DHCP KPN Experia Box V9 MAC blokering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 18:45
Om dat ik een DHCP server draai op mijn AD domain met een ander IP range dan de KPN experia box had ik bij versie 8 MAC adressen in gegeven die gebruik mochten maken van de IP reeks van de experia box V8. Sinds een half jaar heb ik experia box V9 en daar kan ik geen MAC adressen ingeven die gebruik mogen maken van de IP reeks van de experia box.

Via Google heb ik gezocht en KPN maar heel ver kom ik daar niet mee. En hier valt ook niets over te vinden. Weet iemand toevallig een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon dhcp uitzetten op je router :? zowiezo 1 netwerk met 2 (niet samenwerkende) dhcp servers is erg onhandig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Fish schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:21:
gewoon dhcp uitzetten op je router :? zowiezo 1 netwerk met 2 (niet samenwerkende) dhcp servers is erg onhandig
Dat is net het probleem, ik kan de DHCP op de Experia box V9 niet uit zetten of een MAC white list maken zoals in de V8. En de DHCP uitzetten in mijn AD omgeving werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeker ?

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.portforward.com/routers/ZTE/H368N/DHCP_Server.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Daar kan ik alleen een MAC binden aan een IP adres in de range van de Experia box. Dus een soort semi vast IP adres. Maar ik kan nog steeds niet een MAC white of black list maken. Ik wil alleen dat sommige netwerk apparaten een IP adres krijgen van de Experia box en de rest een IP adres van de DHCP server in de AD omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zowiezo 2 dhcp servers is gewoon slecht en white/blacklisten geknoei in de marge

ik zie net dat het on/of vakje greyed out is, kun je hem niet onder water in je browser enabelen en proberen of het dan wel lukt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 19:19
Fish schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:09:
zowiezo 2 dhcp servers is gewoon slecht en white/blacklisten geknoei in de marge

ik zie net dat het on/of vakje greyed out is, kun je hem niet onder water in je browser enabelen en proberen of het dan wel lukt ?
Volgensmij kan dat met Element Inspecteren (Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zet een extra NIC in je domain controller

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1