Vervangende batterij MacBook late 2008 Alu 2GHz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik ben links en rechts wat rond aan het kijken voor een vervangende batterij (en een adapter) voor mijn oude MacBook aangezien de batterij echt he-le-maal gaar is ondertussen. Ik vind het erg lastig om überhaupt een originele te vinden en als een shop claimt dat het een originele is....vertrouw ik het nog niet.

Is dit bijvoorbeeld een goede kloon?
http://www.macbook-adapte...-inch-A1280-accu-batterij

Dan zou ik voor 100 euro klaar zijn inclusief adapter. Maar ik zou het liefste een originele kopen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:13
BikkelZ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:29:
Ik ben links en rechts wat rond aan het kijken voor een vervangende batterij (en een adapter) voor mijn oude MacBook aangezien de batterij echt he-le-maal gaar is ondertussen. Ik vind het erg lastig om überhaupt een originele te vinden en als een shop claimt dat het een originele is....vertrouw ik het nog niet.

Is dit bijvoorbeeld een goede kloon?
http://www.macbook-adapte...-inch-A1280-accu-batterij

Dan zou ik voor 100 euro klaar zijn inclusief adapter. Maar ik zou het liefste een originele kopen.
Sowieso is jouw voorbeeld geen echte Apple accu. Die hebben een Apple logo erop geprint staan. Ik heb weleens positieve berichten gelezen over Yanec batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:13
TS heeft niet een MacBook met een vaste batterij. Hij kan hem zelf eruithalen. Desalniettemin kan TS wellicht het beste contact opnemen met Apple voor de vervanging. Misschien hebben zij nog batterijen liggen voor het betreffende type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostigroover
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04 09:33
Volkan1984 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 06:55:
TS heeft niet een MacBook met een vaste batterij. Hij kan hem zelf eruithalen. Desalniettemin kan TS wellicht het beste contact opnemen met Apple voor de vervanging. Misschien hebben zij nog batterijen liggen voor het betreffende type.
Deze tip kan ik beamen. De batterij van mijn vorige Macbook Pro (late 2007) heb ik in 2013 vervangen. Ik liep een Apple winkel binnen en die konden 'm gewoon bestellen. De prijs weet ik niet meer maar ik betaalde op dat moment elk bedrag om ervoor te zorgen dat mijn laptop niet uitviel zodra de adapter ook maar een fractie van een seconde ontkoppeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Nou voor 140 euro doe ik niet moeilijk en koop ik een echte. Waar gaan de originele adapters voor?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Hmpf de laptop is al "vintage", kortom geen directe support meer van Apple.

Deze ziet er wel goed uit maar ze beweren dat hij alleen voor een "zwarte" macbook is...: http://www.vikingdirect.n...gSku.do?id=3713364&pr=QHH

appleparts.nl zijn naar verluidt gewoon oplichters

Lastig :(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 22:45
BikkelZ schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:56:
Hmpf de laptop is al "vintage", kortom geen directe support meer van Apple.

Deze ziet er wel goed uit maar ze beweren dat hij alleen voor een "zwarte" macbook is...: http://www.vikingdirect.n...gSku.do?id=3713364&pr=QHH

appleparts.nl zijn naar verluidt gewoon oplichters

Lastig :(
En bij de website staat "Apple oplaadbare batterij Mac Mini zilver". Zoiets zou ik ook niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
SquareOne schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:18:
[...]

En bij de website staat "Apple oplaadbare batterij Mac Mini zilver". Zoiets zou ik ook niet vertrouwen.
Yep. Wat een gedoe....

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 22:45
Dit is ook geen originele; maar eigen merk.
Site is wel betrouwbaarder volgens mij dan de gemiddelde site die jij aandraagt. Beter een niet originele en dat de webshop dat ook toegeeft, dan ergens waar ze claimen een originele batterij te verkopen en het dat niet is.

http://www.replacedirect....-4FAB2D04D928S48521116530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Dergelijke Accu's zijn nieuw ook op eBay verkrijgbaar. Zou daar even rondtoeren naar een originele. worden vaak goed geleverd. Heb zelf twee stuks voor de 2011/2012 gekocht voor €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dergelijke Accu's zijn nieuw ook op eBay verkrijgbaar. Zou daar even rondtoeren naar een originele. worden vaak goed geleverd. Heb zelf twee stuks voor de 2011/2012 gekocht voor €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Je kunt bij iFixit vervangende onderdelen kopen, waaronder een batterij. Het zijn niet altijd originele onderdelen, maar wel onderdelen van goede kwaliteit die gegarandeerd werken.

https://eustore.ifixit.co...del-No-A1278-Battery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Misschien zoiets: http://www.ebay.com/itm/N...e24cc2:g:imUAAOSwnGJWTsPk

Is ook niet heel duur €50 is prima te doen. Na plaatsing kunnen je de echtheid verifiëren met coconutbattery en als deze niet echt blijkt te zijn kan je direct je geld terug krijgen, maar heb je wel een redelijke accu voorlopig. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 18:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Ik had haast aangezien ik afgelopen zondag het vliegtuig moest pakken en het voor die tijd binnen moest zijn. Wellicht dat ifixit dat wel gehaald had, wel iets duurder maar wel een bedrijf met een reputatie. Er zit nu een Yanex in die in ieder geval werkt (wel na een reset SMC! bleef anders mekkeren dat hij vervangen moest worden). Kan nu twee uur wérken voordat ik weer moet pluggen, dat is redelijk maar niet zo goed als mijn nieuwe MacBook.
supersnathan94 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:13:
Dat komt ook omdat jouw model nog gewoon support krijgt van Apple (net zoals de mijne waarschijnlijk tot vorig jaar nog). Daarom is het achteraf gezien handig om ook even te kijken wanneer Apple de hardware support opschort en voor die tijd nog bepaalde kritieke punten te vervangen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Nah die van jouw is "maar" €10 duurder voor een origineeltje. Zie de link hierboven. Uiteraard was die €40 per stuk. €20 voor een originele kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Als ik een originele had kunnen krijgen had ik het meteen gedaan. Al was maar voor een stukje rust dat het zeker een goede is. Ik denk dat deze wel okee is gelukkig.

iOS developer

Pagina: 1