AsRock Z170 Pro4 blijft hangen bij Classpnp.sys in Safe mode

Pagina: 1
Acties:

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Na een upgrade kit overgenomen te hebben van een mede-tweaker en alles geinstalleerd te hebben start mijn computer niet verder dan "Windows opstarten" en in Safe mode met command line blijft hij hangen bij Classpnp.sys.

Ik heb geprobeerd:
-Hdd van laptop erin zetten en die proberen te booten to no avail
-Schijf met een ander vervangen

Iemand nog advies wat ik zou kunnen proberen? Ik hoop tevens ook dat het geen defecte sata controller betreft.

Cpu: intel i5 6600K
Gpu: Gtx 980 Ti
1tb Seagate schijf
500gb WD Caviar Blue
Cpu koeler: Be quiet! Dark Rock Pro 2

Bij gewoon opstarten krijg ik een BSoD met de code: 0x7B

[ Voor 4% gewijzigd door DieVeenman op 27-11-2015 23:27 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Heb je Windows wel opnieuw geïnstalleerd na het plaatsen van de nieuwe hardware?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02 10:07

rdejongjr

Gnome

Zo te zien geen frisse installatie geprobeerd?

Skylake en windows 7 is lichtelijk horror.
Er zit onder andere geen ondersteuning voor EHCI (iets met doorgifte van usb apparaten)
Leesvoer

Installeren via USB stick is niet mogelijk zonder tooltjes van het moederbord te gebruiken om een nieuw image te maken ( wat in de meeste gevallen mislukt).
Als de installatie al start heb je vaak nog PS2 toetsenbord en muis nodig om tijdens en na de installatie input te kunnen geven.

Terug naar je originele foutmelding bij normaal opstarten:
0x7B geeft aan dat hij de bron van zijn bestanden "plots" kwijt is, eerste gok zou zijn dat jouw huidige disks zijn geïnstalleerd in IDE modus en jouw nieuwe set ze via AHCI wil benaderen (of juist andersom).

Doe jezelf een plezier, mik er een SSD in en gooi er een nieuwe installatie van 8.1 of 10 op, geen gezeur en gepruts.
(Ben je student of werk je bij een grote instelling? Probeer eens slim.nl/surfspot)

[ Voor 6% gewijzigd door rdejongjr op 28-11-2015 03:24 ]