Toon posts:

Game PC budget €1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral een pc die lang meegaat en de meeste games op de hoogste settings kan afspelen. Ik speel voornamelijk Final Fantasy 14: ARR, maar ik zou ook graag Cities Skyline en Dreamfall: Chapters willen spelen (Mijn laptop kan dit gewoon niet aan). Het zwaarste spel dat ik er uiteindelijk mee wil draaien is de Witcher 3, maar ik heb er vrede mee als die niet op de hoogste settings 60fps haalt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1200,- inclusief assemblage, toestenboord & muis. Exclusief Windows 10.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor neem ik mee. Het is een vrij oude Benq, met een resolutie van 1650x1050 en alleen een VGA aansluiting en 16:10. Later wil ik dit scherm vervangen voor 2 nieuwe schermen, maar voor nu is mijn bestaande scherm nog goed genoeg. De HDD van mijn oude computer neem ik ook over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat 1 videokaart meer als voldoende is. 250GB SSD ook, omdat daar alleen maar wat games en Windows op komt te staan. Mij is de i5 geadviseerd in plaats van de i7. Mijn HDD is 1TB dus opslagruimte genoeg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over de videokaart ben ik standvastig: AMD. Omdat ik vind dat AMD een beter beleid heeft ten opzichte van NVidea. Over de kast ben ik het al eens dat wordt een Fractal Design

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte voor de kast maakt niet uit, maar ik wil absoluut geen raampje of een lichtshow. Ik heb al besloten alles te kopen bij Azerty dus daar heb ik de prijzen op aangepast.

Ga je overklokken?
Hier ga ik niet aan beginnen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de bestaande lijst samengesteld met een vriend van mij, die vaker PCs samensteld. Ik vind dat de lijst goed is, maar ik zou graag wat meer adviezen willen om te kijken of het verbeterd kan worden.

De onderstaande lijst klopt qua prijs niet. Met assemblage en alles bij Azerty kopen kost het: €1172,74

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 237,99€ 237,99
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 90,95€ 90,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 367,95€ 367,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master GM G750M€ 84,89€ 84,89
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,-€ 80,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,58

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:46
Mooi systeem! Alles hierboven is zeker zonde geld. Ik zal als SSD eenCrucial BX200 240GBB nemen. Deze is ietjes goedkoper en prima voor jou gebruik! De voeding is behoorlijke overkill. De CM G550M watt versie moet genoeg power voor jou systeem leveren. Dan houd je mooi wat geld over! Ik zou niet voor de CM Storm Devestator gaan. Dit is simpel weg een 30 euro toetsenbord met anti-ghosting voor de WSDA toetsen met een 2 euro muis. Ik zou mooi wat meer geld uitgeven.

• tommyboy0606
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:06
Je videokaart is slecht op voorraad bij Azerty. Verder prima keuzes met Puddi zijn advies erbij

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik was nog aan het typen en dan is er weer iemand voor... jammer nu lijkt het alsof ik het advies kopieer. Maargoed, voeding is inderdaad overkill. Je zou voor pricewatch: Corsair RM550x kunnen gaan, bespaar je weliswaar helemaal niets, maar je hebt wel gelijk volledig modulaire, energiezuinige voeding. De rest van de componenten heb je keurig gekozen, niks mis mee!

Qua randapparatuur is een Devastator leuk voor de startende gamer met een budget van € 450,- Het zou zonde zijn als je hoge frames haalt met een dikke build maar alsnog niet fijn kunt richten vanwege een goedkope muis. Natuurlijk ligt een muis en toetsenbord voor ieder anders in de hand en kiest de ene voor het ene merk en de ander voor het andere.

Maar bij gerichte performance zonder acceleratie, hoge verversnelheid (1000 Hz) is er wel duidelijk een verbeterslag te maken. Je moet bij een muis altijd rekening houden met twee dingen, (1) heb je een grote of kleine hand en (2) "palm" of "claw" grip je de muis? Dat wil zeggen, met de vingertoppen voornamelijk (claw) of palm als je de hele hand erop rust.

