Sinds 4 jaar hangt er een Mac Mini via HDMI aan mijn TV. Hij wordt gebruikt voor internetten, foto's, films etcetera. Het betreft een Mid 2011 type met 2,3-GHz dual-core Intel Core i5, 8Gb ram 500Gb HD, en Intel HD Graphics 3000-processor met 288 MB DDR3 SDRAM gedeeld met werkgeheugen. Hij heeft altijd prima gefunctioneerd tot enkele weken terug.
Alles werkt zoals de Mac hoort te werken, totdat ik bewegend beeld krijg. Het maakt niet uit of dat een film vanaf de harddisk is, Netflix, of uitzending gemist, na enige tijd zie ik een paar strepen over het beeldscherm, daarna bevriest het scherm en valt de PC uit. Dit kan zijn na een half uur kijken maar het kan ook na langere of kortere tijd.
Er zat wat stof in de PC dit is verwijderd. Ik hoor nooit een ventilator draaien, maar volgens de gegevens draait deze op 1800 toeren. De processor wordt circa 68 graden Celcius en het geheugen ook.
Heeft iemand een tip voor mij wat te doen?
Alles werkt zoals de Mac hoort te werken, totdat ik bewegend beeld krijg. Het maakt niet uit of dat een film vanaf de harddisk is, Netflix, of uitzending gemist, na enige tijd zie ik een paar strepen over het beeldscherm, daarna bevriest het scherm en valt de PC uit. Dit kan zijn na een half uur kijken maar het kan ook na langere of kortere tijd.
Er zat wat stof in de PC dit is verwijderd. Ik hoor nooit een ventilator draaien, maar volgens de gegevens draait deze op 1800 toeren. De processor wordt circa 68 graden Celcius en het geheugen ook.
Heeft iemand een tip voor mij wat te doen?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.