Welke glasvezel provider heeft nog DVB-C?

Pagina: 1
Acties:

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:06
Wie o wie weet welke provider via Glasvezel nog DVB-C aanbied aan nieuwe klanten?
Momenteel zit ik bij telfort maar ik ga verhuizen,
Nu heb ik nog DVB-C, maar dat verlies ik na het verhuizen omdat het op een nieuw adres komt te staan.
Vodafoon heeft het in iedergeval niet.

Via internet vergelijkers ben ik die optie niet tegen gekomen om aan te zetten als vereiste.
Ook via providers vind ik er eigenlijk geen enkele info over.

Nu heb ik telfort en Vodafoon al via twitter benaderd.

Hopelijk hebben mensen nog een idee kwa providers die het wel bieden,

Ziggo opzich is nog wel een optie alleen is de upload vrij laag en die is toch wel redelijk belangrijk voor me.
Daarom zoek ik dus eigenlijk een glasvezel optie.

Tele 2 - geen dvb-c
Vodafoon - geen dvb-c
Telfort - geen dvb-c
Online - geen dvb-c

[ Voor 5% gewijzigd door gasemans op 26-11-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 20:26
Volgensmij kan je dit in sommige gevallen meenemen bij een verhuizing met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 17:30
In de vergelijker op https://www.eindelijkglasvezel.nl kun je nog op dvb-c selecteren.

[ Voor 11% gewijzigd door joop99 op 27-11-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Ik denk dat je beter de afweging kan maken wat is belangrijker: uploadsnelheid 20Mb vs 100Mb of DVB-C. Want dit wordt echt uitgefaseerd, ookal kun je het vinden werkt het straks niet meer vrees ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-09 09:08

GNML

applebuyguide.com

Telfort heeft nog wel dvbc.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:02
Als je in een Caiway gebied zit kunnen zij dit leveren, standaard is het glasvezel pakket bij hun DVB-C only ;)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Helaas zit ik niet in het Caiway gebied.

Telfort heeft als je nu nog klant bent wel DVB-C maar als je verhuist of nieuwe klant wordt vervalt het.
Helaas heb ik dat al kunnen bevestigen bij iemand die verhuist is en nu geen DVB-C heeft.

@joop99. dank
Die was ik nog niet tegen gekomen,
Helaas alleen Stipte die het nog leverd....

En voor 80 euro per maand hmmmmm

Toch maar een lagere upload en DVB-C denk ik.

Dank alleen voor het mee kijken/zoeken/denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:30
gasemans schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:15:
Helaas zit ik niet in het Caiway gebied.

Telfort heeft als je nu nog klant bent wel DVB-C maar als je verhuist of nieuwe klant wordt vervalt het.
Helaas heb ik dat al kunnen bevestigen bij iemand die verhuist is en nu geen DVB-C heeft.

@joop99. dank
Die was ik nog niet tegen gekomen,
Helaas alleen Stipte die het nog leverd....

En voor 80 euro per maand hmmmmm

Toch maar een lagere upload en DVB-C denk ik.

Dank alleen voor het mee kijken/zoeken/denken.
Telfort/KPN heeft begin dit jaar op papier beloofd dat je je oude pakket mee kan nemen bij een verhuizing. De klantenservice heeft ongetwijfeld opdracht dat zoveel mogelijk te vermijden maar met goed doorzeuren en een verwijzing naar dit persbericht zou het je wel moeten lukken (laatste alinea van het bericht). Meerdere mensen hier op Tweakers is dat gelukt.

http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Barre73 schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:02:
[...]

Telfort/KPN heeft begin dit jaar op papier beloofd dat je je oude pakket mee kan nemen bij een verhuizing. De klantenservice heeft ongetwijfeld opdracht dat zoveel mogelijk te vermijden maar met goed doorzeuren en een verwijzing naar dit persbericht zou het je wel moeten lukken (laatste alinea van het bericht). Meerdere mensen hier op Tweakers is dat gelukt.

http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm
goed om te weten. morgen maar even met ze bellen. dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:59
Trined biedt nog wel DVB-C aan op sommige netwerken (hier wel in ieder geval)
Wellicht op jouw adres ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
weet niet waar je komt te wonen, maar onsbrabantnet bied nog dvb-c aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

jonaz.nl

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leow88
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 10:19
Onsbrabantnet biedt voor de nieuwe abonnementen GEEN DVB-C meer aan.

Ik probeer van mijn abonnement af te komen nu blijkt dat ze sinds 4 januari 2016 geen COAX (met analoog en DVB-C) meer aanbieden. Lukt niet. ERG klantonvriendelijk dat onsbrabantnet (daar werken duidelijk GEEN brabanders)!!!

