• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
Dag medetweakers,

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen. Ben de trotse bezitter van een fijne iPhone 6 en probeer Siri nu zover te krijgen dat ze ook naar me luistert zonder dat ik de homeknop ingedrukt hou, als de iPhone aan de lader ligt dus. Dat lukt dus niet.

Als ik Siri wil leren naar mijn stem te luisteren werkt het niet. Siri lijkt me niet te horen. Kan in de eerste stap een aantal keer He Siri zeggen en ik zie op het scherm dat er wat geregistreerd wordt maar hij gaat niet verder naar de volgende stap.

Integendeel: na een aantal keer proberen meldt Siri dat ze me niet verstaan heeft en of ik het nog eens wil doen. Gaat over de nieuwste iOS. Siri gebruiken dmv de homeknop werkt perfect. Reset heb ik al geprobeerd.

Iemand de gouden tip voor me? O+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Heb je de iPhone al gereset (soft reset)? Ik heb hetzelfde probleem gehad met een lager model iPhone en na opnieuw starten werkte het wel.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Yup, al geprobeerd, maar helaas nog steeds niets :(

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 20:12
En als je Siri wat dichter bij je mond houd?

Wat soms ook nog wel eens helpt is de instellingen resetten, dus niet alles, maar alleen de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Hmm, zou kunnen, normaliter ligt de iPhone op tafel en praat ik er tegen dus met iets van 40 centimeter afstand. Vanavond nog maar eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

PaulDeley schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:16:
Hmm, zou kunnen, normaliter ligt de iPhone op tafel en praat ik er tegen dus met iets van 40 centimeter afstand. Vanavond nog maar eens proberen dan :)
Hmm er zijn onlangs op het iOS 9 draadje de nodige posts (ook van mij) geweest omtrent dit probleem.
[iOS 9] Ervaringen & Discussie
Voornamelijk bij iPhone 6 en 6S Siri taal op Nedrlands en Engels lukt niet bij de Nederlandse iPad taal.
Sommige lukt het wel bij Engelse iPad taal, Hey, Siri.

Dus als ik het goed begrijp is dit niet iets wat ondertussen in iOS 9.2 verholpen is?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Nou, geprobeerd maar dat was het hem ook niet :( Denk dat ik dan maar een afspraak bij de Genius bar maak want ik wil het wel werkend hebben ... als ik dan in de auto onderweg ben wil ik aan Siri kunnen vragen ergens naartoe te navigeren :*)

Update : gefixed! :D

Bleek dat het aan mijn uitspraak lag ... zat nog een keer de video te bekijken van de tweakers.net bespreking van iOS9 en daar sprak Wout het anders uit. Dat ook geprobeerd en ineens was het probleem opgelost _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door DePaul op 12-12-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
Thanks for sharing! Hier het probleem ook opgelost door de uitspraak van Wout:)

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat filmpje vinden? Heb ook problemen met Siri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee kon het niet vinden. Maar bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook opgelost door naar het filmpje te kijken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

instellen Hé Siri werkt niet:
Ik had nieuwe iphone 7 gekocht maar ik kon hé Siri niet activeren. Van alles geprobeerd. Toen apple gebeld en die adviseerde om met Itunes op pc, terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Je kon dit niet doen met een reservekopie en die dan terug zetten, dan zou de bug erin blijven.
Ik baalde en ben eerst terug gegaan naar de Mediamarkt waar ik hem had gekocht. Aan de balie was het binnen 2 minuten opgelost. Je spreekt namelijk in: Hé, Siri. Dus met een kliene pauze ertussen, deze korte pauze moet je weglaten en HéSiri aan elkaar vast uitspreken. Op mijn ipad air werkt het nu ook.
Opgelost, met dank aan de jongen van de balie Mediamarkt Rotterdam Alexander..

Verwijderd

Soeliko,

Jij gaf de GOUDEN tip.

Nadat mijn geliefde (tevens vrouw en moeder van onze kinderen ;p ) 1,5 uur aan het brullen was geweest tegen haar nieuwe iPhone 7 en bijna in tranen raakte, las ik je bijdrage.

En ja hoor, de 2e poging "HeySeeree" werd verstaan!; *een woord*, *geen* spatie/pauze.

Moderators: die post verdient een 'keep on top' ! ;)

Speciaal voor deze reactie aangemeld bij Tweakers,

Groet! :)

H.P.
Pagina: 1