[GIT] Branch verwijderd op GitHub, niet lokaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03
Hoi allen,

ik ben vandaag wat aan het spelen met GIT, omdat we hier misschien gebruik van gaan maken bij ons op de zaak. Daarvoor volg ik deze tutorials:

YouTube: Github Tutorial For Beginners - Github Basics for Mac or Windows & Source Control Basics
en
YouTube: GITHUB PULL REQUEST, Branching, Merging & Team Workflow

In video 2 zijn we aan het kijken naar branches. Ik heb een branch aangemaakt. Wat wijzigingen in gedaan en uiteindelijk zijn deze gemerged met de master. Hierna heb ik in GitHub de nieuwe branch verwijderd.

Als ik echter lokaal in Powershell het commando git branch type, zie ik nog wel mijn tweede branch staan. Moet ik deze lokaal ook nog verwijderen? Of hoe gaat dit in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Om wijzigingen die je op GitHub (in principe een andere client) hebt gedaan op je lokale machine te zien, moet je
git pull
uitvoeren. Hiermee haal je de veranderingen van je remote binnen.

[ Voor 42% gewijzigd door Martindo op 27-11-2015 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:45
Zodra je een branch pulled, staat deze lokaal (als ook op de server) je kan deze van de server verwijderen, maar dat moet je lokaal ook nog doen. Want de server gaat immers niet jouw lokale branch verwijderen. Misschien wil je deze wel bewaren voor welke reden ook.
Normaal merge je een branch in de master en best practice is om deze na een tijdje pas van de server te gooien. Dus niet direct na de merge. Er komt namelijk een keer een moment dat je even terug wilt en dat kan dan niet meer. ;)

Ik gebruik Git (icm GitExtensions (UI)) dagelijks voor zowel werk als prive projecten. En zou niets liever willen. Vind het persoonlijk 10x fijner dan TFS

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja klopt, dat heb ik gedaan.
En als ik dan git status doe, zegt hij:
On branch master
Your branch is up-to-date-with 'origin/master'
Gebruik ik daarna het commando git branch gebruik, zie ik feature1 nog wel staan.

--edit--
DonJunior poste net een bericht :)

ah ok, dat verklaart en klinkt best logisch :)
Maar hoe verwijder ik lokaal een branch dan?

[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 27-11-2015 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
git branch -D <branch>

Ik kan de tutorials van Atlassian aanraden om te lezen. Daar worden veel dingen behandeld en netjes uitgelegd met illustraties ter verduidelijking.

[ Voor 24% gewijzigd door Martindo op 27-11-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dank je wel. Ga ik zeker eens doen :)

Die twee video's die ik gevonden had waren ook erg makkelijk om te volgen en het principe van GIT te begrijpen.
Pagina: 1