Mail-app verbindt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B?rt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 15:08
Hallo,

Sinds de Sparrow-app niet meer chill werkt ben ik maar weer overgestapt naar de machtig mooie interface van Apple's Mail-app. Echter wil deze niet verbinden.. ofzo.. :|
Dit krijg ik namelijk te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.bart-vos.nl/mail2.png
Misschien ligt dit wel aan het netwerk van m'n werk dat ie bepaalde poorten niet open heeft staan, maar dat kan ik dus niet checken (thuis heb ik nog niet gekeken).

Als het daar aan ligt heb ik dus een alternatief nodig. Iemand een idee? Op een alternatief of een oplossing om de mail-app werkende te krijgen?

Dank! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waar heb je zelf naar gezocht, gevonden en geprobeerd? Wat was het resultaat? Heb je al gekeken bij Google zelf, bijvoorbeeld Use Gmail with Outlook, Apple Mail, or other mail clients en vooral Troubleshoot issues: Can’t sign in to my email app?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B?rt
Yup.. Troubleshooting doorlopen. Daarin staat dat je vanaf OS X 10.10.3 (draai zelf 10.11.1) bij een tweestaps-verificatie geen app-wachtwoord meer hoeft te genereren dus gewoon met je normale wachtwoord kunt inloggen.
En dat lukt ook gewoon alleen wil hij niet verbinden. IMAP staat ook ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat zijn de instellingen van het account? Heb al 'ns geprobeerd met app-wachtwoord? Heb je If you can’t send or receive email on your Mac al doorgenomen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B?rt
Daedalus schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:31:
Heb al 'ns geprobeerd met app-wachtwoord?
Vanaf OS X 10.10.3 (ik draai 10.11.1) heb je in de mail-app geen app-wachtwoorden meer nodig als je de tweestaps-verificatie aan hebt staan. Je kunt dan gewoon je eigen Gmail-wachtwoord gebruiken.

Ik heb, dankzij de meegestuurde link, de verbindingsassistent geraadpleegd en kreeg het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.bart-vos.nl/mail3.png
Aangezien ie met iCloud ook niet wilt verbinden denk ik dat het aan een setting ligt in het bedrijfsnetwerk..
Denk ik? Hier houdt mijn kennis namelijk wel op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

B?rt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:28:
[...]

Vanaf OS X 10.10.3 (ik draai 10.11.1) heb je in de mail-app geen app-wachtwoorden meer nodig als je de tweestaps-verificatie aan hebt staan. Je kunt dan gewoon je eigen Gmail-wachtwoord gebruiken.
Daarom ook mijn suggesties om dat alsnog te proberen, mocht daar iets fout gaan.
Aangezien ie met iCloud ook niet wilt verbinden denk ik dat het aan een setting ligt in het bedrijfsnetwerk..
Denk ik? Hier houdt mijn kennis namelijk wel op :/
Het is wel fijn als je dit soort informatie van te voren had gegeven. Het kan best zo zijn dat uitgaande verbindingen naar 'vreemde' e-mailservers worden geblokkeerd. Heb je dit probleem al voorgelegd aan de systeembeheerder?

Pagina: 1