Zie: https://www.onsbrabantnet...televisie/overige-vragen/

quote:
"...Klanten die vanaf 4 januari 2016 een abonnement bij ons afsluiten, bieden wij daarom alleen nog Interactieve TV aan, waarmee Analoge TV niet meer beschikbaar is...."

LG-HM071MR-U44 (3.6.0.3) / Atlantic Explorer V4 - 270L / Zonnepanelen 7200 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik had hier in Meppel nog een ander ding Met Telfort.

Ik kon voor dezelfde prijs 200mbit krijgen ipv 100mbit als ik zou overstappen van voormalig reggefiber naar het superieure KPN (woorden van Telfort). Het was voor mij wel even afwegen aangezien ik veel waarde hecht aan DVB-C. Maar goed, daar zou ik dan misschien wel overheen kunnen komen dus ik ging voor de 200mbit. Ik kreeg daarop te horen van de sales persoon van Telfort dat ze eerst 100 mbit moesten aanvragen en daarna upgraden. Ik met de gedachte, ach het komt wel goed. Na het overzetten van de genexis (oef nu geen telefoon meer in de genexis) kreeg ik ook een router van KPN met telefoon aansluiting (niet bij stil gestaan dat ik mijn eigen router niet meer "goed" kon gebruiken). Maar goed... Uiteindelijk alles overgezet kreeg ik de melding dat ik geen upgrade kon krijgen naar 200mbit op mijn adres (KPN kan het wel leveren, telfort niet).

Al met al baal ik als een stekker van Telfort (en van mijzelf).
1. Ik wil graag DVB-C
2. Ik wil graag mijn telefoon aansluiting op de genexis en niet op een router van KPN
3. Ik heb een rottige KPN experiabox die ik niet weg kan doen ivm de telefoonlijn, tevens kan ik de instellingen die ik altijd maak niet meer goed doen en moet ik mijn asusrouter als wireless accespoint gebruiken.

Na bellen met Telfort en mijn onvrede geuit te hebben kunnen ze helemaal niks voor mij doen, en is het voor hun een gedane zaak. Ongedaan maken en terug draaien kan niet. Volgens Telfort is het mijn probleem geworden.

Na jaren Telfort is dit mijn laatste periode die ik bij Telfort heb, de salesman zal denk ik zijn bonus gehad hebben, maar helaas over mijn rug.

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat is er maximaal beschikbaar op jouw adres voor FttH op deze site?:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Als daar 500 Mbit staat dan kan telfort echt wel 200 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Op mij adres:

Wat
FttH
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Mp-AAE/3
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

En Telfort zegt, dat hun systeem het niet toestaat om 200mbit te leveren.
Ben klaart met Telfort, maar ik kan niet meer terug naar m'n oude vertrouwde situatie.

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:58

Fiber

Beaches are for storming.

Tik je postcode eens hier in: https://www.glasvezel-vergelijken.nl en vink dan links 'analoog' aan. (Als een provider nog analoog levert heeft hij ook nog DVB-C...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Heeft geen nut. Er is geen enkele provider die het nog levert aan nieuwe klanten.

Maar terug komend op Telfort: totale onzin dus. Ik zou een account aanmaken op het Telfort forum en vragen om hulp van hun Webcare. Stuk betere mensen dan de telefonische klantenservice. Dit is heel apart. Je had gewoon Telfort oud pakket en hebt nu nieuw pakket. En 200 Mbit is gewoon leverbaar, dat weet ik 200% zeker (sorry voor de woordgrap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Barre73 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:04:
Er is geen enkele provider die het nog levert aan nieuwe klanten.
Jawel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Grappig. Dit ging over Meppel. Anders had ik Jonaz ook wel genoemd (Amersfoort en omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Barre73 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:45:
[...]

Grappig. Dit ging over Meppel. Anders had ik Jonaz ook wel genoemd (Amersfoort en omgeving).
Ik dacht dat de reactie was op Fiber. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
D4NG3R schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:54:
[...]

Ik dacht dat de reactie was op Fiber. ;)
Was het ook. En dan nog is Caiway geen provider die je normaal daaronder schaart (aangezien het primair een kabelaar is die ook op glasvezel van CIF levert). Maar dit ging natuurlijk over de providers die voorheen via KPN-ITNS (Glashart Media) leverden. Inclusief een tweede signaal via DVB-C en analoog. Dus op Reggefiber netwerken.
Dat is niet meer mogelijk momenteel. Bestaande klanten die het nog hebben zullen dat ook nog wel even houden. Maar nieuwe klanten kunnen het niet meer krijgen. Dan krijgen ze standaard een KPN WBA oplossing (zoals Brownfox dus nu met Telfort ook heeft gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BrownFox schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:16:

