Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opmerkelijk WIFI probleem

Pagina: 1
Acties:

• Derecho
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-03 14:55
Hey folks,

Sinds een paar maand heb ik een opmerkelijk probleem waar ik kop nog staart aan kan krijgen. Kunnen jullie me misschien op weg helpen om het op te lossen?

Het betreft een 2jaar oudeToshiba C55-A-1N1 laptop die nu windows 10 draait, maar vorige week nog Windows 8.1, met een ingebouwde Atheros AR956x wifi chip. De driver versie is 10.0.0.326 . Sinds een paar maand valt het Wifi signaal regelmatig weg, terwijl een GSM en NUC vlabkij (binnen 1m) perfect signaal hebben.

Via ethernet kabel is het signaal uitstekend, maar dat is niet optimaal met 2 deuren tussen in. Nu was ik het kotsbeu, en heb daarom een nieuwe WIFIdongle gekocht, TP-link wireless usb., driver 5.1.16.0 Wat blijkt, na 7 dagen vertoont die net het zelfde probleem. De GSM en NUC werken nog steeds perfect. Intussen is de windows geupgraded naar 10.

Zoals aangegeven, ik weet langs geen kanten meer wat er aan de hand is. Mijn vermoedens gaan richten een DNS of hardware probleem. Het maakt geen verschil of de laptop aan de voeding hangt of niet. Het signaal valt nog regelmatig weg.

Dit is wat de Window event viewer zegt: " The network interface "TP-LINK Wireless USB Adapter" has begun resetting. There will be a momentary disruption in network connectivity while the hardware resets.
Reason: The network driver detected that its hardware has stopped responding to commands.
This network interface has reset 1 time(s) since it was last initialized."

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:32

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Nuke & Pave :+

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Verwijderd

Heb je dat alleen thuis of ook op andere plekken met deze laptop?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Heeft de TP LInk niet toevallig dezelfde wifi chip? Of een Atheros chip? Treed het probleem ook op met vorige driverversies?

• Derecho
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-03 14:55
Bedankt voor het meedenken.

Ik gebruik de laptop enkel thuis, in verschillende kamers.. De chips zijn verschillend: de dongle is overigens dit exemplaar. http://www.tp-link.us/pro...r-T2U.html#specifications Naar ik heb begrepen is het een Mediatek chipset.

Ter info: de router is de alom aangeprezen Asus RT-AC68U, met zowel een netwerk op 2.4GHz als 5 GHz. Opvallend is ook dat de dongle het 5 GHz signaal niet oppikt..Een raar detail. In de Device Manager staat de 2.4 GHz uitgeschakeld, maar desondanks verbindt de dongle wel met het 2.4GHz netwerk.. Nou breekt m'n klomp :?

De onboard WIFI had het probleem ook met oudere drivers. De dongle is de nieuwste beschikbare driver volgens Winblows 10. :+

Soit, sinds ik de DNS op 8.8.8.8 heb gezet is de verbinding niet meer weggevallen. Hopen dat het zo blijft. Nu eerst een paar weken bekomen op vakantie :-D