Op dit moment werk ik 5 jaar met Mac. Aangezien ik meer 3D rendering wil uitvoeren en de Mac Pro al enige tijd niet is ge-update. Ben ik van plan over te stappen naar Windows.
Ook heb ik zelf nog nooit een PC in elkaar gezet, maar ik verwacht dat mij dat wel gaat lukken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Intensief gebruik van C4D, After Effects, Premiere, Photoshop. Waarbij rendering zowel in C4D zelf gedaan wordt als in combinatie met plugins als Octane waarbij er gebruik gemaakt wordt van de GPU.
Ondanks ik geen gamer ben wil ik er af en toe wel een spelletje spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal mag het rond de 2700,- kosten. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de PC zelf ga assembleren of dit laat doen. (Wellicht dat ik het laat doen in verbant met garantie?)
Zelf woon ik dicht bij Azerty en ben van plan het in ieder geval bij hun aan te schaffen, waardoor ik geen verzendkosten heb en een fysieke winkel heb om langs te gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik een Dell U2713HM monitor (27 ultrasharp), deze wil ik vervangen door 2x U2515H monitoren zodat ik meer werkruimte heb.
Verder gebruik ik een Wacom Intuos Pro M als muis, maar zou er nog wel een muis bij moeten om af en toe een spelletje te kunnen spelen.
Op dit moment maak ik dus gebruik van OS X met mijn apple wireless keyboard. Het lijkt me beter om deze te vervangen in verband met het verschil in toetsen.
Het "platte design" van zowel het keyboard als toetsen bevalt goed en het numerieke gedeelte vind ik geen must.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur wel moeten het betrouwbare, duurzame en stabiele A-merken zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet laag zijn. Energieverbruik maakt mij niet zoveel uit.
Moederbord:
-Meerdere videokaarten in SLI voor de toekomst als er een extra videokaart bij komt voor de GPU rendering.
-Goed geluid voor aansturen studio monitoren.
Koeler:
-Moet stil zijn, aangezien in een slaapkamer staat en veel moet renderen.
-Goed koelen
.
Videokaart:
-krachtig voor het GPU renderen.
-2x 1440p monitoren kunnen aansturen en wellicht 3X 1440p voor in de toekomst als er een extra U2515H monitor bij komt.
Werkgeheugen:
-Heb vaak veel tegelijk openstaan.
-Moet genoeg zijn voor Adobe enz.
Harde schijven:
1T aan opslag voor oude 3D projecten, media enz.
SSD: Een snelle schijf voor recente 3D projecten, programma's en games.
Muis+toetsen:
-Cleane game muis zonder veel fansy poespas, ben Apple gewent
.
-Clean toetsenbord, zonder numeriek gedeelte om werkruimte te besparen op desk.
Case:
Strakke case met optimale airflow.
Voeding:
-Stil en stabiel
Ga je overklokken?
Totaal geen ervaring mee, aangezien ik van Mac kom.
Misschien moet ik mijn vingers er niet aan branden?
Wat verwacht je van ons?[i]
-Welk moederbord is het beste toegespitst op mijn gebruik? Ik ben niet echt een overklokker.
-Advies voor opslag.
-Keuze van de juiste videokaart voor rendering en voor de meerdere monitoren.
-
-
-Hulp bij het totaal plaatje, optimalisaties, goedkoper?, advies.
Ook heb ik zelf nog nooit een PC in elkaar gezet, maar ik verwacht dat mij dat wel gaat lukken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Intensief gebruik van C4D, After Effects, Premiere, Photoshop. Waarbij rendering zowel in C4D zelf gedaan wordt als in combinatie met plugins als Octane waarbij er gebruik gemaakt wordt van de GPU.
Ondanks ik geen gamer ben wil ik er af en toe wel een spelletje spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal mag het rond de 2700,- kosten. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de PC zelf ga assembleren of dit laat doen. (Wellicht dat ik het laat doen in verbant met garantie?)
Zelf woon ik dicht bij Azerty en ben van plan het in ieder geval bij hun aan te schaffen, waardoor ik geen verzendkosten heb en een fysieke winkel heb om langs te gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik een Dell U2713HM monitor (27 ultrasharp), deze wil ik vervangen door 2x U2515H monitoren zodat ik meer werkruimte heb.
Verder gebruik ik een Wacom Intuos Pro M als muis, maar zou er nog wel een muis bij moeten om af en toe een spelletje te kunnen spelen.
Op dit moment maak ik dus gebruik van OS X met mijn apple wireless keyboard. Het lijkt me beter om deze te vervangen in verband met het verschil in toetsen.
Het "platte design" van zowel het keyboard als toetsen bevalt goed en het numerieke gedeelte vind ik geen must.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 5820K Boxed | € 414,90 | € 414,90 |
| 1 | Asus X99-A | € 254,99 | € 254,99 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked ACX 2.0+ | € 724,79 | € 724,79 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,95 | € 77,95 |
| 2 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 306,95 | € 613,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 275,95 | € 275,95 |
| 1 | Corsair RM1000i | € 183,80 | € 183,80 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.708,51 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur wel moeten het betrouwbare, duurzame en stabiele A-merken zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet laag zijn. Energieverbruik maakt mij niet zoveel uit.
Moederbord:
-Meerdere videokaarten in SLI voor de toekomst als er een extra videokaart bij komt voor de GPU rendering.
-Goed geluid voor aansturen studio monitoren.
Koeler:
-Moet stil zijn, aangezien in een slaapkamer staat en veel moet renderen.
-Goed koelen
Videokaart:
-krachtig voor het GPU renderen.
-2x 1440p monitoren kunnen aansturen en wellicht 3X 1440p voor in de toekomst als er een extra U2515H monitor bij komt.
Werkgeheugen:
-Heb vaak veel tegelijk openstaan.
-Moet genoeg zijn voor Adobe enz.
Harde schijven:
1T aan opslag voor oude 3D projecten, media enz.
SSD: Een snelle schijf voor recente 3D projecten, programma's en games.
Muis+toetsen:
-Cleane game muis zonder veel fansy poespas, ben Apple gewent
-Clean toetsenbord, zonder numeriek gedeelte om werkruimte te besparen op desk.
Case:
Strakke case met optimale airflow.
Voeding:
-Stil en stabiel
Ga je overklokken?
Totaal geen ervaring mee, aangezien ik van Mac kom.
Misschien moet ik mijn vingers er niet aan branden?
Wat verwacht je van ons?[i]
-Welk moederbord is het beste toegespitst op mijn gebruik? Ik ben niet echt een overklokker.
-Advies voor opslag.
-Keuze van de juiste videokaart voor rendering en voor de meerdere monitoren.
-
-
-Hulp bij het totaal plaatje, optimalisaties, goedkoper?, advies.