MSI Z77-GD45 start moeizaam op, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:33
Beste Tweakers,

Ik heb een moederbord overgenomen via Marktplaats, welke als defect verkocht werd. De enige beschrijving die erbij stond was dat hij geen beeld gaf.

Ik heb geprobeerd hem op te starten, dit gaat moeizaam. Het gaat als volgt: ik druk de powerbutton in, vervolgens beweegt de CPU fan voor <1 seconde en stopt. Een tel later beweegt de CPU fan nogmaals <1 seconde. Na een tel spins de CPU fan naar maximaal toerental en remt langzaam af tot een bepaald RPM.

Dat is wat betreft de CPU fan, ik krijg geen reactie op het beeldscherm ook geen codes o.i.d.

Ik heb de CMOS gereset, dit mocht niet baten. De voeding werkt goed bij mijn andere systeem, hier ligt het dus niet aan. Ook het geheugen heb ik getest en werkt goed (heb deze ook al verwisseld van RAM sloten).

Iemand enig idee of dit nog te fixen is? :P Alvast bedankt!

Edit:

De processor die ik gebruik is een i5 2400 en ik gebruik Corsair Vengeance 8GB 1600MHz geheugen. De voeding is een Cooler Master Real Power M620.

[ Voor 8% gewijzigd door Koen179 op 26-11-2015 22:20 ]

• Koen179
Kleine bump

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
CPU ook getest in een ander systeem? als deze ook goed werkt is of de chipset van het moederbord stuk en/of de bios chip corrupt lijkt mij.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Er zijn naar mijn idee twee aanleidingen: cpu pins verbogen of te weinig power..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Koen179
Bedankt voor jullie reacties, ik heb besloten om het moederbord als defect te verkopen. Ik denk dat de chipset dan kapot is, want de processor werkt in een ander systeem wel gewoon goed. Te weinig power zat ik ook aan te denken, maar dat zou raar zijn want de voeding is niet van slechte kwaliteit en ook niet versleten o.i.d.

Toch bedankt voor jullie input :)