De eerste laptop met Office 2016 is uitgerold en nu wil Outlook 2016 niet met de Exchange 2010 server connecten. Ik heb wat gelezen en het blijkt dat Outlook 2016 alleen via Autodiscover kan worden ingesteld. Dat is nog helemaal niet geimplementeerd, dus ik heb het volgende gedaan:
Situatie (fictieve IP en naam):
voorbeeld.nl DNS beheer ligt bij een externe partij
Er worden self signed certificates gebruikt.
Mail.voorbeeld.nl wordt eerst naar een bedrijf gestuurd die de spam afvangt en daarna wordt het doorgestuurd naar het IP adres van de mailserver (60.1.1.1) fictief
Wat heb ik gedaan:
Ik heb een autodiscover.voorbeeld.nl A Host record laten aanmaken naar 60.1.1.1 fictief
De hosting provider heeft een SRV record aangemaakt:
_autodiscover
_tcp
poort: 443
host : autodiscover.voorbeeld.nl
Ik kan nu autodiscover.voorbeeld.nl pingen en die komt nu op onze mailserver uit. Daar draait ook OWA op (die het wel gewoon doet). De Microsoft Remote Connectivity Analyzer geeft nog steeds aan dat autodiscover niet werkt;
"Bezig met het uitproberen van elke methode om de service Automatisch opsporen te contacteren.
Er kon op geen enkele manier contact worden gemaakt met de Autodiscover-service. "
"Testen TCP-poort 443 op host voorbeeld.nl om de garanderen dat deze reageert en beschikbaar is.
De gespecificeerde poort wordt geblokkeerd, reageert niet of reageert niet zoals verwacht.
Bijkomende details
Er is een netwerkfout opgetreden tijdens het communiceren met de externe host."
Dit snap ik dus niet, omdat er ook OWA al op draait (https). Zou hij naar het voorbeeld.nl domein kijken of daar een autodiscover op zit?
Ik heb sowieso de indruk dat ik iets ben vergeten, maar ik weet niet wat.
Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven? Kan ik dit ook bijvoorbeeld op een andere manier aan de praat krijgen?
Situatie (fictieve IP en naam):
voorbeeld.nl DNS beheer ligt bij een externe partij
Er worden self signed certificates gebruikt.
Mail.voorbeeld.nl wordt eerst naar een bedrijf gestuurd die de spam afvangt en daarna wordt het doorgestuurd naar het IP adres van de mailserver (60.1.1.1) fictief
Wat heb ik gedaan:
Ik heb een autodiscover.voorbeeld.nl A Host record laten aanmaken naar 60.1.1.1 fictief
De hosting provider heeft een SRV record aangemaakt:
_autodiscover
_tcp
poort: 443
host : autodiscover.voorbeeld.nl
Ik kan nu autodiscover.voorbeeld.nl pingen en die komt nu op onze mailserver uit. Daar draait ook OWA op (die het wel gewoon doet). De Microsoft Remote Connectivity Analyzer geeft nog steeds aan dat autodiscover niet werkt;
"Bezig met het uitproberen van elke methode om de service Automatisch opsporen te contacteren.
Er kon op geen enkele manier contact worden gemaakt met de Autodiscover-service. "
"Testen TCP-poort 443 op host voorbeeld.nl om de garanderen dat deze reageert en beschikbaar is.
De gespecificeerde poort wordt geblokkeerd, reageert niet of reageert niet zoals verwacht.
Bijkomende details
Er is een netwerkfout opgetreden tijdens het communiceren met de externe host."
Dit snap ik dus niet, omdat er ook OWA al op draait (https). Zou hij naar het voorbeeld.nl domein kijken of daar een autodiscover op zit?
Ik heb sowieso de indruk dat ik iets ben vergeten, maar ik weet niet wat.
Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven? Kan ik dit ook bijvoorbeeld op een andere manier aan de praat krijgen?
Beauty is in the eye of the beerholder