• _Dario_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Hallo allemaal,

Een jaar geleden heb ik eindelijk een nieuwe pc aangeschaft met een 5TB WD HDD waarvan bij het installeren van de pc ik een 500 SSD HDD als C-schijf en de 5TB als 2e schijf (H) ik toen (voor tijdelijk) deze voor 2,5TB heb ingesteld. Omdat ik die overige 2,5 TB nog niet nodig had heb ik het volledig gebruiken telkens opgeschoven.
Nu ben ik zover dat ik via Computer Beheer die 2e 2,5 TB er bij wil doen, alleen zie ik helemaal niet hoe dat moet. Ik zet mijn cursor op het zwarte vlak van die schijf die nog niet in gebruik is, via de rechtermuisknop raak ik het dan een beetje kwijt.;(

Let wel, ik weet wel wat van computers maar aub geen ingewikkelde IT-taal/afkortingen. :F

Oftewel, weten jullie misschien hoe ik dat moet doen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zoek even op schijfbeheer. W10 met windows knop en gelijk intypen.
Dan zie je allemaal partities. Als het goed is staat er ergens een 2,5 TB volume die gebruikt is en een die niet gebruikt is(niet-toegewezen). Rechterklik op de gebruike en klik op uitbreiden of volume uitbreiden.
Dan volg je de wizard en hopelijk kom je er dan uit.

• _Dario_
Nee, maar bijna. Ik heb dan via rechtermuis knop Volume Uitbreiden licht dus niet mogelijk, wel Volume Verkleinen donker kan ik dus bewerken, de andere mogelijkheden heb ik weinig aan.
ook als ik op verkleinen klik is het daadwerkelijk alleen verkleinen.

Verwijderd

Zou je eens een paar screenshots kunnen maken?

• _Dario_
Ik lees net dat ik niet genoeg 'Karma' heb dus dat gaat 'm nog niet worden ben ik bang.

Verwijderd

Een linkje naar imgur.com of dergelijke is geen probleem ;)

Verwijderd

https://www.windowscorner...fbeheer_van_Windows_7.php
Geldt ook voor latere windows versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zat op de goede weg _Dario_. Je had op het blauwe, al toegewezen deel moeten klikken, niet het zwarte unallocated. Je wilt geen nieuwe partitie maken, maar de bestaande uitbreiden. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1