[Win] Windows hosting met MSSQL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Ik ben op zoek naar een goede/betrouwbare doch betaalbare Windows host voor een .NET website. Nu heb ik al wel het nodige Google werk gedaan, maar ik heb nog geen host gevonden die niet extreem veel meer vraagt voor een Microsoft SQL database.

Nu bedacht ik me dat ik ook gewoon een Azure server zou kunnen afnemen? Heeft iemand hier ervaring mee? Van de website van Azure word ik namelijk ook niet veel wijzer, lijkt meer een test platform dan een daadwerkelijk hosting platform, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Waarom wil je expliciet een Microsoft SQL database en een Windows host gebruiken (uit interesse)?

Bij Azure zou je inderdaad een server kunnen afnemen. Azure is in principe een platform waar je je applicaties in de cloud kunt krijgen (dus niet alleen een test platform). Niet alleen web apps maar je kunt ook netwerken, data, mobiele apps en nog veel meer. Kun je allemaal zelf onderzoeken op hun site. Het is een erg professioneel bedrijf en wordt veel gebruikt door grote bedrijven.

Zelf gebruik ik een programma van Azure waar ze starters een service aanbieden met een bepaald bedrag per maand aan cloud services. Als je dus een kleinschalig bedrijf opstart kun je dit gebruiken voor een jaar. Hier kun je allemaal verschillende cloud services mee opzetten. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag. Bizspark
Meer info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
MrChillax schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:59:
Waarom wil je expliciet een Microsoft SQL database en een Windows host gebruiken (uit interesse)?

Bij Azure zou je inderdaad een server kunnen afnemen. Azure is in principe een platform waar je je applicaties in de cloud kunt krijgen (dus niet alleen een test platform). Niet alleen web apps maar je kunt ook netwerken, data, mobiele apps en nog veel meer. Kun je allemaal zelf onderzoeken op hun site. Het is een erg professioneel bedrijf en wordt veel gebruikt door grote bedrijven.

Zelf gebruik ik een programma van Azure waar ze starters een service aanbieden met een bepaald bedrag per maand aan cloud services. Als je dus een kleinschalig bedrijf opstart kun je dit gebruiken voor een jaar. Hier kun je allemaal verschillende cloud services mee opzetten. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag. [afbeelding]
Meer info hier
Een windows host omdat ik een .NET webapplicatie ga ontwikkelen waar ik ook hosting bij nodig heb. Ik was in de veronderstelling dat een bepaalde functie die ik gebruikte in mijn web app MSSQL vereiste, maar dit bleek niet te kloppen. Hierdoor kan ik nu eigenlijk ook wel gaan wachten op de port van .NET naar Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Een windows host omdat ik een .NET webapplicatie ga ontwikkelen waar ik ook hosting bij nodig heb. Ik was in de veronderstelling dat een bepaalde functie die ik gebruikte in mijn web app MSSQL vereiste, maar dit bleek niet te kloppen. Hierdoor kan ik nu eigenlijk ook wel gaan wachten op de port van .NET naar Linux.
Je hebt geen windows host nodig om een .NET applicatie te draaien. Je kunt bijvoorbeeld mono gebruiken op een linux server, alleen heeft dit enkele verschillen met .NET. Tegenwoordig wordt op linux Docker gebruikt om .NET applicaties te draaien. Hierdoor heb je geen (duurdere) windows host nodig en kun je dit op een simpele vm draaien. Maar je kunt ook bij Azure of het Bizspark project een pakket afnemen en via hun je app draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
MrChillax schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:48:
[...]

Je hebt geen windows host nodig om een .NET applicatie te draaien. Je kunt bijvoorbeeld mono gebruiken op een linux server, alleen heeft dit enkele verschillen met .NET. Tegenwoordig wordt op linux Docker gebruikt om .NET applicaties te draaien. Hierdoor heb je geen (duurdere) windows host nodig en kun je dit op een simpele vm draaien. Maar je kunt ook bij Azure of het Bizspark project een pakket afnemen en via hun je app draaien.
Ik weet van het bestaan van Mono af. Echter hoorde ik ook dat Mono performance loss geeft. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Valt wel mee, maar sommige applicaties werken er niet op. De mythe dat Linux goedkoper is is trouwens ook ontkracht, en Docker/Hyper-V-app is onder Windows ook een ding ondertussen, hoewel je voor Docker Windows 2016 nodig hebt; anders moet je virtualiseren.

Azure is erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Umbrah schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:20:
Valt wel mee, maar sommige applicaties werken er niet op. De mythe dat Linux goedkoper is is trouwens ook ontkracht, en Docker/Hyper-V-app is onder Windows ook een ding ondertussen, hoewel je voor Docker Windows 2016 nodig hebt; anders moet je virtualiseren.

Neem nu een webserver af bij i3D, was makkelijk want daar draaide de rest ook, maar is relatief wel duur :'). Kreeg laatst deze doorgestuurd, is net zo 'duur' als de meeste linux hosters. Maar heb zelf ook nog een Digital Ocean droplet, dus als het op linux kan door de ombouw of door Mono dan doe ik t op die droplet. Maar wat voor apps draaien niet op Mono dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Umbrah schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:20:

Hoezo is die mythe ontkracht? Een windows server brengt altijd nog de kosten voor een licentie en certificaten met zich mee.
Wat bedoel je met dat ding ondertussen op windows? Je kunt Docker ook draaien op een linux box en daar dan een .NET applicatie op draaien toch?

*EDIT*
@ThaAresX
Je kunt lokaal een VM opzetten en kijken of je app daar op mono of docker draait. Als dit goed werkt kun je het desnoods op je DO droplet zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door MrChillax op 01-12-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
De reden waarom je MSSQL niet echt aantrekkelijk geprijst vind, is omdat MSSQL Licenties niet cheap zijn.
Je zou wel losse Databases kunnen afnemen in Azure. Hoef je je ook niet druk te maken over Patchen van SQL Server enzo.
Maar .NET is overigens niet beperkt tot MSSQL alleen hoor. Kan ook prima overweg met MySQL bijvoorbeeld. Het is maar net wat je zelf wilt/ontwikkeld.

Computer says no

Pagina: 1