HP Pavilion 17-f033nd Notebook 2e Grafische kaart activeren

Pagina: 1
Acties:

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-12 21:25
HP Pavilion 17-f033nd Notebook met W8.1
loopt verder prima, echter een klacht waarmee ik de laptop hier krijg is de mindere performance bij games.

ik vind in de laptop 2 videokaarten.
een
AMD Radeon R7 M260
AMD Radeon R5

de R7 heeft volgens het AMD CCC de volgende specs :
2048Mb DDR3
980MH klok
14,4Gb/s geheugenbandbreedte

de R5 heeft volgens het AMD CCC de volgende specs :
1024Mb DDR3
800MHz klok
12,8Gb/s geheugenbandbreedte

mij lijkt de R7 een betere/snellere kaart voor de games, maar ik krijg die met geen mogelijkheid ingesteld als primaire adapter.
nieuwste drivers staan erop

de R5 uitschakelen in device manager en dan verwachten dat windows na reboot de R7 oppakt werkt niet, dan default ie naar een Windows standaard driver.

hoe zit dat dus met die 2 grafische kaarten in deze laptop ?

specs : wil je niet weten

• dijkmane
ik kan het nergens vinden, maar zou het zo kunnen zijn dat die 2e kaart enkel is voor de HDMI aansluiting aan de zijkant ?

Verwijderd

Heb je een bepaald config schetm van AMD?(soms bureaublad rechterklik). Had dit ook met mijn nvidia kaart. Beetje kijken en zag dat de verkeerde als primair stond

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
Lijkt me een driver probleempje.
https://www.google.nl/sea...aptop+hybrid+graphics+amd

Hybride oplossing waarschijnlijk, die niet automatisch je GPU activeert.

• dijkmane
bij de productspecs bij HP zelf hebben ze t alleen maar over een R5 videokaart : http://support.hp.com/nl-...85818/document/c04332244/

zal nog eens proberen huidige driver te verwijderen en nieuwe te installeren.

bij het config scherm van de AMD CCC software is de R5 de primaire adpter en de R7 de "gekoppelde adapter" maar dat is enkel een mededeling, nergens een setting die te veranderen is.

• dijkmane
alle drivers helemaal weggegooid
SP67288.exe van HP geinstalleerd, tezamen met SP69160.exe
Dit pakket bevat de AMD High-Definition (HD) videodriver en het Catalyst Control Center voor ondersteunde notebookmodellen met een ondersteund besturingssysteem. Voor notebooks waar de videomodus kan worden gekozen, bevat dit pakket drivers voor beide videoprocessors (GPU's). Met een keuze tussen videoprocessors kunnen gebruikers wisselen tussen een energiezuinige videomodus (die meestal wordt gebruikt bij accuvoeding) en een high-performance videomodus. Als HDMI-video-uitvoer wordt ondersteund, installeert dit pakket ook de HDMI-audiodriver
nu kan ik in CCC kiezen voor welke applicatie de hoge kwaliteitsmodus ( is andere videoprocessor ) gebruikt wordt.

lijkt te werken...

Pagina: 1