Ik kon voor dezelfde prijs 200mbit krijgen ipv 100mbit als ik zou overstappen van voormalig reggefiber naar het superieure KPN (woorden van Telfort). Het was voor mij wel even afwegen aangezien ik veel waarde hecht aan DVB-C. Maar goed, daar zou ik dan misschien wel overheen kunnen komen dus ik ging voor de 200mbit. Ik kreeg daarop te horen van de sales persoon van Telfort dat ze eerst 100 mbit moesten aanvragen en daarna upgraden. Ik met de gedachte, ach het komt wel goed. Na het overzetten van de genexis (oef nu geen telefoon meer in de genexis) kreeg ik ook een router van KPN met telefoon aansluiting (niet bij stil gestaan dat ik mijn eigen router niet meer "goed" kon gebruiken). Maar goed... Uiteindelijk alles overgezet kreeg ik de melding dat ik geen upgrade kon krijgen naar 200mbit op mijn adres (KPN kan het wel leveren, telfort niet).

1. Ik wil graag DVB-C
2. Ik wil graag mijn telefoon aansluiting op de genexis en niet op een router van KPN
3. Ik heb een rottige KPN experiabox die ik niet weg kan doen ivm de telefoonlijn, tevens kan ik de instellingen die ik altijd maak niet meer goed doen en moet ik mijn asusrouter als wireless accespoint gebruiken.

Na bellen met Telfort en mijn onvrede geuit te hebben kunnen ze helemaal niks voor mij doen, en is het voor hun een gedane zaak. Ongedaan maken en terug draaien kan niet. Volgens Telfort is het mijn probleem geworden.

Na jaren Telfort is dit mijn laatste periode die ik bij Telfort heb, de salesman zal denk ik zijn bonus gehad hebben, maar helaas over mijn rug.
Vervelend dat je op deze manier genaaid bent. Geen goed woord voor over.
Verder wil ik wel even inhaken op het Genexis vs Experiabox stukje.

De Genexis is nog een overblijfsel van de Reggefiber ISP fabriek. Die hadden een eigen DVB (TV) en IMS (Voice) backend. Nadat Reggefiber over was genomen door KPN, is er bij KPN besloten om de Reggefiber backends uit te faseren (want ze willen geen dubbele kosten).

DVB-C en de voice poorten op de Genexis stoppen op een gegeven moment compleet.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JackBol schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:32:
[...]

Vervelend dat je op deze manier genaaid bent. Geen goed woord voor over.
Verder wil ik wel even inhaken op het Genexis vs Experiabox stukje.

De Genexis is nog een overblijfsel van de Reggefiber ISP fabriek. Die hadden een eigen DVB (TV) en IMS (Voice) backend. Nadat Reggefiber over was genomen door KPN, is er bij KPN besloten om de Reggefiber backends uit te faseren (want ze willen geen dubbele kosten).

DVB-C en de voice poorten op de Genexis stoppen op een gegeven moment compleet.
Dat verhaal is ook niet helemaal compleet, want de Reggefiber backends waren al in 2011 gestopt (voorheen WGDO). Daarna was het KPN die het uitrolde onder de naam ITNS. Voor afnemers heette dat WMP+. Die + slaat dan op het extra DVB-C signaal. En daarvoor werden diverse Genexis modems/NT's gebruikt, afhankelijk van de door Reggefiber gemonteerde FTU.

In de zomer van 2015 is uiteindelijk besloten te stoppen met de aanleg van dit parallelle deel en alleen nog KPN WBA uit te rollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:59
BrownFox schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:16:

1. Ik wil graag DVB-C

Als jij bewijs hebt van die 200Mbit die je aangeboden is en die je afgesloten hebt, dan zou ik lekker Telfort in gebreke stellen en mijn contract ontbinden en een andere provider zoeken.
Kan Telfort wel vinden dat het jouw probleem is, maar dat is toch echt niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Ik probeerde afgelopen week om met het gelinkte persbericht Telfort alsnog zover te krijgen om mijn DVB-C signaal mee te verhuizen, maar zonder resultaat. Volgens de dame in kwestie bood het verhuissysteem hier geen mogelijkheden meer voor. Typisch gevalletje "Computer says no" natuurlijk, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Nu maar iemand met Ziggo (of iemand die nog DVB-C bij zijn glasvezel heeft) vinden waar ik mijn 4-voudige DVB-C tuner mag plaatsen en een VPN servertje, zodat ik in ieder geval nog via een omweg via DVB-C kan kijken en opnemen 8)7

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Afhankelijk van wat je ervoor over hebt kan je naast je glasvezelverbinding een Play Start abonnement nemen bij Ziggo voor € 24,95. Maar goed ik kan niet in jouw portemonnee kijken.
Pagina: 1