Brilglazen met HOYA BlueControl coating

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Tijdens het orienteren voor evengueel een nieuwe bril kwam ik een interesant stukje teken over HOYA BlueControl. Dit is een coating voor brillen glazen die zoals ik begrijp ervoor zorg dat het kijken naar beeldschermen minder vermoeiend wordt.

meer info over wat ik precies bedoel (http://hoya.nl/index.php?...d1724674154&page_id=27090).

Nu vind ik dit op zicht wel interesaant en overweeg ik om bij de brillenzaak waar ik klant ben te vragen of zij dezen glazen ook hebben. (wel moet ik eerst nog even kijken naar de prijs maar dat staat los hiervan).

Echter vind ik zo artikel wel aardig om te lezen maar ik ben toch ook wel nieuwschierig naar wat andere er van vinden, voordat ik er geld aan ga uitgeven.

Mijn vraag is dus eigenlijk, zijn er hier op tweakers leden die zo'n soort coating zoals hier omschreven hebben, en of je er ook een verschil mee merkt? Op internet is wel veel informatie over deze caoting te vinden maar ik ik kan niets vinden over hoe andere deze ervaren.

Ik ben hier toch wel nieuwschierig naar of het zin heeft om extra te betalen voor zo'n coating, als ik op jacht ga voor een nieuwe bril, of dat ik mijn geld juist over de balk gooi als ik zo'n coating laat aanbrengen.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Mijn moeder heeft toevallig net deze week haar bril met een vergelijkbare coating vervangen door een nieuwe gewone bril. Dit omdat ze helemaal tureluurs werd van die coating en lichtblauwe kleur. *(ook bij haar door een commerciele brillenverkoper aangepraat. met de bril is ze nooit tevreden geweest)

Uiteraard moet je er op een HOYA website wel goed rekening houden met een hoog wij-van-wc-eend-gehalte..
"Wij van Wc-eend adviseren... Wc-eend". De slagzin verwierf een grote populariteit. Hij ging na de reclamecampagne een eigen leven leiden als uitdrukking, die gebruikt wordt wanneer een deskundige een advies geeft waar hij zelf belang bij kan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 27-11-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hans Anders heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
nachtnet schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:48:
Mijn moeder heeft toevallig net deze week haar bril met een vergelijkbare coating vervangen door een nieuwe gewone bril. Dit omdat ze helemaal tureluurs werd van die coating en lichtblauwe kleur. *(ook bij haar door een commerciele brillenverkoper aangepraat. met de bril is ze nooit tevreden geweest)

Uiteraard moet je er op een HOYA website wel goed rekening houden met een hoog wij-van-wc-eend-gehalte..

[...]
Bedankt voor jouw reactie :) Als ik jouw verhaal lees dan ga ik toch voor veilig, en laat ik die coating achterwegen, en ga ik bekend recept, twee paar kunstoffen glazen B)

Dat er mischien wel eens een hoog wij van wc-eend gehalte zou kunnen staan, hou ik ook verzichtigheids halve rekening mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 27-11-2015 21:07 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Laat jouw keuze vooral niet alleen van mijn bericht afhangen en zoek / vraag nog even verder naar andere ervaringen met dit soort / type coating.

een ervaringspool van n=1 is natuurlijk wel erg weinig. (Zeker omdat die N, (ik) niet eens zelf een brildrager is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
nachtnet schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:15:
Laat jouw keuze vooral niet alleen van mijn bericht afhangen en zoek / vraag nog even verder naar andere ervaringen met dit soort / type coating.

een ervaringspool van n=1 is natuurlijk wel erg weinig. (Zeker omdat die N, (ik) niet eens zelf een brildrager is.)
Klopt daar heb je gelijk. Ik hoop dan ook dat hier meer hun ervaringen willen delen.

Helaas is er op internet weinig te vinden, jouw reactie is de eerste die ik lees met de ervaring van een concument.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Dit kan prima in AZ, move die kant op. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Misschien dat het dus voor beeldschermen prima werkt maar voor alledag niet prettig is.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Obelink schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:38:
Misschien dat het dus voor beeldschermen prima werkt maar voor alledag niet prettig is.
Dat zou kunnen, maar dan zou ik twee brillen moeten kopen, een voor zo, en een voor als ik achter een beeldscherm zit. Dat wordt me wat te duur.

Jammer dat brillenglazen nu niet echt iets zijn die je eerst even uit test.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-05 14:06

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb een vergelijkbare blauwe coating, de meerprijs was bijna niks...

Het helpt niets... Het levert ook een paarse gloed in je brilglazen op foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
_Erikje_ schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:22:
Ik heb een vergelijkbare blauwe coating, de meerprijs was bijna niks...

Het helpt niets... Het levert ook een paarse gloed in je brilglazen op foto's.
Bedankt. Gezien de ervaringen die ik tot nu toe heb gelezen, laat ik zo'n coating maar achterwegen.

Het lijkt me ook vervelend om zo'n paarse gloed in d brilglazen te hebben op foto's.

Select * from fish

Pagina: 1