Nieuwe grafische kaart of ps4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny091283
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05-2022
Mijn pc is bijna 3 jaar oud en mijn 7970 Asus Matrix is defect en is aan vervanging toe.
Nu zit ik alleen met de vraag of een Asus GTX 970 of een PS4 te kopen.
Qua prijs zijn ze gelijk aan elkaar.

Nu is mijn vraag waar ik mijn keuze op moet baseren?
- Games die ik wil gaan spelen?
- Simpel omdat pc vaak stabieler is dan ps4 en betere graphics vaak heeft?

Of zijn er nog andere dingen die ik moet overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Heb je veel interesse in de ps4 exclusives? Ja, neem een ps4. Nee, koop een grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als de rest van je pc brak is heb je niet veel aan een GTX970. En gezien je posthistorie is dat antwoord al vaker voorbij gekomen.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny091283
Mijn pc is verder niet brak zoals je het zegt. Toen is er gepost dat ik eens moet kijken naar mijn gpu en die blijkt sinds dat ik geen Guild Wars 2 meer speel, maar andere dingen probeer ook problemen te geven.

Games waar ik interesse in heb zijn:
- NFS
- Cities Skylines
- FM 2016 (speel ik de laatste tijd)
- Final fantasie VII remake
- Gran Turismo
- GTA
- Misschien nog andere mmo's wat meer farming games zijn zoals GW2
- Games zoals Heavenly Sword, (wel oud, maar zeker ook tof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Gran Turismo gaat het iig niet worden op de PC :P

Maar doe het anders net als mij, gewoon beide.
Als je nog een goede basis hebt qua pc (i5 of i7) of een goede AMD (weet echt niet welke)
dan zou ik investeren in een GTX 970 en tegen de tijd dat de nieuwe Gran Turismo of GTA uit komt over een x aantal jaar dan koop je er een PS4 bij. Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny091283
Ik weet alleen niet hou jouw budget is, maar ik heb ook nog andere hobby's ;)
En wie weet wil ik over een paar jaar wel naar een pc waarop ik 4k kan gaan gamen.

[ Voor 35% gewijzigd door Danny091283 op 27-11-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 16:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

1. Post even je systeem zodat we weten waarmee je werkt.

2. Kiezen tussen pc of ps4 is volledig afhankelijk van je persoonlijke keuzes.
Je geeft aan onder andere gran turismo te willen spelen. Dan kom je dus automagisch uit bij een ps4.

3. Waar spelen je vrienden op (mits je multiplayer wilt gaan spelen)

4. Aangezien gt7(gt sport) pas ergens lente 2016 komt zou je eerst een gpu kunnen kopen en volgend jaar goedkoop een ps4 op de kop tikken ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny091283
Dit is mijn huidige systeem:

ASUS Matrix HD7970-P-3GD5
ASUS P8Z77-V Pro
Corsair HX750W
Crucial m4 128GB
G.Skill Ares 8GB DDR3-1866 CL9 kit
Intel Core i5 3570K
Noctua NH-C14
Seagate Barracuda 7200.14 2TB
Cooler Master CM 690 III Black

[ Voor 10% gewijzigd door Danny091283 op 27-11-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 01-05 16:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Voor dat systeem zou een 970gtx goed werken. Even erop gegoogled en lees dat het gewoon goed moet werken.
Maar meeste mensen doen wel hun cpu overclocken voor betere performance.

Maar als ik zo de lijst zie van de games die je wil spelen denk ik toch een ps4 aan te raden.
Nfs is pas ergens volgend jaar te spelen op pc(de nieuwe nfs dan), gt is exclusive ps4 en de rest kun je misschien nog gewoon goed spelen met je huidige pc setup.
(Edit) kapotte gpu dus kan niet 8)7 )
Ik zou toch kijken of je in je budget beide kan regelen. Gewoon nu je pc upgraden en dan sparen voor een ps4 die steeds maar goedkoper worden. Of andersom want gpus worden ook goedkoper langzamerhand.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 27-11-2015 20:32 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik neem aan dat je al een Steam collectie hebt. Dan zou het zonde zijn om te switchen naar PS4. De rest van je systeem is prima, dus een nieuwe GPU lijkt mij een nobrainer.

