Verwijderd

Topicstarter
Vraagje omtrent een AVR-x4100.

Mijn oude denon versterker had zelf door wat voor een audio hem via ( spdif) werd aangeboden en pakte zelf de juiste modus. ( DTS film/ DTS modus/ Surround film/surround modus).

De AVR-x4100 doet dit tot nu toe niet goed via HDMI/DVI.
Even iets over de hardware.
De AVR-X4100 is aangesloten op een pc ( windows 7) via een ATI/AMD 3870 ultimate kaart via DVI--->hdmi blokje naar een van de HDMI aansluitingen op de versterker.
Op de versterker zitten 2 fronts/2 backs/2 surround backs/center en een subwoofer.

Ik speel een willekeurige film af via VLC. Via VLC kies ik de AMD audio interface ( standaard doet die het niet). Vervolgens gaat de fim wel spelen, echter moet ik zelf via de afstands bediening van de versterker de modus kiezen, echter deze modus is niet de modus die ik wil hebben.

Neem bijvoorbeeld art of Flight. ( DTS film), dan kan ik kiezen op de handmatige wijze, Stereo, Dolby surround, DTS Neo-X cinema, Multi ch stereo, mono movie, of virtual. Maar DTS kan ik niet kiezen, en hij pakt hem ook automatisch niet.

Heeft dit wellicht te maken met de dvi naar hdmi converter, of wellicht de hdmi kabel ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

heeft het bij een vorige receiver wel gewerkt? Hoe staat je audio instelling in Windows?
Klinkt alsof het type signaal niet goed meegestuurd wordt. Stuur je PCM of bitstream uit? Je wilt PCM hebben, die stuurt signaaltype mee.
En de Denon op auto zetten.

[ Voor 80% gewijzigd door The Eagle op 26-11-2015 22:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:33:
Een DVI kabel stuurt bij mijn weten geen audio door. Dus dan moet er vanaf je PC denk ik nog een kabel naar je receiver lopen, correct?
Er loopt verder geen audio kabel meer tussen de pc en de versterker, het geluid gaat dus kennelijk wel over de DVI/HDMI verloopstekker.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Wat heb je voor uitvoer op de PC staan? Bitstream of LPCM? Als je bitstream pakt dan zal de receiver de verzonden track herkennen en in de display laten zien wat er af wordt gespeeld. Als je op LPCM zit heeft de PC de audio al uitgepakt en herkent de receiver niet meer wat het is.

De keuzes die jij noemt zijn allemaal DSP-opties die de track aanpassen dan wel forceren op bijvoorbeeld All Channel Stereo. Wat als je de Denon op "Direct" zet? Dat werkt hier naar behoren.

Aan de HDMI-kabel mag het niet liggen, die heeft geen limiet dat DTS wel kan en Dolby Digital niet. Verloop van DVI naar HDMI moet dat ook niet zijn. Ik zou het in de instellingen zoeken.
The Eagle schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:33:
Een DVI kabel stuurt bij mijn weten geen audio door. Dus dan moet er vanaf je PC denk ik nog een kabel naar je receiver lopen, correct?
ATI had in de vroegere series een speciaal DVI-blokje wat audio door kon sturen naar HDMI. Dus audio over DVI was daardoor wel mogelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Post al geedit. Maar men was me voor. Verder wat jij zegt, hoe staat de uitvoer enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:36:
Wat heb je voor uitvoer op de PC staan? Bitstream of LPCM? Als je bitstream pakt dan zal de receiver de verzonden track herkennen en in de display laten zien wat er af wordt gespeeld. Als je op LPCM zit heeft de PC de audio al uitgepakt en herkent de receiver niet meer wat het is.

De keuzes die jij noemt zijn allemaal DSP-opties die de track aanpassen dan wel forceren op bijvoorbeeld All Channel Stereo. Wat als je de Denon op "Direct" zet? Dat werkt hier naar behoren.

Aan de HDMI-kabel mag het niet liggen, die heeft geen limiet dat DTS wel kan en Dolby Digital niet. Verloop van DVI naar HDMI moet dat ook niet zijn. Ik zou het in de instellingen zoeken.

[...]

ATI had in de vroegere series een speciaal DVI-blokje wat audio door kon sturen naar HDMI. Dus audio over DVI was daardoor wel mogelijk.
Hij staat op PCM, kan niet echt een andere modus vinden. Eens even kijken of een driver update van de videokaart wat andere opties geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels werkt alles. De oude videokaart ( 3850) is vervangen door een 7850. Daardoor had ik in ieder geval veel meer encoded formats qua dolby surround modussen op de pc. Tevens ben ik nu ook van de DVI/HDMI converter af. Na wat testen bleek die nog steeds geen bitstreaming te doen. Echer na wat googlen kwam ik erachter dat je via FFDshow ( 64 bits( als je een 64 bits os hebt)) je filters kan editten en aanpassen zodat bitstreaming via de mediaplayer classic werkte.

Bedankt voor het meedenken allen.

http://www.mediasmartserv...ur-windows-7-htpc-part-i/
Pagina: 1