Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
8 GB geheugen voor mijn recent aangeschafte HP ENVY x360 - 15-w110nd (ENERGY STAR). Zit nu 4 GB in. Volgens de handleiding op de HP website (http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04763031) als volgt te configureren:
Memory Two SODIMM slots - non customer accessible / non-upgradeable
DDR3L-1600 Dual Channel Support
Supports up to 16 GB of system RAM in the following conƭgurations
● 16384-MB total system memory (8192×2)
● 12288-MB total system memory (8192×1) + (4096×1)
● 8192-MB total system memory (8192×1) or (4096×2)
● 4096-MB total system memory (4096×1) or (2048×2)
De opmerking "non customer accessible / non-upgradeable" kan ik niet helemaal plaatsen daar in dezelfde handleiding precies staat hoe het verwijderen/plaatsen van geheugen gaat. Ervaren op dit vlak ben ik niet maar als er zo'n handleiding bij zit durf ik wel een poging te wagen. Maar alle tips (en ook wat absoluut niet te doen
) zijn zeker welkom.
Wat is je budget?
Niet echt relevant daar geheugen niet bijster duur is. Volgens de pricewatch zou ik max zo'n 45 euro kwijt zijn voor een 8 GB module.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf geen voorkeur, wil het wel graag goed. Lees bij Tweakers goede dingen over Crucial, Kingston?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10, geen bijzonder zwaar gebruik maar vind 4 GB gewoon aan de weinige kant. Aangezien ik wel wat jaren met de laptop wil gaan doen vind ik 8 GB een zinvolle investering.
Kom op Tweakers de Kingston HyperX Impact tegen.
4 GB voor 22 euro pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IB/4
8 GB voor 45 euro pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IBK2/8
Wat ik me afvraag, moet ik de huidige module vervangen, of kan ik er een andere bijsteken? Er zijn 2 slots beschikbaar.
Ik zoek een?
8 GB geheugen voor mijn recent aangeschafte HP ENVY x360 - 15-w110nd (ENERGY STAR). Zit nu 4 GB in. Volgens de handleiding op de HP website (http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04763031) als volgt te configureren:
Memory Two SODIMM slots - non customer accessible / non-upgradeable
DDR3L-1600 Dual Channel Support
Supports up to 16 GB of system RAM in the following conƭgurations
● 16384-MB total system memory (8192×2)
● 12288-MB total system memory (8192×1) + (4096×1)
● 8192-MB total system memory (8192×1) or (4096×2)
● 4096-MB total system memory (4096×1) or (2048×2)
De opmerking "non customer accessible / non-upgradeable" kan ik niet helemaal plaatsen daar in dezelfde handleiding precies staat hoe het verwijderen/plaatsen van geheugen gaat. Ervaren op dit vlak ben ik niet maar als er zo'n handleiding bij zit durf ik wel een poging te wagen. Maar alle tips (en ook wat absoluut niet te doen
Wat is je budget?
Niet echt relevant daar geheugen niet bijster duur is. Volgens de pricewatch zou ik max zo'n 45 euro kwijt zijn voor een 8 GB module.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf geen voorkeur, wil het wel graag goed. Lees bij Tweakers goede dingen over Crucial, Kingston?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10, geen bijzonder zwaar gebruik maar vind 4 GB gewoon aan de weinige kant. Aangezien ik wel wat jaren met de laptop wil gaan doen vind ik 8 GB een zinvolle investering.
Kom op Tweakers de Kingston HyperX Impact tegen.
4 GB voor 22 euro pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IB/4
8 GB voor 45 euro pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IBK2/8
Wat ik me afvraag, moet ik de huidige module vervangen, of kan ik er een andere bijsteken? Er zijn 2 slots beschikbaar.