Toon posts:

2de hands Sapphire Vapor-X HD 5850 1GB GDDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Een kennis van me vroeg me of ik interesse had om zijn oude grafische kaart te kopen,
een Sapphire Vapor-X HD 5850 1GB GDDR .

ik vroeg me nu af of ik beter een nieuwe kaart van rond de 100-120€ koop of gewoon de 2dehands kaart van m'n kennis. en moest ik gaan voor de 2dehands kaart, wat ik maximum voor zou mogen geven.

ik weet voor de rest niet welke informatie nog nuttig kan zijn? vraag maar gerust :)

Mvg.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Iig informatie over wat je ermee wilt doen en welke componenten in je systeem zitten ;)

Als je er alleen mee wilt internetten: prima, alleen een beetje duur, voor gamen: andere (nieuwere) kaart kopen.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Niet doen. Voor die kaart zou ik niet meer dan €40,- geven. De eerste de beste R7 250 1gb ddr5 is sneller en veel zuiniger en heb je nieuw voor onder de €100, -.
Als je €100, - te besteden hebt is een gebruikte HD7950 de beste koop. Mits deze bij de rest van je systeem past.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, m'n systeem:

Moederbord; Msi b85-g41
Processor: I7-4790
Ram: 16gb
Gpu: Sapphire HD5770 1GB
Psu: OCZ ModXStream Pro 500W

Oorspronkelijk aangekocht voor m'n studies met het doel om meerdere virtual pc's te draaien, en dat gaat goed, m'n gpu kwam uit m'n oude pc.

Nu gebruik ik m'n pc vooral om te gamen, maar met de nieuwste games heb ik serieus wat problemen :p

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De kaart is iets van 1.75x zo snel als je huidige kaart en aangezien je voor de rest een snel systeem hebt ga je dit merken.
Maar het is misschien ook aan te raden om voor een nieuwe kaart te gaan, je huidige en eventueel nieuwe kaart zullen geen performance updates meer krijgen. Je moet dus gebruik maken van de legacy drivers, de laatste driver voor jouw kaart is de beta van de Crimson driver (de HD5xxx serie is alweer haast 7 jaar oud).

Het is dus een goede optie om voor een tweedehands kaart te gaan, voor het geld wat jij hebt te besteden zou ik gaan kijken voor een HD7870 XT/HD79xx/280(x)/GTX 770. Die kaarten zijn weer een stuk sneller, voordeel van de AMD kaarten is meer geheugen en betere DX12 ondersteuning/prestaties (indien je daar omgeeft). Maxwell is een ander verhaal, die wisselt stuivertjes met GCN wat betreft ondersteuning/prestaties.