Toon posts:

RAM geheugen niet volledig beschikbaar onder taakbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem kom er niet aan uit...

Kort gezegd ik krijg het beschikbare geheugen 2,3GB niet bij het gedeelte toegewezen.
Voorheen (eerder vandaag) stond bij toegewezen gewoon 3,9 het volledige geheugen. Nu nog maar 1,7GB

Deze situatie is ontstaan nadat ik onder instellingen bij prestaties (geavanceerd)
bij virtueel geheugen ben gaan wijzigen. Had wisselbestandgrootte voor alle... uitgevinkt.
Nu heb ik het weer ingeschakeld en pc opnieuw opgestart maar zonder resultaat.

Verder is er niets veranderd in en aan de pc...

Wie weet hoe ik het totale RAM geheugen weer op 3,9 krijg???

Systeem draait op windows 10 64bit

Afbeeldingslocatie: http://www.pchelpforum.nl/files.php?pid=585389&aid=23668841

Verwijderd

Wat is eigenlijk de som van 'in gebruik' en 'beschikbaar' ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:02:
Wat is eigenlijk de som van 'in gebruik' en 'beschikbaar' ?
En hoeveel denk je dat hij dan nog zou moeten hebben? Je ziet het probleem toch, waarom vraag je zo'n simpele som dat uitkomt op 3,9 ipv de 7,3 die hij werkelijk hoort te hebben, maar blijkbaar niet kan gebruiken?

@nooyslie1,
Heb je al in de Event Viewer gekeken of er iets staat hierover? Heb je misschien iets in het BIOS aangepast en ben je dat vergeten? Wat is het resultaat als je met een Linux live omgeving start, zie je dan wel dat je 8 GB kan gebruiken (check met het commando free, of start de taakbeheer applicatie)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik zie het probleem ook niet helemaal.

Voor zover ik kan zien heb je 4GB fysiek geheugen, waarvan 1.5GB in gebruik, 2.3GB over (samen 3.8GB)

Samen met de paging file, het virtuele geheugen, heb je 7.3GB. Waarvan alsnog maar 1.7GB in gebruik is omdat je blijkbaar geen geheugenintensieve dingen aan het doen bent op de PC.

Je gebruikt dus minder, want meer is blijkbaar niet nodig.

edit: Als test, open Chrome met een zooitje tabs. Kijken of je dan aan de 3.9GB komt

[ Voor 10% gewijzigd door DjDuivert op 27-11-2015 22:04 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb ook even zitten vergelijken met een 4GB Windows 10 64bit systeem en ik heb bruto precies 4GB (geen onboard video in gebruik), maar verder zijn de getallen in grote lijnen gelijk. Heb er verder niets aan ingesteld. Standaard Windows 10 installatie. Wat staat er onder "gereserveerd voor hardware"?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/W10%20geheugen.png

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 27-11-2015 22:09 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:55:
[...]

En hoeveel denk je dat hij dan nog zou moeten hebben? Je ziet het probleem toch, waarom vraag je zo'n simpele som dat uitkomt op 3,9 ipv de 7,3 die hij werkelijk hoort te hebben, maar blijkbaar niet kan gebruiken?
Tja, 4GB fysiek en een pagefile van 4GB, wat is het probleem dan precies wat ik niet zie?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:24:
[...]

Tja, 4GB fysiek en een pagefile van 4GB, wat is het probleem dan precies wat ik niet zie?
Dat ik niet goed kijk en Windows een ruk OS vind met die onduidelijkheid.

* Hero of Time aait z'n Debian installatie en gaat maar een serie kijken met Kodi.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:26:
Wie weet hoe ik het totale RAM geheugen weer op 3,9 krijg???
Het totale RAM geheugen staat op 3,9GB, vriend ;)

Show me your moves.

Pagina: 1