Op zoek naar een starter hifi-set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Een tijd terug ben ik me eens gaan verdiepen in een leuker geluidssetje dan de speakers van mijn tv die ik nu gebruik voor muziek, games en film. Hoewel ik eerst een soundbar of 'all-in-1' setje overwoog neig ik nu toch meer naar een losse receiver en speakers. Dit gezien de betere kwaliteit en mogelijkheid stapsgewijs aankopen te doen. Ik ben daarom op zoek naar een leuke receiver en 2.0, 3.0 of 3.1 speakers

Wat is je budget?
Ergens tussen de €500 en €600 voor het gehele pakket is toch wel de max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb gelukkig al een leuke tv. Ik wil de boxen gaan gebruiken voor gamen, muziek en films/series (en gewone tv) kijken. De verdeling is redelijk gelijk, wellicht iets meer gamen dan de rest. Waarschijnlijk zal het ongeveer 40% gamen, 30% films/series/tv en 30% muziek zijn. Mijn voorkeur gaat ook uit naar 6 of meer hdmi ingangen op de receiver, dat geeft wat flexibiliteit voor de toekomst. 5.1 of meer is eveneens een eis, voor uitbreiding in de toekomst. Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar bookcase-speakers.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te denken aan één van de volgende drie receivers. Hierbij vooral naar prijs en aantal hdmi ingangen gekeken eerlijk gezegd:
- pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart
- pricewatch: Pioneer VSX-329-K (goedkoper, maar slechts 4 hdmi ingangen)
- pricewatch: Onkyo TX-SR333 Zwart

Qua speakers zat ik te denken aan een setje pricewatch: Dali Zensor 1 (Zwart).

Welke vragen heb je hier nog over?
- Krijg ik hiermee de meeste 'waar voor mijn geld'? Zijn er betere speakers of receivers voor deze prijsklasse, of even goede voor een lagere prijsklasse?
- Wat zouden leuke alternatieven (in deze prijsrange) voor de speakers zijn?
- Zijn er leuke (kwalitatief gelijkwaardige) alternatieven voor deze speakers waarbij voor dit budget ook een frontspeaker of een subwoofer een optie is?
- Welke centerspeaker zou in de toekomst goed aansluiten bij de Dali Zensor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05

BCC

Ik zou net iets hogere kwaliteit tweedehands of showmodel kopen. Dan heb je in deze prijsklasse echt meer bang voor je buck

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:15:
Ik zou niet iets hogere kwaliteit tweedehands of showmodel kopen. Dan heb je in deze prijsklasse echt meer bang voor je buck
Hmm, je verwijst me niet naar de BCC door ;) ?

Maar mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd uit naar nieuw. Is een gevoelskwestie, maar toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05

BCC

Showmodel is ook nieuw 😀 Maar al die receivers in deze prijsklasse hebben een digitale versterkers en goedkope Dacs hebben en zullen dus qua geluidskwaliteit elkaar niet veel ontlopen. Ikzelf zal eerder voor een digitale versterker gaan met een analoog gedeelte en goede Dacs, want dat vind ik veel mooier klinken, maar die vind je niet nieuw voor dit geld. Wel tweedehands op marktplaats: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr et cetera

[ Voor 27% gewijzigd door BCC op 27-11-2015 16:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb dit;

#ProductPrijsSubtotaal
1Yamaha RX-V379 Zwart€ 222,-€ 222,-
1Jamo SUB 210 (Zwart)€ 139,-€ 139,-
1Yamaha NS-333 (Zwart)€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,-

Klinkt heerlijk, de receiver heeft goede basisfunctionaliteiten en klinkt goed. De subwoofer is in staat je hele kamer te laten dreunen met een lekkere diepe bass. De 2 yamaha's zijn overall goed, zonder subwoofer zou ik ze niet nemen, missen veel in het laag IMO.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
pwillemske schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:03:
Ik heb dit;

#ProductPrijsSubtotaal
1Yamaha RX-V379 Zwart€ 222,-€ 222,-
1Jamo SUB 210 (Zwart)€ 139,-€ 139,-
1Yamaha NS-333 (Zwart)€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,-

Klinkt heerlijk, de receiver heeft goede basisfunctionaliteiten en klinkt goed. De subwoofer is in staat je hele kamer te laten dreunen met een lekkere diepe bass. De 2 yamaha's zijn overall goed, zonder subwoofer zou ik ze niet nemen, missen veel in het laag IMO.
Bedankt. Waarom precies deze als ik vragen mag? Heb jij ze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Orian schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:20:
[...]

Bedankt. Waarom precies deze als ik vragen mag? Heb jij ze ook?
Ja :P

Ik heb 150 euro betaald voor die 2 bij coolblue (paar) en naar mijn mening is er niks beters te krijgen voor hetzelfde geld. De subwoofer is niet te groot (omvang), strak design en een lekkere bass die heel de kamer vult. Enige irritante is het enorm felle blauwe ledje 8)7 . En de receiver kan al het geweld makkelijk aan en heeft genoeg functionaliteiten.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
pwillemske schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:24:
[...]