En zoals v8power67 al zegt, ik zou gewoon wachten op een goede deal met een 2dehands PS4.

PC + 1 console is een ideale combinatie imo.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 12:59
PC. Goedkopere games, grafisch beter, meer FPS en persoonlijk vind ik muis+keyboard > controller (voor de meeste games dan).

Met zo een PC is het een easy keus zou ik zeggen. PS4 alleen als je perse de exclusives wil.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 13:52
Voor 200 euro heb jee een grafische kaart die de PS4 evenaart. De PS4 is zinvol om de console exclusives: Destiny, Uncharted, Bloodborne etc.

Ik heb een pc met een 6870 en ik kan nagenoeg alles spelen (niet op max, maar toch). Toch heb ik een PS4 gekocht, omdat deze de komende 5 jaar wel op zijn niveau blijft presteren en om Uncharted, Destiny etc. . 4k gaming geef ik niet om, dat is allemaal marketing. Ik geloof niet dat nog meer resolutie mijn speelgenot gaat verhogen....Niet tegen de bedragen die ik dan moet neerleggen ieder geval.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-04 17:05
Een ps4 koop je als je vrienden ook een ps4 hebben. Dan is het leuk en gezellig om online te gaan gamen. Heb je vrienden die een Xbox one hebben dan koop je een Xbox one. Heeft geen van je vrienden een console. Koop die kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Je PC is bijna hetzelfde als die van mij dus ik mag hopen dat die van jou niet zo "brak" is als sommigen beweren. :P

Ik zou die videokaart upgraden. Tenzij je vrienden hebt met een PS4 of graag Bloodborne, Destiny of Killzone wil spelen zou ik geen PS4 kopen. Komt ook nog bij dat je PS+ nodig hebt wil je een beetje fatsoenlijk kunnen gamen. Als je vrienden hebt op de PC en graag PC games speelt raad ik je aan om de videokaart te upgraden. Kun je de defecte trouwens niet laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:43
Ik zou er ook mooi een nieuw kaartje inzetten😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-04 05:33
Het is ook maar wat je zelf leuk vind. Als je niet echt een fanatieke gamer bent en graag met vrienden splitscreen speelt, neem dan een ps4. Echter als je een graag van shooters en eyecandy houd, dan ben je beter af met een videokaart upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Er zijn op dit moment niet zoveel games op de PS4. De meeste komen pas later in 2016 aan.

Ik zou dus maar een nieuwe kaart kopen, wel een R9 390 ipv 970. PS4 kan je altijd wel later kopen, ze komen binnekort dan ook nog eens met een nieuwere versie. En de prijs moet ook nog flink zakken.
Voor 200 euro heb jee een grafische kaart die de PS4 evenaart.
200 euro? In 2013 toen hij uitkwam misschien. Een 750Ti kost 120 euro gemiddeld, in de VS zelfs 80$. Bij AMD is alles boven R7 260X krachtiger dan PS4.

[ Voor 29% gewijzigd door Koning Willy op 28-11-2015 20:55 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

Tijd voor een compleet ander pad; Neem eens contact op met de (web)winkel waar je die 7970 gekocht hebt. Deze heeft namelijk een economische levensduur welke groter is dan die 2 jaar. Voor het zelfde geld heb je dat ding goedkoop gefixed of kan je korting krijgen op een nieuwe GPU.
basset schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:06:
Voor 200 euro heb jee een grafische kaart die de PS4 evenaart. De PS4 is zinvol om de console exclusives: Destiny, Uncharted, Bloodborne etc.
Koning Willy schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:50:
200 euro? In 2013 toen hij uitkwam misschien. Een 750Ti kost 120 euro gemiddeld, in de VS zelfs 80$. Bij AMD is alles boven R7 260X krachtiger dan PS4.
Je kan deze niet vergelijken. Ja, technisch gezien is een 260X krachtiger dan de HD7850 welke je terug kan vinden in de PS4. Zelfs dat dus niet. De 260X is een rebrand van de HD7790. In de praktijk kan er echter veel meer uit de PS4 worden gehaald door optimalisatie. Aan het eind van de levenscyclus zet de PS4 waarschijnlijk betere plaatjes neer dan een PC met een HD7970. Met een HD7850 in een PC zet je geen betere plaatjes neer dan op de consoles.

