Power bank voor een HP laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 20:20
Tweakers,

Ik zoek een powerbank voor mijn laptop. Nu heb ik al een xiaomi powerbank van 16.000 mah.

Is er een usb verloop stukje naar een laptop ac aansluiting? Dus dat ik met een kabel de laptop kan opladen met de power bank van xiaomi. Ik weet dat ik de laptop maar een keertje kan opladen maar dit lijkt me wel handig op vakantie.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Mvg

Bull3t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij trekt je laptop op zijn minst 19v; bovendien zit er in je laptop een accu die een stuk krachtiger is; 60.000mah is niet zo vreemd. Wat er in zit kun je achter komen door te kijken, of door het volgende in te tikken in een elevated command prompt:

powercfg /batteryreport

Open het bestand in je lievelings HTML viewer, en geniet.

Die powerbank is een druppel op een gloeiende plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Umbrah schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:27:
Volgens mij trekt je laptop op zijn minst 19v; bovendien zit er in je laptop een accu die een stuk krachtiger is; 60.000mah is niet zo vreemd. Wat er in zit kun je achter komen door te kijken, of door het volgende in te tikken in een elevated command prompt:

powercfg /batteryreport

Open het bestand in je lievelings HTML viewer, en geniet.

Die powerbank is een druppel op een gloeiende plaat.
Ter referentie, de accu van mijn HP 8570w (Elitebook Workstation)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Installed batteries
Information about each currently installed battery
BATTERY 1
NAME    Primary
MANUFACTURER    Hewlett-Packard
SERIAL NUMBER   49250 2013/06/26
CHEMISTRY   LIon
DESIGN CAPACITY 64 mWh
FULL CHARGE CAPACITY    64 mWh

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59
Er worden hier wat dingen door elkaar gehaald.

De grootste accu voor deze HP, de Ultra Extended Battery Life voor de 8570w van HP is 100 Wh. Hij is 10,8 volt. Dus 100Wh/ 10,8V = 9,3 Ah. (zie: http://www.hp-batteries.c...age=index&cPath=1102_1279)

Een xiaomi powerbank is 16.000 mAh, dus 16 Ah. Dat is op 3,75 volt. Er zit "dus" 16 x 3,75 =60 Wh in.

Er wordt echter aangegeven dat "The stated minimum effective capacity: 10000 mAh". En hiermee kun je een iphone 6 5x opladen. capaciteit van een iphone 6 is 1810 mAh @ 3,75 volt (6,8 Wh). 5 iphones laden geven je dus blijkbaar een laadcapaciteit van 5* 6.8=34 Wh.

Zie: http://www.hardware-boom.com/xiaomi-powerbank/

Dat is 1/3 van de capaciteit van de HP-laptop. Je zou dus 1/3 van de accu kunnen vullen (want verliezen zijn al meegenomen in de berekening van de iphone laden). Je moet echter nog wel zorgen dat de accu daadwerkelijk geladen gaat worden, dus daar zul je waarschijnlijk uitkomen op een adapter voor in de auto die de accu kan laden door 12 volt op te krikken naar de gebruikelijke 18/19 volt die gebruikt wordt voor het laden en dan moet je nog eens de 5,1 volt uit de powerbank naar 12 volt omzetten.

Dus een theoretische 1/3, met verlies door verschillende omzettingen, last van diverse adapters.

Lijkt me nogal onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:59

mrc4nl

Procrastinatie expert

gewoon een 2e accu kopen is denk ik praktischer :Y
Is er een usb verloop stukje naar een laptop ac aansluiting?
eeuh, usb=5volt meeste laptops=19 volt

[ Voor 52% gewijzigd door mrc4nl op 28-11-2015 20:52 ]

ora et labora