Volgens mij zit je met je huidige specs aardig op de lijn qua performance en grafische fideliteit die je mag verwachten op een PS4. Een directe vergelijking is wat moeilijker te maken, maar het feit dat je wil upgraden naar een GPU die voor betere prestaties gaat zorgen dan de PS4 kan leveren, laat mij toch denken dat het beter is om voor de GPU te gaan. In jouw geval.
Normaal zou ik mensen aanraden om voor een PS4 te gaan, al is het maar zodat je bepaalde exclusieve titels kan spelen, maar die moeten je dan wel net liggen, en daarover heb je geen informatie gegeven. Op de PC zul je mooiere grafische weergave krijgen, op de PS4 kun je weer genieten van exclusieve titels. Dat is, naar mijn mening, ook het enige pluspunt van de PS4 tegenover een redelijk samengestelde game PC.
De randzaken zijn extra, die hebben niets te maken met je keuze. Mods, cheat engine en dergelijke kun je nu ook al aanspreken, die GTX970 zorgt niet zozeer voor extra mogelijkheden daarin, daar heb je Windows voor te danken. Naar mijns inziens is dat ook niet relevant in de keuze die je wil maken.
Tenzij er nu al een aantal titels zijn die je aanspreken, zoals Bloodborne, of Uncharted zou ik de GTX970 pakken.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat de aanschaf van de PS4 wel gelijk zal zijn aan de aanschaf van de GTX970 - maar je moet er ook nog spellen voor kopen voordat je er uberhaupt wat aan hebt.
Dus de vraag blijft - wil je een PS4 omdat er games zijn die je wil spelen en niet voor de PC verschijnen - en heb je dat ook in je prijsopgave meegenomen - of wil je alleen een PS4 omdat je... een PS4 wil hebben.
[
Voor 14% gewijzigd door
SacreBleu op 04-12-2015 02:04
]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x