Rabobank omnikassa domein verwijst naar intern IP

Pagina: 1
Acties:

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-11 16:01
Gister viel mij op dat https://omnikassa.rabobank.nl/ een ongeldig SSL certificaat had, namelijk dat van mijn locale DEV host. Na een tijd zoeken waarom ik met die URL in godsnaam bij mijzelf terecht zo komen (hosts file, kaspersky, etc) blijkt het daadwerkelijk 127.0.0.1 in de DNS van rabobank te staan.

Ik heb uiteraard de bank gebeld met de vraag of het wel klopt en zoja waarom, maar dat lijken ze niet echt te snappen of niet te interesseren. Na 15 min heb ik het iig opgegeven.

Heeft iemand een idee waarom ze voor deze zo'n externe bereikbare domeinnaam 127.0.0.1 zouden gebruiken? Ik vind het maar vaag :/

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

De link werkt niet

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
De link werkt wel. Maar blijkbaar linkt die naar localhost, zoals de TS claimt... Gebruik geen Rabobank dus geen idee of de url normaal ergens anders heen wijst.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een simpele nslookup laat inderdaad zien dat het A-record verwijst naar 127.0.0.1

Wanneer je deze link of URL zou willen bezoeken lijkt het inderdaad alsof de link niet werkt. Echter, zodra je een webserver zou draaien op het systeem waarop je de link wilt benaderen werkt de link ineens wel, maar krijg je je lokale website voorgeschoteld.

Ik denk niet dat Rabobank dat op deze manier heeft bedoeld :)

https://discord.com/invite/tweakers

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik werk als externe bij de Rabobank (let op: ik representeer de bank niet en ga verder ook niet in op vragen/opmerkingen over de bank) en heb dit berichtje even doorgestuurd aan een aantal personen waarvan ik denk dat die de korte lijnen om dit op te pakken wel kennen. In ieder geval bedankt voor het posten :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klinkt alsof je op jouw kassa een extra website moet draaien die met omnikassa communiceert.
Makes perfectly sense to me

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-11 16:01
BoyGenius schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:12:
Ik werk als externe bij de Rabobank (let op: ik representeer de bank niet en ga verder ook niet in op vragen/opmerkingen over de bank) en heb dit berichtje even doorgestuurd aan een aantal personen waarvan ik denk dat die de korte lijnen om dit op te pakken wel kennen. In ieder geval bedankt voor het posten :)
Thnx! :)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ah ja, de omnikassa. Als ontwikkelaar adviseer ik de klant om altijd wat anders te kiezen.
Pay, Molli, Buckaroo, etc. etc.
Wij weten allemaal wel wat de voorkeur geniet (kosten....) :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1