Juiste NAS kiezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• markee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09 13:23
Ik zoek een?
Een goed werkende NAS. Ik heb van mijn werkgever een MacBook Pro Retina gekregen. Helaas maar een 128 gb versie. Nu zoek ik een NAS zodat ik daar mijn bestanden kwijt kan. Als het kan zou ik de NAS ook kunnen bereiken vanaf een ander netwerk (mijn werk). 1 of 2 bays is voldoende en laat ik zeggen 2 tot 4 TB opslag

Wat is je budget?
QoQ. Kwaliteit boven kwantiteit. Ik zie verschillende soorten NAS systemen met prijzen tussen de €100 en €1000,-. Nu vind ik €1000,- erg veel. Dus laat ik mijn pijlen richten op rond de €350,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Dit word mijn eerste NAS dus ik ben nog niet thuis in alle merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
zoals gezegd ga ik de NAS gebruiken met mijn MacBook Pro. Ik zou graag van uit mijn werk ook de NAS kunnen bereiken (als dat mogelijk is.

Op de NAS komen werk projecten te staan, mijn eigen huishoudelijke bestanden en boekhouding en nog wat meer.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Wat ik op dit moment gebruik is stack van TransIP. Ik heb de Stack gemount op me Mac en hierdoor dus 1TB extra ruimte (indien ik internet heb).

Verder heb ik ook voor me Backups (timemachine) een Synology Nas, ik vind Synology gewoon lekker werken en dit alles (2de hands) voor 300 euro aangeschaft

Verder voor een mooie vergelijking van de Nas systeempjes :
http://nl.hardware.info/r...aten-getest-en-vergeleken

[ Voor 54% gewijzigd door xleeuwx op 26-11-2015 13:36 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is wel interessant om goed naar de processor te kijken; zowel naar prestaties als naar energieverbruik. Bedenk ook van te voren of je wellicht video wilt gaan transcoden op je NAS, dan zul je voor een zwaardere processor moeten gaan. Ook als je niet gaat transcoden is het interessant om niet voor de allerlichtste processor te gaan aangezien die vaak maar matige throughput geven.

Hier ook een lichte voorkeur voor Synology. Heb ook met QNAP gewerkt en qua interface zijn de systemen vergelijkbaar maar ik heb het idee dat Synology zowel op software als hardware gebied altijd een stukje voor loopt.

Verwijderd

Een cloudopslagdienst zoals hierboven wordt voorgesteld is een prima alternatief. Als je (een deel van) je opslagcapaciteit in eigen beheer wilt houden en niet zelf iets samen wilt stellen zou ik je willen voorstellen te kiezen uit een van de meer gearriveerde merken (Thecus, WD, QNAP, Synology, e.d.).

Persoonlijk ben ik tamelijk gecharmeerd van de DS215j (zonder schijven). Een mooie kennismaking met Synology. Krachtig genoeg om een aantal taken te verrichten, maar niet zo duur dat je direct de bodem van je beurs ziet. Gebruik de via de Pricewatch gekoppelde forumbijdragen en de reviews om meer over dat toestel te weten te komen.

• markee
Bedankt voor jullie replay's. Ik ga me even verdiepen in Synology. Raden jullie naast een WD Red nog andere HDD's aan?

Ik hd gehoord van die TB van TransIP. Maar nog niet verder in verdiept.

• markee
xleeuwx schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:34:
Wat ik op dit moment gebruik is stack van TransIP. Ik heb de Stack gemount op me Mac en hierdoor dus 1TB extra ruimte (indien ik internet heb).
Ik lees dus dat je voor Stack een invitecode nodig hebt. Ik heb me aangemeld voor deze invite. Enig idee hoe lang dit duurt? Ik zie geen optie om de 1TB optie zelf aan te schaffen. Vanaf 2TB is maandelijks te koop.

Verwijderd

Als je de recenteforumbijdragen over de DS215j doorneemt, zul je ook lezen dat de keuze voor de harde schijf niet bijzonder veel uitmaakt. Ook WD Green is mogelijk (Synology nas stelt zich erop in om de LCC niet te snel op te laten lopen). Zorg voor een goede backup (op een ander medium, buiten de deur; test je backup!), maar kies vooral een leverancier die een onverhoopte rma vlot afhandelt.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
markee schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:18:
[...]

Ik lees dus dat je voor Stack een invitecode nodig hebt. Ik heb me aangemeld voor deze invite. Enig idee hoe lang dit duurt? Ik zie geen optie om de 1TB optie zelf aan te schaffen. Vanaf 2TB is maandelijks te koop.
Das beetje geluk hebben denk zie: [Cloud storage] "Stack" van TransIP

Verder is natuurlijk 2Tb per maand goedkoper als een nas aanschaffen, naast dat die 2TB overal vandaan te bereiken is en al veilig staat.

Neemt niet weg dat een eigen nas ook ze voorkeuren kan hebben indien je naast een nas ook nog iets anders op wilt doen, dit kan namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markee
xleeuwx schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:24:
[...]

Das beetje geluk hebben denk zie: [Cloud storage] "Stack" van TransIP

Verder is natuurlijk 2Tb per maand goedkoper als een nas aanschaffen, naast dat die 2TB overal vandaan te bereiken is en al veilig staat.

Neemt niet weg dat een eigen nas ook ze voorkeuren kan hebben indien je naast een nas ook nog iets anders op wilt doen, dit kan namelijk niet.
Geloof het of niet. Zojuist een invite gekregen omdat ze voor black Friday weer invites weggeven.
Pagina: 1