang de linux-markt groeit, groeit ook het aantal spellen voor linux, en aangezien linux een veel beter (en stabieler) platform is voor spellen denk ik dat veel mensen veel liever op linux zouden gamen (zeker als je iedere fps uit je kaart wil persen)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Zoals al gezegd is doet MS Office2k het niet onder Wine (hoewel ik laatst MS Word aan de gang kreeg onder Wine; je moet alleen niet vragen hoe....Was nogal buggy).

Er zijn echter goede alternatieven voor, die ook nog eens compatible zijn met het MS-bestandsformaat.
Zo is er naast Zemanova's Corel Office 2000 ook nog Sun's StarOffice (voor zowel windows als Linux). Misschien de moeite waard om die eens te proberen?

/me vindt StarOffice zeker zo fijn als MS Office (en nee niet omdat het een NOT MS-product is >:) ; het is gewoon wat minder lomp).

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 20:33 schreef nelske het volgende:

/me vindt StarOffice zeker zo fijn als MS Office (en nee niet omdat het een NOT MS-product is >:) ; het is gewoon wat minder lomp).
Ik had pas Star Office geinstalleerd hier op m'n workstation (Pentium II-350) maar ik was helemaal vergeten dat ik het opgestart had was al weer verder aan het surfen en irc'en toen in 1x star office op m'n scherm kwam...is het niet een beetje traag?

Verwijderd

staroffice is volgens mij niet de door ontwikkelde versie van staroffice (vage zin) open office is volgens mij star office open source maar dan al veranderd...

vage reply

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 20:37 schreef fkooman het volgende:

[..]

Ik had pas Star Office geinstalleerd hier op m'n workstation (Pentium II-350) maar ik was helemaal vergeten dat ik het opgestart had was al weer verder aan het surfen en irc'en toen in 1x star office op m'n scherm kwam...is het niet een beetje traag?
Ik vind het op zich wel mee vallen. Inderdaad duurt het opstarten wel enorm lang. Maar als je er eenmaal in aan het werken bent, dan is het gewoon lekker snel.
Op woensdag 20 juni 2001 20:38 schreef Gila het volgende:
staroffice is volgens mij niet de door ontwikkelde versie van staroffice (vage zin) open office is volgens mij star office open source maar dan al veranderd...

vage reply
ROTFLOL :D

Hij was enigszins te volgen ;)

Verwijderd

http://www.openoffice.org/

kijk dit bedoel ik :z

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Zolang de linux-markt groeit, groeit ook het aantal spellen voor linux, en aangezien linux een veel beter (en stabieler) platform is voor spellen denk ik dat veel mensen veel liever op linux zouden gamen (zeker als je iedere fps uit je kaart wil persen)
Ja maar dan moeten de spellen dit ook ondersteunen, of zeg ik nu iets heel doms :?... Spellen hebben toch zoiets als DirectX nodig, of heeft Linux hier ook aan gedacht?

BOINC stats

Verwijderd

pico rules :P

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op donderdag 21 juni 2001 16:13 schreef BachW het volgende:

[..]

Ja maar dan moeten de spellen dit ook ondersteunen, of zeg ik nu iets heel doms :?... Spellen hebben toch zoiets als DirectX nodig, of heeft Linux hier ook aan gedacht?
'Linux' heeft er niet aan gedacht, maar er zijn wel mensen die aan een library werken die vergelijkbaar is met DirectX (heet 'SDL', via google vast wel wat over te vinden).

Het is trouwens ook mogelijk om (bepaalde) windows spellen die DirectX gebruiken gewoon via wine te spelen, zie www.transgaming.com

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

[..]

Naast DirectX bestaan er nog meer van dergelijke paketten, zoals Glide, OpenGL, Mesa, etc. Vandaar dat je Quake3 onder Linux kunt spelen: door het gebruik van een toolkit die zowel onder windows als onder linux beschikbaar is kun je makkelijker porten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ik kan niet wachten totdat ik die CD's en boeken krijg!!!

BOINC stats

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 20 juni 2001 12:49 schreef BachW het volgende:
Ik ben nog helemaal nieuw hoor wat dat betreft. Maar kun je met deze progamma's dus ook linken met de Revo+?
Volgens mij heb je voor het synchroniseren van je Revo+ ook drivers nodig!

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Ik heb hiet OpenOffice 627 draaien en het is echt _te_ traag, dikke stront + zeef enzo.

Helaas is het (volgens mij) het enige programma waarmee je MSword docs (leesbaar) kan openen. Maar je kan er niet uit copypasten :'(

Weet iemand een alternatief? Kword kan geen MSdocs openen. Abiword misschien?

Verwijderd

[..]

Ja, daar wordt aan gewerkt. Er is een bedrijf die heel directX implementeerd voor WINE. Je kunt het gewoon downloaden. Alleen wordt de source nog niet vrijgegeven. Ze doen dit alleen wanneer zij er genoeg aan verdiend hebben.
Patch voor Wine, die DirectX support kunt je hier downloaden:
http://www.transgaming.com

Hier een screenshot van een spel draaiend onder wine:
Afbeeldingslocatie: http://www.transgaming.com/screenshots/sacrifice_campaign.jpg
of deze
[img][url="http://www.transgaming.com/screenshots/sacrifice.jpg"]http://www.transgaming.com/screenshots/sacrifice.jpg[/url][/img]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Op donderdag 21 juni 2001 18:42 schreef balk het volgende:
Ik heb hiet OpenOffice 627 draaien en het is echt _te_ traag, dikke stront + zeef enzo.

Helaas is het (volgens mij) het enige programma waarmee je MSword docs (leesbaar) kan openen. Maar je kan er niet uit copypasten :'(

Weet iemand een alternatief? Kword kan geen MSdocs openen. Abiword misschien?
Staroffice? Is gratis, van Sun Microsystems.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het echte tekstverwerken onder linux doe je natuurlijk met LateX :)

Kijk bijvoorbeeld eens bij:
LaTeX for Secretaries
How to survive without Microsoft Word.
by Jacek Artymiak

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Zolang men spellen schrijft voor opengl zijn er geen problemen, en zoals iemand hiervoor al zei: SDL, een soort directx voor Linux...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• balk
Op donderdag 21 juni 2001 21:15 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Staroffice? Is gratis, van Sun Microsystems.
OpenOffice is de opensource versie van StarOffice.
Op donderdag 21 juni 2001 21:26 schreef Janoz het volgende:
Het echte tekstverwerken onder linux doe je natuurlijk met LateX :)
:) Maarja, mijn vriendjes leveren hun deel van de verslagen nog niet in LaTeX toe maar in .doc :'(

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

dat staroffice, is dat in java gemaakt?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Maarja, mijn vriendjes leveren hun deel van de verslagen nog niet in LaTeX toe maar in .doc
Dan vraag je ze vriendlijk daar HTML van te maken.

Of je download doc2html.

Helaas kon ik geen downloadbare versie van doc2latex vinden :-(

• balk
Op vrijdag 22 juni 2001 09:00 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Dan vraag je ze vriendlijk daar HTML van te maken.

Of je download doc2html.

Helaas kon ik geen downloadbare versie van doc2latex vinden :-(
HTMl, daar zit wat in, die hebben we ook nog.

er bestaat wel een rtf2latex maar die poept niet echt mooie code uit.

Abiword opent trouwens ook .doc's maar doet niets met plaatjes, maar dat is niet zo'n ramp.

Trouwens, als ik in Xemacs een .tex bestand open zet ie het 'moederbestand' op een pagina en alle \input{}'s getabbed op een andere pagina. De ene herkent ie als LaTeX en de inputs als TeX. Kan dat ook op een zelfde pagina?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Op vrijdag 22 juni 2001 08:41 schreef D-RiSe het volgende:
dat staroffice, is dat in java gemaakt?
Ik denk het niet ..
het is zo groot en traag met opstarten omdat ze alles in 1 hebben gestopt in tegenstelling tot losse programma's als excel/word. Maar als het eenmaal in je memory zit, gaat het heel goed en snel, java progsels (als LimeWire ofzo) blijven traag reageren, vindt ik.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En er is natuurlijk ook nog altijd het gratis Word Perfect 8 van www.corel.com . Is alleen soms wat lastig aan de praat te krijgen, werkt het beste op een debian-distro.

• balk
Toch even een LaTeX promopraatje. LaTeX is een wordprocessor zonder eigen 'intikscherm' zoals Word of Wp. Je tikt in je favo textedittor je text + wat opmaak codes zoals \chapter{Inleiding}. Daarna haal je je scriptje door latex heen op de command prompt. De output bestaat uit een dvi file, wat vergelijkbaar is met een pdf bestand. Dit ziet er op elke printer hetzelfde uit.

Voordelen:
- Het is platform / systeem onafhankelijk
- Het is heel makkelijk om in no-time een prima opgemaakt document te maken inclusief geen gekut met paginanummering en inhoudsopgave enzo
- Je docent geeft je een extra punt voor je verslag omdat hij/zij LaTeX ook gaaf vindt.
- Je leert je vriendjes dat er ook nog iets anders bestaat dan MsWord
- Je kan echt poepgeile formules klussen!!!!!!
- Er zijn veel plugins voorhanden om bijvoorbeeld chemische structuurformules in text op te geven en als plaatje terug te zien in je verslag en ook electronische stroomschema's (hoe heten die dingen?) zijn te maken.
- Gratis

Nadelen:
- Cultuur omslag
- Uniform/saai/dictaat-achtig uiterlijk (wat overigens heel goed leesbaar is)
- Onbegrip van anderen
- Moeilijker om een persoonlijk tintje te geven aan verslag (maar dat gaat veranderen geloof ik)

Verwijderd

kan iemand een link of een screenshot geven van LATEX-editor???

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 12:55 schreef eissenhower het volgende:

Verwacht een screenshot van vi of emacs ;) Kortom het kan met iedere text editor.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
ok... als er *iets* vreemd is is het wel Linux gaan draaien om vervolgens via een Windows emulator weer Windows apps te gaan draaien!! Als je Linux draait moet je ook Linux apps draaien.

M.a.w. weer een voorbeeld om geen linux te nemen, het werkt niet met je PDA ;)

Kun je net zo goed Windows 2000 nemen, is ook stabiel genoeg....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• balk
Op vrijdag 22 juni 2001 12:55 schreef eissenhower het volgende:
:)
Klik hier om een screenshot te zien van m'n LaTeX desktop. Links de output van m'n scriptje, rechts het input script in Xemacs.

• Oeboema
  • Laatst online: 10-08 20:18
Op vrijdag 22 juni 2001 15:53 schreef balk het volgende:

[..]

:)
Klik hier om een screenshot te zien van m'n LaTeX desktop. Links de output van m'n scriptje, rechts het input script in Xemacs.
Wat nou geen MSoffice maar Latex?? Er staat een verhaal over een Excel sheet in dat stuk tekst !! :Z

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• balk
Op vrijdag 22 juni 2001 22:27 schreef Oeboema het volgende:

[..]

Wat nou geen MSoffice maar Latex?? Er staat een verhaal over een Excel sheet in dat stuk tekst !! :Z
Scherp, heel scherp! :P

Maar bij mij op de faculteit hebben ze alleen maar windows NT bakken met MsOffice 97. En om nou naar huis te fietsen om iets perse in linux wat uit te rekenen om daarna weer naar de faculteit te fietsen om met die data verder te gaan met m'n experiment gaat me toch iets te ver :D

Bovendien blijft Excel een prima programma. Ik heb nog geen goed alternatief in linux gevonden. Ik heb net met gnuplot twee grafiekjes gemaakt, ben ik veel langer mee bezig geweest dan met Excel.
Pagina: 1