Ja :P

Ik heb 150 euro betaald voor die 2 bij coolblue (paar) en naar mijn mening is er niks beters te krijgen voor hetzelfde geld. De subwoofer is niet te groot (omvang), strak design en een lekkere bass die heel de kamer vult. Enige irritante is het enorm felle blauwe ledje 8)7 . En de receiver kan al het geweld makkelijk aan en heeft genoeg functionaliteiten.
Hmm, ze zijn inmiddels wel een stukje duurder (120 per stuk). Ik twijfel of ze dan nog de beste koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Orian schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:26:
[...]

Hmm, ze zijn inmiddels wel een stukje duurder (120 per stuk). Ik twijfel of ze dan nog de beste koop zijn.
Hmm, ik zie het, ik zou het er zo weer voor uit geven, maar in deze prijsklasse heb je weer wat meer concurrenten.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
De volgende boekenplank speakers zijn ook zeker is het overwegen waard, je kunt ze zelfs een aantal weken gratis proberen:

http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p12793.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Orian schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:26:
[...]

Speakers moeten je sowieso liggen qua geluid. Nu doet akoestiek heel veel met het geluidsbeeld, maar overall kan je al wel een beetje kijken/luisteren in de richting die een speaker op gaat. Yamaha maakt gebruik van een hoorn-tweeter welke niet heel zacht zijn in het hoog. Als dat je ligt kan je ook naar Klipsch kijken, ook veel speaker voor relatief weinig geld. Als je wat minder in your face wilt dan kan je naar de genoemde Zensor 1 kijken of als je nog een paar kan krijgen de A25 van Boston Acoustics. Q Acoustics 2010 of 3010/3020 heb je ook in deze prijsklasse en is ook een leuke speaker. Mijn inziens meer gerafineerd dan de genoemde Yamaha of Klipsch. En dan ben ik zelf nog fan van een aanwezig hoog aangezien mijn speakers een luminum/Magnesium inverted dome TNV tweeter hebben die ook relatief schel is. Volgens mij hebben KEF en Monitor Audio ook wel leuke dingen tot de 150 euro per stuk.

Met een subwoofer zou ik oppassen. Een goede subwoofer kan je hele set compleet maken, maar een slechte subwoofer kan de hele set breken. Met films is lekker aanwezig laag altijd wel leuk en een extra belevenis. Met muziek wordt het dan snel te veel en vervelend. Een argument als "kamer te laten dreunen met een lekkere diepe bass" is mijn inziens dan ook eerder negatief dan positief. Waarbij "diepe bass" ook weer discutabel is aangezien de Jamo tot 38 Hz (- 3dB) gaat en dat niet heel laag is. Ik zou liever zonder subwoofer spelen en doosparen voor een goede subwoofer dan iets kopen wat niet helemaal doet wat je er van zou verwachten. Nadeel is dat je dan bij subwoofers komt die je gehele budget opslokken, een mooie SVS SB1000 bijvoorbeeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zon budget zou ik naar tweedehands gaan.

voor 500/600 euro kan je een receiver krijgen inclusief een mooie 5.1 opstelling.

ik heb mijn onkyo 7.1 receiver voor 100 euro gekocht en 4 speakers erbij voor een paar tientjes.
En er komt echt prachtig geluid uit. mooi warm ook.

Ik zou goed marktplaats en tweakers afspeuren ga naar die man/vrouw toe beluister de receiver en speakers test ook op hoge volumes en bekijk de reviews van de receiver/speakers online en trek je eigen conclusie bij het luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:14:
trek je eigen conclusie bij het luisteren.
En denk ook logisch na! Wanneer je bij iemand anders gaat luisteren, zal het bij jou altijd anders klinken..
Wanneer je eigen huiskamer naar verhouding een paleis is, zal de bass wat dunner zijn door de LxBxH.

Wanneer je ruimte kleiner is, zal er in de jou ruimte direct meer bass aanwezig zijn. Verder staan luidspreker opstellingen vaak in de breed-as ipv de lengte as, wat ook weer een vertekend beeld geeft.

Een luidspreker valt of staat met de goede plaatsing hiervan!

[ Voor 5% gewijzigd door Lip op 29-11-2015 13:31 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Speakers zullen altijd anders klinken in een andere ruimte, maar je kan wel een globaal idee krijgen van hoe de speaker klinkt. Een warme terughoudende speaker wordt niet opeens een kille speaker met een scherp hoog.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook volgensmij wel een beetje wat je gewend bent.

Voorbeeld:

Iemand met heel veel high end speakers die na een wat mindere subwoofer luistert zal het niet mooi vinden
Terwijl iemand die eigenlijk een van zijn eerste setjes koopt zal sneller met iets tevreden zijn dan die gene wie veel high end speakers in zijn bezit heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Tannoy mercury v1i heb ik aangeschaft. Niet mooi, zeker niet lelijk. Maar voor t geld erg goed geluid.

Ik heb de fronts nieuw gekocht en de center toen 2e hands. Bij elkaar 250 euro. Bij hifi klubben laatst geluisterd naar zensor1 en die vond ik niet beter. - wel de ikon 5 aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeli :) ik heb zelf nooit tannoy gehad maar wel goede verhalen over gehoord.
Hopelijk heb je er veel plezier van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Orian,

Wellicht is dit interesant voor je:
http://www.foka.nl/outlet/default-merk/onkyo

Heb daar gister mijn TX-NR737 gekocht voor € 339,- en ze hebben er ook nog een leuke Onkyo speaker set voor weinig.
Pagina: 1