Toon posts:

Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik de nieuwere games met mooie graphics en met goede FPS kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer mag maximaal 850 tot 900 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf een lijstje gemaakt met onderdelen voor een gaming PC. Deze staat helemaal onderaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet heel veel eisen. Wat wel fijn zou zijn is dat de PC redelijk stil is.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag feedback op mijn samengesteld PC. Ik wil graag weten of alles goed bij elkaar past, of dat er problemen kunnen ontstaan. Ook wil ik graag horen welke verbeteringen ik kan toepassen. Alvast bedankt! :D

Groeten, Tim Karman.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 237,99€ 237,99
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 236,95€ 236,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 44,95€ 44,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 69,90€ 69,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,70

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Welke games?
Ik mis een SSD
De voeding is slecht leverbaar
De I5 6600 kun je verwisselen door een I5 6500

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Qua games moet je kijken naar: Fallout 4, Black Ops 3, League of Legends, Civilization etc. Wat moet ik dan als voeding gebruiken? Heb namelijk gelezen dat een 400 W voeding te krap is voor de grafische kaart. En waarom een i5 6500 i.p.v een 6600? Bedankt!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:38:
Heb namelijk gelezen dat een 400 W voeding te krap is voor de grafische kaart.
Dat heb je verkeerd gelezen of je hebt het goed gelezen maar de bron klopt niet. :p

Een PC zoals deze zal zo'n 275W maximaal uit de voeding trekken, een voeding welke dit op de 12V kan leveren, twee PEG connectors heeft voor de videokaart en van goede kwaliteit is moet dus voldoen.

En er zijn 350W en 400W voedingen verkrijgbaar welke hieraan voldoen, de meesten niet overigens, maar een aantal wel.
En waarom een i5 6500 i.p.v een 6600? Bedankt!
De i5 6500 geeft iets meer waar voor je geld, is iets langzamer maar prijs/prestatie is wel iets beter, een i5 6400 heeft echter een nog iets betere prijs/prestatie. Maar de verschillen zijn niet groot, het maakt dan ook niet veel uit welke je neemt.

Kun je trouwens vertellen hoe je op deze onderdelen bent gekomen? Dan is het misschien mogelijk om betere onderdelen te vinden voor jou wensen. Voor de ene is iets anders beters dan voor de andere omdat niet iedereen dezelfde eisen en wensen heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Dus ik kan voor deze set-up een voeding gebruiken van 350 400W? Zou je een paar goede voedingen kunnen noemen? Ik ben op deze onderdelen gekomen door deze site eigenlijk. Ik heb een beetje rondgekeken bij de Best Buy Guide systemen. Hieruit heb ik deze onderdelen een beetje samengesteld. Maar zoals ik eerder heb gezegd heb ik niet veel verstand van wat nou goed bij wat past. :P

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
be quiet! System Power 7 400W

• -The_Mask-
  • Niet online
Laten we maar beginnen bij het begin. Waarom heb je de behuizing gekozen? Omdat je hem er mooi vindt uit zien neem ik aan? De behuizing heeft echter ook een venster dan is het wel zo mooi om wat in de PC zit ook op elkaar af te stemmen en er netjes uit te laten zien.

Zie ook dat je wil dat de PC redelijk stil is. Wat versta je daar onder? Onhoorbaar stil of licht hoorbaar? En gaat het er dan alleen om dat die zo stil is als je gewoon wat internet e.d. of ook tijdens gaming?

Zie ook dat je geen SSD in het systeem hebt zitten. Een SSD is een vervanger van de HDD of kun je naast een grote HDD zetten voor opslag. Het grote verschil met een normale HDD is dat een SSD vele malen sneller is. Dus werkelijk alles wat je start zal veel sneller starten. PC zelf start sneller, programma's en games starten sneller, levels laden sneller, etc.

Moet je alleen even nagaan hoeveel opslag je nodig hebt. Foto's en films enzo heeft niet zoveel nut op een SSD, dat kan prima op een HDD, maar games en Windows op een SSD plaatsen zorgt voor het veel sneller starten van de PC en programma's en games.

Wat voor beeldscherm, toetsenbord, muis en speakers heb je nu?

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik heb de behuizing eigenlijk alleen gekozen omdat ik hem er wel strak uit vind zien, maar het maakt me niet heel veel uit als de PC er niet mooi uitziet. Ik wil wel graag dat de PC, zowel bij internet als gamen, zo stil mogelijk is. Ik heb zelf ook een laptop die eerst een HDD schijf had, maar heb daarin een SSD gedaan. Het is inderdaad een wereld van verschil met de laadtijden. Daarom denk ik dat ik er een SSD in doe, met daarbij nog een HDD schijf voor meer opslag. Ik heb ook nog geen beeldscherm maar die krijg ik van m'n vader. Ik heb al wel een toetsenbord, maar dat is gewoon een standaard ding niet veel bijzonders aan. De muis die ik heb is een Trust GXT 25.

• KappaRoss
Als je een high end pc koopt, ga je toch niet met een budget toetsenbord en een trust muis gamen? Nooit op randapparatuur besparen.. En waarom nooit besparen.. Omdat..
Je kijkt de hele tijd naar je scherm..
Je hebt de muis in je hand..
Je typt met je toetsenbord..
Ik zou iig kijken naar een wat luxere toetsenbord en muis..
:)

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik gebruik al sinds jaar en dag simpele rubberdome toetsenbordjes van Logitech welke een tientje kosten, prima dingen wat mij betreft. Trust muis zou ik dan weer niet zo snel doen, maar ach als je niet anders bent gewend werkt dat ook gewoon goed. De games worden toch niet beter of leuker met een duurder toetsenbord en muis en iemand inmaken met een muis van twee tientjes en een toetsenbord van één tientje moet ook gewoon goed te doen zijn. :p

Hier het systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,80€ 193,80
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 220,95€ 220,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 44,95€ 44,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 62,95€ 62,95
1be quiet! Pure Rock€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,78

Als je alle fans aansluit op het moederbord en de fans temperatuur gestuurd laat aansturen door het moederbord is dit systeem muis en muis stil ook onder zware belasting. Totaal komt het systeem op zo'n 850 euro incl. verzenden uit. :)

Ik heb bij het systeem niet gekeken naar het uiterlijk van de onderdelen maar gewoon gegaan voor stilte en prestaties. De R9 380 die je eerst had gekozen is ook een prima kaart, maar verbruikt net wat meer en is iets minder stil daarom lijkt deze mij meer geschikt.

AMD Nieuwsdiscussie

• KappaRoss
De 960 heeft te kleine busbreedte (2-3 fps bonus? :?), ik zou lekker voor een R9 380 gaan, als je 4 GB aan VRAM wilt.. Maar hij verbruikt wel een stuk meer.

• -The_Mask-
  • Niet online
De GTX 960 heeft geen te kleine geheugenbus, 128 bit is spot-on. En wat bedoel je met 2-3 fps meer?

AMD Nieuwsdiscussie

• KappaRoss
Door de kleine busbreedte, kan de GTX 960 nooit 4 gb volledig benutten, de verschil is een paar fps..

• -The_Mask-
  • Niet online
Totale onzin, waarop baseer je dat? Is gewoon napraten van anderen die het ook niet snappen. Of kun je het ook nog onderbouwen?

Vroeger hadden we bijvoorbeeld 512MB GDDR5 met een 256 bit geheugenbus in een HD 4870. Is dan 1GB, 2GB of zelfs 4GB met een 256 bit geheugenbus dan ook onzinnig? Nee natuurlijk niet, het heeft immers niks met elkaar nodig. In de toekomst met GDDR5X zal je zelfs 8GB kunnen zien met 128 bit.

Maar andersom kan ook. Een Fury kaart heeft een 4096 bit geheugenbus en maar 4GB videogeheugen. Is dit dan veel te veel bandbreedte? Nee precies goed voor die kaart.

[ Voor 64% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2015 10:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Rustig maar jongens ;) In ieder geval super bedankt voor alle hulp! Ik waardeer het echt dat jullie de tijd nemen voor een PC maagd als ik :P Ik zal jullie nog laten weten hoe de PC loopt :D
Pagina: 1