Een SSD is deels een luxe, maar het maakt wel meer verschil dan alleen de laadtijden van Windows. Om te beginnen openen àlle programma's sneller en is de pc een stuk sneller (tot het punt dat ik eerder een SSD zou nemen en dan maar wat besparen op de processor). Specifiek voor games, is het nog zo dat open world games zoals GTA V vrij veel gebruik maken van de pagefile, en als je die op de SSD hebt staan, rijd je veel vlotter rond in de spelwereld. Een voorbeeld waar ik zelf veel verschil merkte is Batman Arkham Knight. Die game is niet zo goed geoptimaliseerd en het batmobile gedeelte vond ik op SSD een stuk aangenamer dan op HDD (het was voor velen eigenlijk niet te doen met pagefile op HDD). Maar denk nu niet dat het alleen slechte consoleports zijn die de pagefile graag op de SSD hebben.
Zoals al eerder is gezegd, een 250GB SSD is maar iets duurder dan een 1TB HDD. Doe het dan voorlopig zonder HDD, op een 250GB SSD kun je toch ook wat games kwijt. Ik heb hetzelfde gedaan met de pc van de broer van mijn vriendin, de eerste maanden met een 250GB SSD en daarna had hij genoeg gespaard voor een 3TB HDD. Die upgrade was heel eenvoudig, het houdt geen steek om het omgekeerd te doen.
En ik wil niet lullig doen, maar als jij als 15-jarige een 40" smarttv hebt staan, heb je niet te klagen over geldgebrek (wat je daar zei over sinterklaas vond ik heel flauw, ik denk dat het merendeel van de jongeren op hun 15de niets meer voor sinterklaas krijgt), en moet je weten wat je wilt. Als jij een goede game pc wilt, dan moet dat misschien ten koste van je tv, maar het is in elk geval goed dat je er voor wilt werken.
[
Voor 5% gewijzigd door
MacPoedel op 27-11-2015 00:27
]