• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 15:15

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Ik heb me suf gezocht, maar kon geen antwoord vinden. Al is een telefoon niet het makkelijkste middel...

Ik ben voornemens om een nieuw moederbord te nemen. Te weten de Gigabyte G1.Sniper B7. Waar ik nog even mee stoei is het geheugen. Ik heb daarbij nu Corsair Vengeance DDR4 geheugen met een snelheid van 2.400MHz. Het moederbord ondersteund echter 2.133MHz.

Dan komen er een aantal vragen bovendrijven.
- Betekent dat dit dan niet werkt of draait het geheugen dan gewoon langzamer?
- Is de ondersteunde snelheid op het MoBo nog te verhogen door op een of andere manier over te klokken?

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 16:58
1. Je geheugen draait max op 2133Mhz
2. Volgens mij kun je alleen je ram overklokken, niet je moederbord.
:)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat Frostbiter zegt... Let wel op of dat ram wel in de QVL staat van dat mainboard.. Zeker als je beginner bent, koop ram dat getest is met je bord.

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 15:15

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:30:
Wat Frostbiter zegt... Let wel op of dat ram wel in de QVL staat van dat mainboard.. Zeker als je beginner bent, koop ram dat getest is met je bord.
Ik neem aan dat QVL staat voor iets in de orde van Quality Validated List? Als in een lijst van compatibele producten?

Zie ik het overigens goed dat alleen de Z170 chipset van de 1151 sockets overweg kan met DDR4 geheugen boven de 2.133 MHz? Alle B170 en H170 moeder borden die ik bekijk hebben enkel 2.133MHz als supported staan.