Ik heb een nieuwe laptop nodig, mijn huidige laptop (HP Pavilion 15-n057eb) begint slechter en slechter te werken. Op zich werkt ie nog perfect, ik heb er vorig jaar een SSD in gestopt, maar behalve snelheid is er niet over naar huis te schrijven: de touchpad is kapot en het scherm flikkert naargelang hoe het open staat, soms valt te backlight uit en moet ik er even op kloppen (jep... los kabeltje ofzo denk ik), verder krijgt ie bluescreens bij het connecten met bepaalde wifi netwerken (1tje om precies te zijn, in een klaslokaal op school, echt vreemd) (dit heb ik nu kunnen oplossen door ipv6 op mijn wifi-kaart uit te schakelen)
Het kapotte scherm is volgens mij te wijten aan het feit dat ik 'm dagelijks van huis naar school neem en terug. Dat is heel wat meer dan gewoon stilletjes op een bureautje staan.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal Windows 10 draaien. Ik game niet (soms eens wat Portal maar dat is nu niet bepaald een heel zwaar spel
), maar ik werk wel met andere zware software die vaak tegelijkertijd samen en met verschillende projecten open staan zoals Visual Studio, soms wat Photoshop, Webstorm, Intellij IDEA, ... De SSD heeft dit al heel hard verbeterd tov voorheen. (die SSD kan ik trouwens uit deze laptop halen en in mijn nieuwe stoppen, aangezien ik ze echt wel te duur vind om ze gewoon in de kast te leggen in een oude laptop)
Wat is je budget?
Rond de 1000€. Niet veel hoger liefst, lager mag altijd. Met de aankomende feestdagen zal ik wel wat sponsering kunnen scoren thuis
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik ben student Toegepaste Informatica en de laptop gaat elke dag in en uit mijn rugzak (formaat 15.6", groter past niet in m'n zak, kleiner is te klein naar m'n zin). Gewicht maakt niet zo heel veel uit (behalve die laptop moet er niets anders in m'n rugzak) en als de batterij 3 uur mee kan zal ik niet snel zonder vallen (behalve sommige grote aula's hebben alle lokalen wel stopcontacten). Wel zou ik graag een iets of wat stevigere laptop hebben, bv een Dell XPS 15 lijkt me perfect, alleen lijken deze heel breekbaar (en natuurlijk ook 50% boven mijn budget)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben al op zoektocht gegaan, en er is niet veel dat me echt aanspreekt met een prijs die me gelijkwaardig aanspreekt. Een klasgenoot heeft me dan op BTO gewezen waar ik toch wel wat meer gevonden heb, dit is een mogelijke configuratie die me wel aanspreekt:
U•BOOK 15CL16 SSD https://www.bto.eu/bto-u-book-15cl16.html
15.6 inch Full HD IPS LED (res. 1920x1080)
Intel i7-4712MQ
Betere koelpasta
1x 8GB BTO ram geheugen (ik wou eerst 2x4 te nemen, maar door 1x8 te nemen is er nog een slot vrij om later eventueel te upgraden)
1TB 5400rpm harddisk -> deze zal enkel voor file storage zijn aangezien ik mijn huidige 250GB SSD ook in de laptop zou plaatsen voor software en het OS
Geen mSATA (veel te duur
)
Een Caddy ipv DVD drive, die gebruik ik toch nooit (en als ik het nodig heb heb ik een USB dvd drive dus...)
Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + BT 4.0
AZERTY keyboard
Geen besturingssysteem of office, kan beide gratis via school
Verder niets speciaals qua extra garantie of extras...
Totaalprijs: 968,00 incl. btw, 800,00 excl. btw
Dus... Lijkt dit een verstandige keuze prijs/kwaliteit? Meer heb ik zeker niet nodig, maar... ik ken meer van software dan van hardware dus durf ik niet goed mijn keuze definitief te maken
Edit: deze leek me ook wel interessant... http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop
Het kapotte scherm is volgens mij te wijten aan het feit dat ik 'm dagelijks van huis naar school neem en terug. Dat is heel wat meer dan gewoon stilletjes op een bureautje staan.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal Windows 10 draaien. Ik game niet (soms eens wat Portal maar dat is nu niet bepaald een heel zwaar spel
Wat is je budget?
Rond de 1000€. Niet veel hoger liefst, lager mag altijd. Met de aankomende feestdagen zal ik wel wat sponsering kunnen scoren thuis
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik ben student Toegepaste Informatica en de laptop gaat elke dag in en uit mijn rugzak (formaat 15.6", groter past niet in m'n zak, kleiner is te klein naar m'n zin). Gewicht maakt niet zo heel veel uit (behalve die laptop moet er niets anders in m'n rugzak) en als de batterij 3 uur mee kan zal ik niet snel zonder vallen (behalve sommige grote aula's hebben alle lokalen wel stopcontacten). Wel zou ik graag een iets of wat stevigere laptop hebben, bv een Dell XPS 15 lijkt me perfect, alleen lijken deze heel breekbaar (en natuurlijk ook 50% boven mijn budget)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben al op zoektocht gegaan, en er is niet veel dat me echt aanspreekt met een prijs die me gelijkwaardig aanspreekt. Een klasgenoot heeft me dan op BTO gewezen waar ik toch wel wat meer gevonden heb, dit is een mogelijke configuratie die me wel aanspreekt:
U•BOOK 15CL16 SSD https://www.bto.eu/bto-u-book-15cl16.html
15.6 inch Full HD IPS LED (res. 1920x1080)
Intel i7-4712MQ
Betere koelpasta
1x 8GB BTO ram geheugen (ik wou eerst 2x4 te nemen, maar door 1x8 te nemen is er nog een slot vrij om later eventueel te upgraden)
1TB 5400rpm harddisk -> deze zal enkel voor file storage zijn aangezien ik mijn huidige 250GB SSD ook in de laptop zou plaatsen voor software en het OS
Geen mSATA (veel te duur
Een Caddy ipv DVD drive, die gebruik ik toch nooit (en als ik het nodig heb heb ik een USB dvd drive dus...)
Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + BT 4.0
AZERTY keyboard
Geen besturingssysteem of office, kan beide gratis via school
Verder niets speciaals qua extra garantie of extras...
Totaalprijs: 968,00 incl. btw, 800,00 excl. btw
Dus... Lijkt dit een verstandige keuze prijs/kwaliteit? Meer heb ik zeker niet nodig, maar... ik ken meer van software dan van hardware dus durf ik niet goed mijn keuze definitief te maken
Edit: deze leek me ook wel interessant... http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop