Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huberthoeve
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 12:21
Hallo beste mede-Tweakers,

Dit wordt mijn eerste post op het Forum, want ik zit met een brandende vraag.
Nu de laatste tijd de activiteit van BREIN steeds meer in het nieuws komt vraag ik me af of ze nog steeds alleen achter de "grote vissen" aan gaan of dat ik, een simpele student die 4/5 afleveringen in de week kijkt van de series die hij volgt d.m.v Popcorntime, ook een doelwit ben van BREIN en straks een dikke boete aan mn kont heb hangen?

Ik hoop dus dat jullie mij uit zouden kunnen leggen wat nu de strategie van stichting BREIN is.

Groeten,
Hubert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52
Misschien geen doelwit maar met alle dingen in het leven die niet volgens de regels gaan, als ze je toevallig betrappen dan heb je misschien geluk dat het bij een waarschuwing blijft omdat je geen grote vis bent.

Je moet voor jezelf de afweging maken of je het risico, misschien wel een klein risico, wil lopen op een boete van een paar duizend euro of liever gewoon 10,- per maand voor Netflix / iTunes / HBO of iets dergelijks uit geeft

[ Voor 35% gewijzigd door rvrbtcpt op 28-11-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 10:38

Roytoch

Nietes

Als je de laatste interviews leest lijkt het erop dat BREIN zelf op dit moment alleen achter verspreiders aangaat. In de toekomst kan dat veranderen, maar daar kunnen wij uiteraard niet zo heel veel over weten nog.

Wel is het zo dat Popcorn time, zonder VPN, gewoon bittorrent-based is, en dat het voor rechthebbenden / de vertegenwoordigers daarvan vrij eenvoudig kan zijn om via een ziggo/kpn etc de naam bij het downloadende ip-adres te krijgen. Technisch is het dus niet al te moeilijk om rekeningen te gaan sturen. In Duitsland is het bijvoorbeeld al zover dat dit gebeurt. In Nederland is het nog zo dat de providers dwars liggen met het geven van NAW-gegevens bij een ip-adres, dus dat is een (tijdelijke? vaste?) blokkade - zolang ze dat doen ben je in principe veilig.

Boetes zijn het niet: het zijn soort van schikkingsvoorstellen. Een rechthebbende kan nooit een boete sturen (dat kan alleen de staat immers) maar kan wel zeggen 'betaal 3000 euro en we starten geen rechtzaak'. Of je daarmee akkoord gaat of niet kan je zelf bepalen, in het laatste geval heb je wel kans op een rechtzaak tussen jouw en de rechthebbende, waarbij de rechter uiteindelijk de schadevergoeding bepaalt.

Moet ik wel bij zeggen dat als je zonder VPN popcorn time gebruikt je misschien niet heel handig bezig bent. Het is nu illegaal, dus mocht er opeens een rechtzaak gewonnen worden waarbij ziggo gegevens van downloaders moet geven, zou je theoretisch voor alles vanaf het downloadverbod een rechtzaak kunnen krijgen.

Bovendien: is je username je echte naam? Misschien niet zo handig om open en bloot te vragen om iets wat in principe gewoon illegaal is sinds het downloadverbod, een pakkans heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Roytoch op 28-11-2015 11:41 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:10

Deathchant

Don't intend. Do!

Dochter van collega van me ging op bezoek bij haar oom en vroeg of ze daar even op de WiFi mocht, onwetend dat haar popcorntime op de achtergrond draaide.

2 maanden later kreeg die oom een brief. 800 euro boete voor 1 minuut en 20 seconde popcorntime te hebben gebruikt....
Dus ja, het is waar over Duitsland...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
*knip* doe maar niet.

[ Voor 85% gewijzigd door gambieter op 28-11-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beslissingen of je met niet-legale activiteiten door kunt gaan, zul je zelf moeten nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.