zwaardere grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• stijn1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik zoek een?
Ik heb een computer met een moederbord van ASRock 880G Pro 3. Daarop zit een grafische kaart van ATI, een AMD Radeon HD 6450. Ik vroeg mij af of ik op dat moederbord een zwaardere grafische kaart kon koppelen voor minstens 3 HD schermen (in de toekomst zou ik er graag nog een vierde willen aan kunnen hangen ook).

De CPU die geinstalleerd is, is AMD Phenom II X4 965 (3.4Ghz).

Wat is je budget?
Maximum 600 euros

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ATI/AMD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil op het ene scherm mijn browser hebben (ik ben een web app developer), de andere mijn ontwikkelingomgeving en de derde scherm media (youtube, muziek, film)/virtuele machines.

[ Voor 5% gewijzigd door stijn1989 op 28-11-2015 00:45 ]

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-02 13:43
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je.

Je moederbord bied alleenPCI-e 2.0 x16 sloten, waar niks mis mee is, nieuwe generatie videokaarten zijn generatie 3.

Dat betekend niet dat ze het niet doen, maar dat je 2/3% op je prestatie inlevert. niet echt noemens waardig, maar betekend wel dat het eind van je moederbord in zicht is.

*knip*, dit valt onder spam.

Verder moet je nog uitkijken met je voeding als je voor AMD videokaart kiest. en is het de bedoeling dat je bij die 600 euro's ook nog beedschermen gaat aanschaffen?

600 euro is best wel veel, gezien het feit dat jouw processor en je moederbord al snel je bothleneck zullen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 28-11-2015 11:48 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
er gaat geen prestatie verloren tussen 2.0 x16 en 3.0 kaarten hoor. Denk dat je in de war bent over crossfire/sli opstellingen en bv x4 speed ;)

Voor 600 euro zou ik gewoon je systeem upgraden.

i5 platform met mobo / evt nieuwe voeding, als je 8 gig ram hebt dan hoeft dat niet meer.

en een grafische kaart.

Maar je moet ff rest van je systeem weergeven.

[ Voor 11% gewijzigd door legendareN op 28-11-2015 03:48 ]

Verwijderd

Er gaat wel degelijk een beetje prestatie verlies optreden bij een high-end videokaart in een PCI Express 2.0 slot. Echter zie ik niet waarom hij een high-end videokaart nodig zou hebben. Met de huidige moet alles al mogelijk zijn en in combinatie met de IGP kun je zelfs vier schermen aansturen. Dus waarom wil je een andere videokaart?

Verwijderd

Voor €600 kun je een aardig leuk nieuw systeem in elkaar zetten met een leuke videokaart die aan je behoeftes voldoen. Je hebt echt geen high end dure videokaart nodig.

Het systeem wat je nu hebt kan je verkopen en zo bespaar je weer wat.

• stijn1989
Het hoeft geen 600 euros te kosten hoor :). Ik wou jullie een grote marge geven qua advies. Ik kan inderdaad vernieuwen maar ik wil eerst weten of ik niet gewoon met een zwaardere GPU meer beeldschermen (heb er nu twee hangen) kan laten draaien?

Heb een half jaar terug nieuwe voeding aangekocht van 620 watt.

Verwijderd

Specs please, 620W zegt niks, dat kan een MS-Tech voeding zijn die op een goede dag 200W stabiel kan leveren en een 620W stickertje heeft of bijvoorbeeld een Seasonic die 620W 24/7 stabiel kan leveren.

• stijn1989

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik kan werkelijk niks over dat merk vinden, en de site is ook niet bereikbaar, dus ik denk dat dat al genoeg zegt.

Zit er nog een tree onder MS-tech?

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Die kun je beter vervangen door iets fatsoenlijk, wat niet gevaarlijk is voor de andere onderdelen.
RobinHood schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:53:
Ik kan werkelijk niks over dat merk vinden, en de site is ook niet bereikbaar, dus ik denk dat dat al genoeg zegt.

Zit er nog een tree onder MS-tech?
Er bestaan zelfs voedingen welke bij elke belasting al buiten de ATX specificaties vallen. Zo'n voeding kan dus in principe 0W stabiel leveren.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
620 watt met maar liefst 4 sata stekkers en 1 molex?...
Een nieuwe voeding kan er dus ook nog van het budget af zo :+
TS:dump de voeding ;)

Zo te zien draai je niks zwaars op je systeem wat een zware GPU nodig heeft, dus elke GPU van vier tientjes oid is zat, zou zeggen kijk in de V&A voor een goedkoop en simpel videokaartje met de juiste aansluitingen, of in de winkel, heb je zelfs kans dat je niet je voeding overbelast...

Fixing things to the breaking point...

• stijn1989
Dus eigenlijk kan ik daar perfect nog een derde (27 inch) scherm op koppelen aan die grafische kaart zonder happeringen? Want ik heb wel nog een HDMI aansluiting op die kaart maar ben een beetje bang dat hij het niet gaat trekken met drie schermen. Wil geen scherm van 300 euros kopen en dan er niets mee zijn.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
3 schermen kunnen de meeste huidige videokaarten wel. 4 kan nog wel eens lastig worden voor sommige.

Welke monitoren heb je? En welke wil je er bij kopen?
Pagina: 1