Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een IP Camera kunnen bemachtigen om eens mee te spelen. Deze was over, het gaat om een: pricewatch: Elro IP-camera outdoor C803IP.2 .

Echter wil ik deze gaan voeden met een POE switch of injector. En dat is even goed bekijken. De camera zelf heeft een losse adapter die samen met netwerk in 1 kabel gaan en op het pcbtje komt het uit met 6 polen netwerk en 3 polen voeding. De voeding polen zijn 5v, gnd en res. De voeding zelf is 5v over 2000Ma. Is dit makkelijk om te bouwen naar POE? POE is 48v, maar ik heb geen idee of het "sensing" is en zelf downscaled. Ik heb al wat gezocht, er worden bundels verkocht met deze camera en een POE injector. Maar ik heb geen idee of de verkoper wel snapt dat dit wel of niet gaat werken.

Eventueel kan ik de netwerkkabel ook vervangen en de interne aderen gebruiken voor data en een deel van de aders splitsen en die op een usb adapter te zetten, vaak kunnen die dit vermogen ook wel leveren.

Mogelijk zijn hier mensen die dit vaker hebben gezien en kunnen jullie me tips geven hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk niet dat dat gaat werken zeker niet omdat nergens POE wordt genoemd kennelijk heeft men een eigen soort POE gemaakt Lees voeding en ethernet op een kabel welke dan ook geen GB zal zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Frogmen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:04:
Denk niet dat dat gaat werken zeker niet omdat nergens POE wordt genoemd kennelijk heeft men een eigen soort POE gemaakt Lees voeding en ethernet op een kabel welke dan ook geen GB zal zijn.
Hij is inderdaad geen 1gb maar 100mb, meer als voldoende voor de toepassing. Maar ik denk dat ik de gecombineerde kabel gewoon ga verlegen. Nu moet ik alleen nog 10 aderige kabel zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
Als de netwerkkabel maar 100Mbit is heb je 4 aders vrij om te 'misbruiken'.

Dat kan dus makkelijk via een normale 8-aderige UTP kabel.

Je kan hier gewoon power overheen sturen. 5V is wel erg laag. Op zich kan dat wel op korte afstanden maar op wat langere lengtes ga je teveel verliezen krijgen en zal je camera instabiel worden.
Gebruik wel fatsoenlijke koperen kabel: Met CCA of CCS kabel wordt het helemaal drama.

POE is 48V met een reden: Lagere stromen en dus minder spanningsverliezen in de kabel.

Een simpel POE splitssetje kun je voor een paar eur op Ebay halen (zoeken op POE passive splitter).

Je kan 'm ook voeden met een hogere spanning alleen moet je het dan bij de camera terugzetten naar 5V. Met een simpele stepdown converter kun je dat met minimale verliezen realiseren. Maar enige kennis met electronica is dan wel handig.

Andere optie is om een camera te halen die wel via POE gevoed kan worden. Dat Elro ding is.. mjah leuk om eens te testen. Maar voor echt gebruik zou ik dat snel weggooien (uberhaupt alles van elro/sweex/trust).
Voor een paar euro meer koop je een simpele Hikvision met IR, 3Mpixel en fatsoenlijk beeld in de schemering, ipv een 640x480 ding waar je een bouwlamp bij nodig hebt om iets meer te zien dan een schim...

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 28-11-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik heb 5V over 4 aders gegooid maar langer dan 3 meter werd al niks, 7805 stepdown is inderdaad wel te adviseren. Is zoiets geen optie?

WS-POE-5v-kit 5 volt power extension for Foscam or any 5 volt camera, via Power over Ethernet, up to 328 ft.

Mag hier niet linken naar een webwinkel denk ik dus even googlen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
Jim423 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:11:
Ik heb 5V over 4 aders gegooid maar langer dan 3 meter werd al niks, 7805 stepdown is inderdaad wel te adviseren. Is zoiets geen optie?

WS-POE-5v-kit 5 volt power extension for Foscam or any 5 volt camera, via Power over Ethernet, up to 328 ft.

Mag hier niet linken naar een webwinkel denk ik dus even googlen.
7805 zou ik niet doen, dan sta je (bij 48V) maar liefst 43V weg te stoken. Los daarvan ligt de Umax van de 7805 uit mn hoofd rond de 35V.

Gebruik dan een schakelende stepdown converter, kant en klaar dingetje van Ebay (LM25nogwat gebaseerd ding). Let wel op als je 'm aan echt 48V wilt hangen dat dat ding wel 48V input mag hebben. Je zou ook dmv passive POE 24V kunnen gebruiken, voor 1 camera is dat ook prima, en dan zit je wat ruimer in keuze van stepdown converters (meeste is 30-40V max input)
Met een stepdown converter is je rendement hoog (85+ % ofzo).

Edit: Die WS-POE-5 dinges is idd ook 24V. Feitenlijk dus een passive POE ding + stepdown converter. Als je niet zo handig bent kun je dat kant en klaar kopen

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 28-11-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Ging klakkeloos uit van een gangbare 12VDC of 15VDC als adapter ;) Die injector gaat toch geen spanning geven zonder terugkoppeling? En een 48VDC adapter heb je niet zo snel liggen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Thanks voor al het meedenken! Uiteindelijk heb ik geheel gewoon verlengd en gebruikt ik de situatie gewoon zoals ie was.

De camera is inderdaad knudde, maar het is ook maar speelgoed voor mij. Ik hoef er verder weinig mee te doen, gewoon eens kijken hoe ik de beelden laat opslaan en dergelijke.
Pagina: 1