[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2015 21:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
D4NG3R schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:56:
Je kan deze niet vergelijken. Ja, technisch gezien is een 260X krachtiger dan de HD7850 welke je terug kan vinden in de PS4. In de praktijk kan er echter veel meer uit de PS4 worden gehaald door optimalisatie. Aan het eind van de levenscyclus zet de PS4 waarschijnlijk betere plaatjes neer dan een PC met een HD7970.
Je haalt ze door elkaar denk ik. Een PS4 heeft een mobiele 7870M geen 7970.

7970 is een heel another level. Dat was toen de topkaart van AMD. De 7990 was de dubbele gpu versie ervan. 7970 komt nu ongeveer overeen met een R9 380.

Maar ben met je eens, de PS4 zal in een paar jaar mooiere plaatjes hebben dan een 7870 maar geen 7970. Is maar nog de vraag hoeveel jaar deze gen het volhoudt. Denk dat het ergens in 2017 wel tijd wordt, als NX gepland staat voor 2016 en die wordt natuurlijk krachtiger dan PS4/Xbox One.

De geschiedenis herhaalt dus zicht weer, 1 jaar na de Wii-U kwam current-gen ook uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Koning Willy op 28-11-2015 21:18 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

Offtopic:
Koning Willy schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:05:
[...]

Je haalt ze door elkaar denk ik. Een PS4 heeft een mobiele 7870M geen 7970.
Haal wat door elkaar? De PS4 heeft een chip gebaseerd op de HD7870 en hangt qua specs tussen beide (HD7850) in.
http://www.extremetech.co...he-hardware-specs-compare
https://www.techpowerup.c...85/playstation-4-gpu.html
Wikipedia: PlayStation 4 technical specifications
7970 is een heel another level. Dat was toen de topkaart van AMD. De 7990 was de dubbele gpu versie ervan. Komt nu ongeveer overeen met een R9 380.
De HD7970 is rebranded naar de R9 280x, welke vrijwel gelijk is aan de 380 (welke gebaseerd is op de R9 285). Waar jij vandaan tovert dat de 380 ongeveer overeen komt met de 7990 is mij een raadsel. 8)7

Je weet welke hardware er in de vorige generatie consoles zat, en wat voor plaatjes er aan het einde nog uit werden geperst? Zie jij The Last of Us maar eens te draaien op een genekte 7800GTX welke in de PS3 te vinden was.
Maar ben met je eens [...]
Je zegt net nog van niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
D4NG3R schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:15:
Offtopic:

Waar jij vandaan tovert dat de 380 ongeveer overeen komt met de 7990 is mij een raadsel. 8)7
Dat bedoel ik. 7970 = R9 280X = 380. Niet 7990 natuurlijk :P

Maarja back on topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny091283
Als ik dit zo lees dan hou ik nu eerst mijn 7970 nog maar. Op dit moment speel ik alleen nog maar fm 2016, soms crasht hij wel en ik denk dat het door mijn kaart komt. Pas als ik in een andere situatie kom of ik vind het te vervelend worden dan ga ik kijken naar een nieuwe kaart.
Het geen waar ik ook nog mee zit is dat een pci slot voor mijn kaart kapot is en dat ik maar 1 pci slot voor mijn kaart over heb. Mijn huidige kaart is zo groot dat hij 3 slots dik is en direct boven mijn voeding hangt.
Dus dit maakt me ook nog wel eens aan het twijfelen of ik niet ook voor een nieuw moederboard moet gaan en dan eventueel direct een andere cpu moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PC stabieler als PS 4 is onzin dat hangt puur van het spel af kijk maar naar het Batman fiasco.
Ken je mensen met een PS4? waar spelen je vrienden op?
Als je vaak samen gamed met mensen op de PC dan is de keuze snel klaar koop een videokaart.
Ken je mensen met een PS4 en vind je de exclusives intressant? ga voor de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Koning Willy schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:50:
Er zijn op dit moment niet zoveel games op de PS4. De meeste komen pas later in 2016 aan.
Inderdaad. Het zijn er maar iets van 800 ofzo. |:(

Wikipedia: List of PlayStation 4 games

De meeste gasten uit het PS4 topic hebben een backlog van hier tot Tokyo, maar wat je zegt: er zijn niet zoveel games op de PS4.

