ik heb 2 processors liggen hier in verband met een fout door computerzaak in volendam ik had een i5 2500 k boxed en heb nu een i5 3570 k boxed hier welke is beste van 2 om te overclocken ik draai op windows 10 pro 64 bit met een msi z77 mpower big bang moederbord 16 gig intern geheugen coolermaster v8 processorcooler erin
De 3570K naar mijn mening. Deze is nieuwer en biedt meer instructies per clockcycle. Daarbij is hij zuiniger in stroomverbruik, dus wordt minder warm. Dit vergemakkelijkt het overclocken omdat je dan minder hard hoeft te koelen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
de 2500K kun je over het algemeen iets hoger klokken ivm andere heatspreader; de 3570K is nieuwer en zal beter presteren op dezelfde klok. Ik zou de 3570k pakken; heb 'm zelf ook op hetzelfde moederbord
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
Maar helaas word de 3570 (Ivybridge in het algemeen) vaak juist warmer dan de oudere Sandybridge vanwege de heatspreader (bij Ivy zit er slechte kwaliteit koelpasta tussen, waardoor temperaturen hoger zijn).Techno Overlord schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:18:
De 3570K naar mijn mening. Deze is nieuwer en biedt meer instructies per clockcycle. Daarbij is hij zuiniger in stroomverbruik, dus wordt minder warm. Dit vergemakkelijkt het overclocken omdat je dan minder hard hoeft te koelen.
Klok voor klok zal een Ivy (dus de 3570) sneller zijn, maar denk dat de Sandy (2500K) beter zal overklokken.