• Camaro79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Ik hoop dat ik deze vraag in het juiste topic heb geplaatst...

Recent heb ik een nieuwe TV en een nieuwe receiver gekocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 55PUS7909 Zwart€ 989,-€ 989,-
1Pioneer VSX-930-K€ 500,-€ 500,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.489,-

Echter heb ik er sinds kort problemen mee.
Het begon met regelmatig storingen op mijn tv. Flikkeringen in vele kleuren op de tv bij het omschakelen van een uitgang op mijn receiver.
Ik heb nu alle HDMI kabels vervangen Ik dacht eerste instantie dat daar de storing vandaan kwam.
Wanneer ik direct met mijn tv Netflix afspeel heb ik nergens last van.

Ineens kreeg ik via mijn KPN Arris kastje (staat ook via mijn receiver aangesloten) een groene verticale streep rechts in het beeld. De streep wordt alleen zichtbaar als ik recht voor de tv of rechts van de tv zit. Als ik er links voor zit, zie je het niet. Als ik er dicht op zit, lijkt het net of de tv uit 2 lagen bestaat (wellicht omdat het een 3d tv is?) en de voorste van deze lagen staat een halve cm naar links.

Vervolgens heb ik mijn KPN kastje rechtstreeks op de tv aangesloten en de streep is weg.
Zodra ik deze weer terug aansloot, kwam hij weer tevoorschijn. Erna heb ik mijn KPN kastje omgewisseld voor een andere (ik heb er 2 in huis). De groene streep was weg....
Zodra ik mijn playstation opstartte (ook deze staat via mijn receiver aangesloten) kwam de groene streep weer tevoorschijn.

Alles lijkt of het aan de receiver ligt, maar het wordt nog interessanter....
Wanneer de groene streep er is, gaat deze niet zomaar weg. Ook al zet ik mijn receiver uit. Als ik dan bijvoorbeeld de app Netflix op mijn tv open en een film selecteer, blijft de groene streep nog staan. Als de film echt start, gaat de groene streep pas weg.

Is er iemand bekend met dit probleem? of weet in welk apparaat ik het moet zoeken? Wel handig als ik naar de juiste fabrikant stap.