Ja, als je alle indie meuk (wat ook steeds meer op de console verschijnt) en ouwe zooi op Steam gaat meetellen, dan lust ik er ook nog wel een paar.

Wat mensen hier al zeggen: kijk wat je vrienden hebben, als je online speelt. Of kijk of er exclusives zijn die je graag wilt spelen (of games als Arkham Knight, die voor geen meter lopen op de PC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28
Dat de kaart en de ps4 even duur is tot daar aan toe. Maar voor dat geld heb je een kale PS4. Je moet dan ook geld uitgeven om games te kunnen spelen. Sterker nog, als je online wil spelen moet je ook geld uitgeven aan een abonnement. Het feit dat je al op de PC speelt lijkt het me logischer en goedkoper (ook belangrijk daar je aangeeft ook andere hobbies te hebben) om een videokaart aan te schaffen. Ik kom zelf van een playstation af en heb begin dit jaar mijn eerste game pc in elkaar geschroeft (voorheen gamede ik alleen op diverse playstations) .. ik ga nooit meer terug. Veel meer game aanbod, geen gedoe met backwards compatibility (oude PS2 of 3 games draaien niet op de PS4 tenzij je ze in de online store opnieuw aanschaft) en gratis online gamen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

HADES2001 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:58:
PC stabieler als PS 4 is onzin dat hangt puur van het spel af kijk maar naar het Batman fiasco.
Dat is dan ook het enige spel dat de console fans keer op keer aanhalen als pro-console argument. Ze hadden het echt nodig, dat ene spel om te kunnen zeggen "zie je wel, die aankoop van 400 euro was geen weggegooid geld!"

Meest tragische aan dit verhaal? Het draait desondanks nog altijd beter op PC. Alleen verwachten PC gamers 60 fps, wat ze niet halen.

Ondertussen zie je bijna ieder ander spel performancegewijs rondjes lopen rond de twee consoles, die moeten worstelen om 30fps te handhaven :p. Witcher 3 draait hier consistent aan 1080p60, op een 5 jaar oude PC, waarvan de enige upgrade vorige jaar een videokaart van 200 euro was. Kan ook niet anders verwachten wanneer men beslist om consoles uit laptopcomponenten te vervaardigen. Ik weet wel waarom ik na de voorstelling van de "next-gen" consoles beslist heb om volop voor het PC platform te gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door boe2 op 03-12-2015 16:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
bram1984 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:48:
[...]

Inderdaad. Het zijn er maar iets van 800 ofzo. |:(

Wikipedia: List of PlayStation 4 games

De meeste gasten uit het PS4 topic hebben een backlog van hier tot Tokyo, maar wat je zegt: er zijn niet zoveel games op de PS4.

Ja, als je alle indie meuk (wat ook steeds meer op de console verschijnt) en ouwe zooi op Steam gaat meetellen, dan lust ik er ook nog wel een paar.

Wat mensen hier al zeggen: kijk wat je vrienden hebben, als je online speelt. Of kijk of er exclusives zijn die je graag wilt spelen (of games als Arkham Knight, die voor geen meter lopen op de PC).
Jij hebt echt een onwijs grote haat voor PC, dat weet iedereen inmiddels al.

De waarheid blijft dat Sony gewoon hemaal geen lineup heeft voor het belangrijkste periode van het jaar. Zelfs Microsoft doet het beter. De Sony fanboys gaan natuurlijk over exclusives in 2016 beginnen die maar net aangekondigd zijn. Niemand weet of ze uberhaubt afgemaakt worden, of ze weer delayed worden naar 2017.Verder gamed de TS al dus minstens 3 jaar op de PC, dus ik neem aan dat zijn meeste vrienden dat ook doen.

Daarnaast, ontzettend zielig van jou om weer met Batman Arkham Knight te komen,volgens mij is de enige "broken" versie de console versie die draait namelijk op een locked 30FPS.