Ik kan je de volgende muizen aanraden op basis van prijs/kwaliteit (Zonder reclame te maken vóór een type merk daarom ook drie verschillende merken):
pricewatch: Razer Deathadder Chroma
pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse
pricewatch: Roccat Roccat Kone XTD

Let op dit zijn wel allemaal FPS muizen, dus hebben geen meerdere knoppen aan de zijkant. (Aangezien je een RPG speelt zoals Final Fantasy vermeld ik dit even). Zelfs voor de hardcore RPG gamer zijn teveel knoppen op de muis vaak een irritatie. (Je moet er van houden, weer per persoon verschillend).

Je bespaart trouwens 70 euro als je een deel van de producten bij Azerty haalt en een deel bij Megekko (kijk bij bestelkosten in je wenslijst) maar als je geen gedoe wilt - wat ik me kan voorstellen - zou je geheel bij Azerty kunnen bestellen.

Edit: Toetsenborden ben je nog vrijer in; tenzij je voor een mechanisch toetsenbord kiest (is wel prijzig) want dan zijn er wel weer duidelijk favorieten n.m.m.

[ Voor 3% gewijzigd door Scy op 27-11-2015 11:58 ]

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Puddi Puddin schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:38:
Mooi systeem! Alles hierboven is zeker zonde geld. Ik zal als SSD eenCrucial BX200 240GBB nemen. Deze is ietjes goedkoper en prima voor jou gebruik! De voeding is behoorlijke overkill. De CM G550M watt versie moet genoeg power voor jou systeem leveren. Dan houd je mooi wat geld over! Ik zou niet voor de CM Storm Devestator gaan. Dit is simpel weg een 30 euro toetsenbord met anti-ghosting voor de WSDA toetsen met een 2 euro muis. Ik zou mooi wat meer geld uitgeven.
Really die €0,50 besparing voor 10GB minder opslag capaciteit en minder snelheid?

@NovaHorizon
Die 850 EVO is een prima keus op dit moment.

Het RAM is een prima keuze.

Moederbord kan eventueel goedkoper:
pricewatch: MSI B150M PRO-DH

En deze CPU is m.i. toch meer bang-for-buck, €25 extra betalen voor 100 Mhz, zonde en merk je toch niet in de praktijk/tijdens gaming:
pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed

De CPU koeler kan je vervangen door een die niet onder doet voor een Noctua NH-D14 in idle en nagenoeg onhoorbaar op 100% (ook een stukje goedkoper):
pricewatch: Scythe Mine 2
Of als je perse een wilt die bij Azerty beschikbaar is, ook weer iets goedkoper en prima koeler. En stiller dan de Mugen 4:
pricewatch: be quiet! Pure Rock

Als voeding is deze 80+ Silver ook een optie, daarnaast goedkoper, je systeem trekt ~66% van de capciteit, prima onder de 70% grens dat ik altijd trek:
pricewatch: be quiet! System Power 7 500W

En als kast is de Fractal Design S misschien wat? Is wel een stuk goedkoper, heeft stof filters en genoeg fan opties (ook voor all-in-one waterkoeling kits mocht daar ooit wat mee doen).
pricewatch: Fractal Design Define S

En dan kan je de kan je de R9 390 vervangen door een R9 Fury. Waarmee er dan wel 1080p ~68fps gehaald kan worden in The Witcher 3.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,80€ 214,80
1MSI B150M PRO-DH€ 74,40€ 74,40
1Sapphire Radeon Fury Tri-X€ 565,-€ 565,-
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1be quiet! Pure Rock€ 29,95€ 29,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1be quiet! System Power 7 500W€ 57,95€ 57,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.184,28

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartstikke bedankt voor het adviezen!

Ik behoud de computer zoals die nu is, alleen doe ik er wel een losse muis en toetsenbord bij
http://tweakers.net/price...peedlink-decus-zwart.html - Deze haal ik dan bij bol.com
http://tweakers.net/price...ated-gaming-keyboard.html

Als jullie vinden dat een duurdere muis met meer opties beter is dan zal ik dat nog overwegen. Houdt wel rekening mee dat ik geen shooters speel, maar voornamelijk RPGs en Simulation/Strategic.
Pagina: 1