Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harde schijf aan router

Pagina: 1
Acties:

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 12:52
Hey iedereen,

Ik wil meteen duidelijk stellen dat mijn kennis aangaande netwerken etc. zeer summier is. Ik ben al een eindje geraakt met behulp van de handleiding en youtube maar nu bots ik toch op een probleem dat ik niet meteen krijg opgelost.

Ik heb me een router gekocht van ASUS waar ik ook een harde schijf aan kan hangen. Heb er me eentje van 5TB gekocht en die in de USB-poort van de router gestoken. Via het IP-adres van mijn router geraak ik in de settings van ASUS en daar is de schijf ook duidelijk zichtbaar (en kan je ze ook instellen als media-schijf). Dat doe ik allemaal via mijn mac airbook (wifi).

Probleem is dat de schijf op mijn HTPC (bedraad) niet te vinden is. Wellicht komt dit door het feit dat mijn Telenet modem tussen de HTPC en de Asus Router hangt. Mijn opstelling is dus de volgende.

Router==============Telenet modem===============SWITCH==========HTPC

Ik vermoed dat het probleem daar ergens zit maar ik weet bij de lieve god niet hoe ik dat moet oplossen. Probleem is ook dat ik simpelweg niet weet welke termen ik zou moeten googlen. Ik heb ook al even de (geavanceerde) netwerkopties in Windows 7 zelf even bekeken maar dat brengt tot dusver geen soelaas.

Iemand die me misschien uit de nood kan helpen? Alvast bedankt en een prettig weekend gewenst iedereen!

B.T.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

Euh, je configuratie zou überhaupt al niet moeten werken als het modem ook daadwerkelijk enkel als modem functioneert.. Normaliter is de opstelling Modem > Router > Andere devices.

Je hebt momenteel waarschijnlijk 2 verschillende interne netwerken (en 2 NAT's). Een verre van ideale situatie. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 27-11-2015 23:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 22:27
Welke router heb je?

Normaliter is het zo dat je je modem hebt en daarachter je router

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15

lier

MikroTik nerd