En what about Fallout 4 op consoles? Of Just Cause 3? Framedrops naar 19FPS zijn lekker speelbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Koning Willy op 03-12-2015 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-04 17:42
Moeilijk hoor... Ik heb enorm genoten van bijvoorbeeld bloodborne. Aaa games zoals cod hebben een grotere userbase op consoles... Pc daarentegen heeft se grootste games log ooit, veel customization...

Ik ben zelf weer teruggegaan naar pc gaming na bloodborne en nog een stel games uitgespeeld te hebben. Sindsdien erg veel plezier aan csgo, al m'n oude steam games, fallout 4 op 60fps 1080p stabiel etc :p

Qua prijs moet je zo denken: console goedkoop on aanschaf, maar dure games, ook digitaal. Pc duur qua hardware maar de gemiddelde aaa release kost bij launch slechts 30-40 euro itt 60-70 op consoles.

Voor en nadelen heh... Maar dit topic fast een war topic worden omdat niet iedereen zo neutraal is als ik ben ik bang en iedereen al snel het geduldigst verliezen :P

Nog een verschil: bij launch zijn BV aaa titels vaak meer gespeeld online op console dan op de pc, maar na langere tijd blijven pc communities veel meer hangen. Vandaar dat zelfs cod4 enzo nog veel gespeeld worden op de pc. Of team fortress 2, niche games , mmos etc.

En je moet beslissen of je een gelijk speelveld wilt, of voor customization wilt gaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 03-12-2015 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny091283
Ik heb al wel meer gezien van pc vs ps4.
Het voordeel van pc is ook weer Mods en goedkoper online gamen. Pc kan ook meer dan een console kan.
Ergens had ik gezien dat consoles vroeg altijd erg consistent waren, maar dat de huidige consols dat niet meer zijn (heb het over fps).
Ik denk dat de pc voor mij de betere keuze is en dat ik een nieuwe graphische kaart ga aanschaffen. Ik heb de GTX 970 op het oog van MSI of Asus. Deze 2 zijn vergelijkbaar in performance.
Misschien wil ik ook nog wel mijn moederboard vervangen, maar als ik dat ga doen kan ik ook beter mijn cpu vervangen. Ik heb al eens gekeken wat ik wil hebben, maar dan ben ik direct weer 1000 euro verder. Dat vind ik nogal duur helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Danny091283 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:41:
Ik heb al wel meer gezien van pc vs ps4.
Het voordeel van pc is ook weer Mods en goedkoper online gamen. Pc kan ook meer dan een console kan.
Ergens had ik gezien dat consoles vroeg altijd erg consistent waren, maar dat de huidige consols dat niet meer zijn (heb het over fps).
Ik denk dat de pc voor mij de betere keuze is en dat ik een nieuwe graphische kaart ga aanschaffen. Ik heb de GTX 970 op het oog van MSI of Asus. Deze 2 zijn vergelijkbaar in performance.
Misschien wil ik ook nog wel mijn moederboard vervangen, maar als ik dat ga doen kan ik ook beter mijn cpu vervangen. Ik heb al eens gekeken wat ik wil hebben, maar dan ben ik direct weer 1000 euro verder. Dat vind ik nogal duur helaas :(
Je pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed is nog een prima CPU. Dus waarom wil je een nieuwe moederboord? Als je geld te veel hebt, koop gewoon een 980Ti, die zal over een paar dagen een prijsverlaging krijgen samen met de hele GTX 900-serie

http://www.techspot.com/n...force-graphics-cards.html
The report suggests that the high-end GTX 980 will drop to $449, down from its current price of around $500, and a $100 discount over its $549 launch price. The GTX 970 will drop to $299, down from its launch and still current price of $329. And finally, the GTX 960 will drop to $179 from $199.
There's no word on whether Nvidia will drop the price of their other cards, particularly the GTX 980 Ti, which currently retails for around $650. If the GTX 980 drops to $450, that leaves a pretty significant gap between the two graphics cards, and might make the 980 Ti too expensive for its performance.

[ Voor 23% gewijzigd door Koning Willy op 03-12-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 11:53
Volgens mij zit je met je huidige specs aardig op de lijn qua performance en grafische fideliteit die je mag verwachten op een PS4. Een directe vergelijking is wat moeilijker te maken, maar het feit dat je wil upgraden naar een GPU die voor betere prestaties gaat zorgen dan de PS4 kan leveren, laat mij toch denken dat het beter is om voor de GPU te gaan. In jouw geval.

Normaal zou ik mensen aanraden om voor een PS4 te gaan, al is het maar zodat je bepaalde exclusieve titels kan spelen, maar die moeten je dan wel net liggen, en daarover heb je geen informatie gegeven. Op de PC zul je mooiere grafische weergave krijgen, op de PS4 kun je weer genieten van exclusieve titels. Dat is, naar mijn mening, ook het enige pluspunt van de PS4 tegenover een redelijk samengestelde game PC.

De randzaken zijn extra, die hebben niets te maken met je keuze. Mods, cheat engine en dergelijke kun je nu ook al aanspreken, die GTX970 zorgt niet zozeer voor extra mogelijkheden daarin, daar heb je Windows voor te danken. Naar mijns inziens is dat ook niet relevant in de keuze die je wil maken.

Tenzij er nu al een aantal titels zijn die je aanspreken, zoals Bloodborne, of Uncharted zou ik de GTX970 pakken.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat de aanschaf van de PS4 wel gelijk zal zijn aan de aanschaf van de GTX970 - maar je moet er ook nog spellen voor kopen voordat je er uberhaupt wat aan hebt.
Dus de vraag blijft - wil je een PS4 omdat er games zijn die je wil spelen en niet voor de PC verschijnen - en heb je dat ook in je prijsopgave meegenomen - of wil je alleen een PS4 omdat je... een PS4 wil hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door SacreBleu op 04-12-2015 02:04 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Koning Willy schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:13:
[...]

Jij hebt echt een onwijs grote haat voor PC, dat weet iedereen inmiddels al.

De waarheid blijft dat Sony gewoon hemaal geen lineup heeft voor het belangrijkste periode van het jaar. Zelfs Microsoft doet het beter. De Sony fanboys gaan natuurlijk over exclusives in 2016 beginnen die maar net aangekondigd zijn. Niemand weet of ze uberhaubt afgemaakt worden, of ze weer delayed worden naar 2017.Verder gamed de TS al dus minstens 3 jaar op de PC, dus ik neem aan dat zijn meeste vrienden dat ook doen.

Daarnaast, ontzettend zielig van jou om weer met Batman Arkham Knight te komen,volgens mij is de enige "broken" versie de console versie die draait namelijk op een locked 30FPS.

[video]
[video]

En what about Fallout 4 op consoles? Of Just Cause 3? Framedrops naar 19FPS zijn lekker speelbaar.

[video]
Je bent gewoon een simpele troll (zo ben je ook al door andere Tweakers genoemd, en niet voor niks) die iedere gelegenheid aangrijpt zich denkbeeldig superieur te voelen en consoles te bashen. Oh ja, nu heb je het ineens pver de belangrijkste periode van het jaar. Ja, want op de PC verschijnen inderdaad exclusieve big budget AAA IP's deze maanden. Ik ben voorlopig nog zoet met Bloodborne en de DLC, heb kort geleden 30+ uren in de Uncharted remasters gestopt en als ik klaar ben met Bloodborne, verschijnt Uncharted 4. Daar kan voor mij persoonlijk (het woord dat jij zo vaak vergeet te gebruiken) geen PC of Xbox tegenop.

Feit: PS4 heeft ca. 800 games in de log zitten. Jij zegt (ik citeer letterlijk): "Er zijn op dit moment niet zoveel games op de PS4."

Hoe bedoel je, slap lullen?

Begrijpend lezen lukt je ook niet zo goed. Ik zeg "Of kijk of er exclusives zijn die je graag wilt spelen (of games als Arkham Knight, die voor geen meter lopen op de PC)."

Als hij dus een enorme Batman fan is.. (Toelichting nu niet meer nodig hoop ik). Fallout kun je inderdaadweer beter op de PC spelen, net als JC3. Batman is niet het enige voorbeeld dat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Waarom niet beiden kopen? :P heb ik ook gedaan en daarnaast ook xbone one maar goed daar speelt me vriendin meer op.

Het is tevens maar hoe je het bekijkt, zoals ik kan voor geen meter fps games spelen op een console, werkt gewoon niet en op de pc kan ik het juis weer heel goed, kun je zeggen van kwestie van leren.

Maar gamen doe je voor je plezier. Ik scheid me games met genres. Ps4 speel ik rpg games, fps doe ik op de pc. Is alleen dat mevrouwtje xbone gears of war moest hebben.

Het is wat je maar wilt en welke games je vaak speelt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
bram1984 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 07:39:
[...]

Je bent gewoon een simpele troll (zo ben je ook al door andere Tweakers genoemd, en niet voor niks) die iedere gelegenheid aangrijpt zich denkbeeldig superieur te voelen en consoles te bashen. Oh ja, nu heb je het ineens pver de belangrijkste periode van het jaar. Ja, want op de PC verschijnen inderdaad exclusieve big budget AAA IP's deze maanden. Ik ben voorlopig nog zoet met Bloodborne en de DLC, heb kort geleden 30+ uren in de Uncharted remasters gestopt en als ik klaar ben met Bloodborne, verschijnt Uncharted 4. Daar kan voor mij persoonlijk (het woord dat jij zo vaak vergeet te gebruiken) geen PC of Xbox tegenop.

Feit: PS4 heeft ca. 800 games in de log zitten. Jij zegt (ik citeer letterlijk): "Er zijn op dit moment niet zoveel games op de PS4."

Hoe bedoel je, slap lullen?

Begrijpend lezen lukt je ook niet zo goed. Ik zeg "Of kijk of er exclusives zijn die je graag wilt spelen (of games als Arkham Knight, die voor geen meter lopen op de PC)."

Als hij dus een enorme Batman fan is.. (Toelichting nu niet meer nodig hoop ik). Fallout kun je inderdaadweer beter op de PC spelen, net als JC3. Batman is niet het enige voorbeeld dat er is.
offtopic:
Ik ben inderdaad een simpele troll voor je begrippen vergeleken met jou. Jij bent karmakeizer/karmakoning van alles wat te maken heeft met PS4 of Sony. Het nummer 1 fanboy dus.

Sony heeft sinds BloodBorne in maart geen enkele grote exclusive uitgebracht en dat gaat duren tot eind maart 2016 als Uncharted 4 uitkomt. Dat is meer dan 1 jaar lang zonder line-up. Zelfs Andrew House heeft toegegeven dat PS4 vooral op third-party support leunt voor 2015/begin 2016.

Als TS nu een PS4 haalt heeft hij keuze alleen uit enkel exclusives:

- Bloodborne
- Driveclub
- Killzone Shadow Fall
- Infamous Second Son
- The Order: 1886

Verder niks anders dan indies en remasters die je net zo goed op een veel goedkopere PS3 kan spelen. Of dat je geld waard is moet je zelf weten maar ga niet roepen dat PS4 800 games in die lijst heeft waarvan het grootste deel multiplatform is of remasters, unreleased games en indies.

Sinds de launch van Bloodborne zijn de volgende AAA titels uitgekomen als (timed) exclusive op de PC:

- StarCraft II: Legacy of the Void (meer dan 1 miljoen stuks verkocht eerste 24h)
- ARK: Survival Evolved (timed exclusive tot het op PS4/Xbox One komt)
- Warhammer: End Times - Vermintide
- Anno 2205 (Ubisoft)
- Elite: Dangerous
- Killing Floor 2 (timed exclusive)
- Cities: Skylines
- Dirty Bomb
- Life is Feudal: Your Own
- Unreal Tournament (gratis AAA game van AAA developer)
- Star Citizen Alpha 2.0

Waarschijnlijk enkel vergeten, maar dit zijn waarschijnlijk de belangrijkste. Maarja hier verder discussiëren heeft geen zin, TS heeft al een keuze gemaakt. Hij kan volgend jaar misschien een PS4 kopen als er uiteindelijk een paar games op uitkomen.

Pagina: 1